2,5 week Alleen door Indonesië, tips?

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
LeonieAdmiraal

2,5 week Alleen door Indonesië, tips?

Bericht door LeonieAdmiraal »

Hoi mede- backpackers,
Ik ga 12 september grotendeels in mijn eentje backpacken door Indonesië, spannend! Ik vlieg op Jakarta en op 12 oktober terug van Jakarta naar Amsterdam.
Na ongeveer 2,5 wk alleen door Indonesië te hebben gereisd komt mijn vriend mij opzoeken vanuit Cambodja en dan willen we samen nog ruim 1,5 week naar Sumatra (Ketambe staat hoog op mijn wenslijstje).
Dus wat zijn jullie tips mbt het alleen reizen?
Wat kan en mag ik niet missen in Indonesië?
en waar kunnen mijn vriend en ik elkaar het beste ontmoeten om verder door Sumatra te reizen?

Zelf dacht ik eraan om Bali, de gili eilanden en Komodo eiland in ieder geval zeker te bezoeken.
Groetjes Leonie
Jenny
Reisexpert

Re: 2,5 week Alleen door Indonesië, tips?

Bericht door Jenny »

Voor je reis door Sumatra zou ik meeten vlak bij het vliegveld/op het vliegveld. Lekker makkelijk om vanuit daar samen te reizen. Hoewel Medan niet echt een leuke stad is om te bezoeken, kun je wel daar afspreken en dan verder trekken naar Ketambe. Andere optie is om af te spreken in Berastagi. Dat is verder van het vliegveld, maar een leuk stadje en een goede uitvalsbasis voor trips naar bv. Karo-dorpen of een beklimming van Sibayak.

Voor de tijd in je eentje zou ik beginnen op Bali, de boot naar Lombok/de Gili's nemen en dan met Perama naar Labuan Bajo reizen. Wanneer je de complete 'hunting komodo by camera tour' van Perama doet ben je 5 dagen onder de pannen. De boot gaat ongeveer 1-2 keer per week (zie website), dus dit moet je even goed inplannen. De overige twee weken heb je vrij te besteden op Bali, Lombok en de Gili's. Ik zou niet nóg meer eilanden in 2,5 week proppen.

Tips voor alleen reizen (en ook voor Sumatra): houd rekening met lokale gebruiken. Loop er niet te bloot bij. Op Sumatra waar de bevolking moslim is zou ik zeker een shirtje met mouwtjes en een broek/rok tot op de knie aanbevelen. Bali is wat losser, maar in een topje met spaghettibandjes naar de tempel is not-done.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie