kleding
-
- Vakantieganger
kleding
Hoi,
We gaan reizen van Rusland tot Indonesie.
Wat kun je in godsnaam nu het beste meenemen aan bovenkleding?
Natuurlijk doel ik nu op de warmte en de regen.
Een goretec jas of trui ?
een fleecetrui met regenjas?
Heb je echt een jas nodig?
Heb je echt een windstopper nodig?
Thanks!
We gaan reizen van Rusland tot Indonesie.
Wat kun je in godsnaam nu het beste meenemen aan bovenkleding?
Natuurlijk doel ik nu op de warmte en de regen.
Een goretec jas of trui ?
een fleecetrui met regenjas?
Heb je echt een jas nodig?
Heb je echt een windstopper nodig?
Thanks!
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: kleding
het hangt natuurlijk af van het weer. Las dat je september oktober in Rusland, mongolie en China zit. Dat zijn nederlandse temperaturen of een tikkeltje kouder
Dan moet je wel warme kleding mee hebben.
Een regenjas kan ik nooit zoveel mee. Ik heb een coretec windstopper en doe daarover van die plastic wegwerpregenjasjes
eronder een dunne Fleece (omdat dit minder ruimte innneemt) En daaronder dan een strakzittend T-shirt met lange mouwen.
Dan moet je wel warme kleding mee hebben.
Een regenjas kan ik nooit zoveel mee. Ik heb een coretec windstopper en doe daarover van die plastic wegwerpregenjasjes
eronder een dunne Fleece (omdat dit minder ruimte innneemt) En daaronder dan een strakzittend T-shirt met lange mouwen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Mongolie, Rusland en grote delen van china hebben een land klimaat. De gemiddelde temperatuur mag misschien zoals nederland zijn. Maar er zullen uitschieters zijn naar boven en naar beneden. Had vorig jaar sneeuw in Tibet midden juni. Was wel grappig, maar toch best wel koud 

-
- Vakantieganger
Waarom draag jij over je goretec-jas nog een (wegwerp)regencape? Goretec is toch waterdicht!!
- bolletjeom
- Reisexpert
mijn goretecjas heeft geen capusjon ( hoe schrijf je dat?!?!) 

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Werk met laagjes! Ik was zelf heel blij met mijn thermo ondergoed (gewoon 1 setje). Warm en neemt nauwelijks ruimte in in je backpack. Meestal kom je ver met thermo ondergoed, t-shirt, sweater, fleecetrui als laagjes (en ik heb een poncho bij Bever gekocht; neemt veel minder ruimte in dan een regenjas, en als hij heel ruim is kan je dagrugzak er ook nog eens onder). Als het echt koud wordt moet je toch echt een ski-jack meenemen.
Ik zal ook op plaatsen komen waar het warm/ heet is en waarschijnlijk ook op plaatsen waar het koud is of regent. Ik neem 1 of 2 truien mee en een windjack. Verders vnl. kleren voor een warm klimaat. Ik ben niet echt een koukleum en bijkopen van muts/ sjaal e.d. kan altijd nog wel.
Iemand nog een goeie tip?
Iemand nog een goeie tip?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts