Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door Yvonnetje »

Fijne Pasen!

Vanavond naar een lezing van een Noord-Koreaanse defector, ben erg benieuwd. Haar boek was in elk geval al erg indrukwekkend.

Wat zijn jullie plannen voor dit lange weekend (voor jullie, hier de gewone 2 dagen)?
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Ik heb gewoon heel de Pasen avonddienst gehad. Maar omdat het Pasen was, wel speciale Indische gerechten ipv de normale kost (ik werk in een Indisch en Moluks verzorgingshuis).
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Even weggelopen van werk, of in ieder geval zo veel mogelijk geprobeerd :) Niet helemaal gelukt maar nu weer redelijk uitgerust om aan de slag te kunnen. Het was een beetje raar weer dit jaar waardoor je ook niet echt gemakkelijk naar buiten kon. Of was het alleen in het zuiden zo wisselvallig?
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

In amsterdam was het eerste paasdag groot deel van de dag aardig weer, alleen in de avond een paar flinke buien. Zelf lekker staan feesten op DGTL festival. (muziek genre: Techno). Totaal niks met Pasen te maken dus. Maar wel goed vermaakt!
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Hier in het noorden was het ook erg wisselvallig. Wij hebben rustige paasdagen gehad, we zijn lekker thuisgebleven.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik was afgelopen weekend gezellig met een vriendin op pad (filmpje, terrasje, je kent het wel) en tijdens Pasen zelf bij m'n vriend. Lekker en gezellig gegeten met familie, spelletjes gespeeld en vooral rustig aan gedaan :) Feestdagen zijn voor mij ook de uitrustdagen van het werk.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben met pasen een weekendje naar Berlijn geweest met mijn vriend. Heerlijk!

Gisteren had ik een lesvrije dag en heb ik als een dolle geprobeerd mijn veel te lange to-do-lijst korter te maken. Zaadjes gepland, nagekeken, cijfers ingevoerd, van die kleine en grotere dingen die tijdens de normale werkweek soms te lang blijven liggen.

Vandaag zijn examens dus drie maal raden wat ik komend weekend ga doen...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Het volgende programma heeft mijn aandacht getrokken, natuurlijk hopen we allemaal dat we heelhuids terug komen van onze reizen. Al zit een ongeluk in een klein hoekje. Ben benieuwd hoe ze de verhalen van deze reizigers vertellen die het noodlot wel overkwam.
http://www.tvgids.nl/artikel/104922/
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het lijkt me een indrukwekkend programma Sander!
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Wow! Goede tip Sander. Lijkt me ook echt een indrukwekkend programma!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Alles goed hier? Ik ben nu in Vientiane maar vertrek vanavond weer naar Pakse. Met de bus dit keer (670 km). Overmorgen de bergen in met een hele hoop boeken voor kinderen daar (en wat boeken voor volwassenen) en ook met posters, boekjes en flyers met uitleg over een organisatie die mensen helpt die armen/benen etc. verloren zijn door ongelukken (vaak met niet ontplofte bommen die hier nog overal liggen).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Net dat programma gekeken Sander. Ik vond het wel heftig hoor. En ja overleden door iets wat hier in Nederland ook kan gebeuren!
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ik heb het programma ook gezien en vond het heel mooi gemaakt. Het was geen commerciële emo-tv, er is volgens mijn geen traan in beeld geweest, ook wel eens verfrissend. Niet dat er niet gehuild mag worden bij dit soort trieste gebeurtenissen, maar soms hangen dit soort programma's van tranen aan elkaar en krijgt het een hele zware lading. Het ging nu echt over het terughalen van de mooie herinneringen die ze samen gemaakt hebben en dat vond ik sterk.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb het opgenomen en wil het later nog eens bekijken, maar zag inderdaad al redelijk wat goede reacties op social media. Eens kijken of het een blijvertje is :) Meeste op TV is tegenwoordig sowieso het kijken niet waard.
Kuess
Wereldreiziger

Bericht door Kuess »

Gefeliciteerd Reismeis! Veel plezier met de beeb :D

Ik ga dat programma ook bekijken, klinkt inderdaad indrukwekkend.

Maar eerst morgen vroeg m'n vriendje van het vliegveld (jaja Brussel) afhalen. Hij zou eigenlijk vorige week al vliegen. Wat een ellende is dat geweest. Zelfs gisteren werd de vlucht nog gewijzigd dat hij toch op Brussel gaat aankomen. Wisten jullie dat een deel van de Brussel Airlines klantenservice in Zuid-Afrika zit? haha. Dat had ik nooit kunnen bedenken tot twee dagen geleden.
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
Plaats reactie