Drie weken reizen Sumatra (Oerang Oetans), Bali en Gili's

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
elineet

Drie weken reizen Sumatra (Oerang Oetans), Bali en Gili's

Bericht door elineet »

Hoi allemaal,

Binnenkort mag mijn backpack weer uit de kast en ga ik met mijn travelbuddy naar Indonesië. Het plan is om de oerang oetans te bezoeken en daarna cultuur en strand op Bali en de Gili's. Yogjakarta staat eventueel ook nog op het lijstje maar ik ben bang dat dat teveel van het goede is.

We vliegen heen en terug via Jakarta, we komen aan in Jakarta om half 6 in de avond. Het plan voor nu is om de dag daarna gelijk door te reizen naar Medan -> Bukit Lawang. Ik heb gelezen dat bij aankomst op het vliegveld van Medan je gelijk een trip naar Bukit Lawang kan regelen. We hoeven zowel Jakarta als Medan dus niet per se in. Is het mogelijk om in de buurt van het vliegveld van Jakarta een hotel te boeken en de dag daarna gelijk door te reizen? Lijkt mij wel toch?

Na een trekking door de jungle willen we van Medan naar Bali (binnenlandse vlucht). Ik denk dat eenmaal op Bali en de Gili's alles wel vanzelf loopt en makkelijk te regelen is, ik merk echter dat ik zo weinig informatie kan vinden over doorreizen naar Sumatra en van Sumatra naar Bali. Daarom vraag ik mij af of dit wel te doen is? Ook merk ik dat er weinig tips voor backpackers zijn, veel minder dan wanneer je naar Thailand reist. Hebben jullie nog tips voor ons als backpackers? Waar zitten de leukste hostels, wat zijn de leukste dingen om te ondernemen, wat zijn de leukste plaatsjes op o.a. Sumatra (gaan hier uberhaupt wel backpackers naar toe?) en Bali?

In plaats van Sumatra zou Kalimantan (Borneo) uiteraard ook nog een optie zijn, dan zouden we naar Tanjung Puting National Park reizen. Wellicht dat dat nog een optie is...

Alle tips zijn welkom!
Jenny
Reisexpert

Re: Drie weken reizen Sumatra (Oerang Oetans), Bali en Gili's

Bericht door Jenny »

Op booking.com vind je hotels in de omgeving van het vliegveld van Jakarta. Je hoeft de stad inderdaad niet in. Vlak bij het vliegveld zitten echter geen budgetopties, maar de taxi van en naar een goedkoop hotel kost echter ook geld.

Er gaan geen directe vliegtuigen van Medan naar Bali. Je kan echter via Jakarta of Surabaya vliegen.

Borneo is duurder en lastiger te organiseren dan Sumatra. Enneh, in Bukit Lawang zitten echt heel veel backpackers! Wil je een meer authentieke ervaring van kan ik Ketambe aanbevelen.

Wat Bali betreft: veel backpackers kiezen voor een plek in het zuiden, Ubud en evt. een paar dagen in het noorden (bv. Lovina). Hier op dit forum staan heel veel potentiële routes voor Bali in 1-2 weken. Leuke dingen: tempels, shoppen, strand, duiken, trekking. Er is veel keus!

Bij deze mijn tips voor Bali http://www.ikreis.net/p-191/bezienswaardigheden-bali en de Gili's http://www.ikreis.net/p-182/gili-eilanden.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
elineet

Re: Drie weken reizen Sumatra (Oerang Oetans), Bali en Gili's

Bericht door elineet »

Dankjewel voor de tips Jenny! Hier kunnen we zeker mee uit de voeten!
Plaats reactie