Backpacken Waar in 3 weken? Zoveel mogelijk zien

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
elviiraatje

Backpacken Waar in 3 weken? Zoveel mogelijk zien

Bericht door elviiraatje »

Beste allemaal,

Ik heb een dillema. Waar moet ik heen op vakantie als vrouw alleen die niet van al te veel plannen houd.

Geweest:
Thailand, Cambodja, Vietnam en Indonesie
Midden-Zuid Amerika wil ik graag volgend jaar bezoeken. Dus GEEN bestemming vanuit hier.

+ Weinig plannen
+ Wel een route enigzins
+ Veiligheid is belangrijk. Heb mij nergens onveilig gevoeld. Wil wel alleen over straat kunnen lopen.

Budget €2000,- inclusief vliegticket in augustus.

Liefste een bestemming in Azie, ook als ik een land bezoek wil ik het graag gezien hebben. Niet nog een keer terugkomen.
Goede combinatie van natuur en stad.

Ik dacht zelf aan Laos of Myanmar. Of een kleine combinatie. Wat denken jullie?
ketting
Reisexpert

Re: Backpacken Waar in 3 weken? Zoveel mogelijk zien

Bericht door ketting »

Japan (wellicht wat duur), Malaysia, Sri lanka? Augustus is voor Laos en Myanmar de natste maand van het jaar.
elviiraatje

Bericht door elviiraatje »

ketting schreef:Japan (wellicht wat duur), Malaysia, Sri lanka? Augustus is voor Laos en Myanmar de natste maand van het jaar.
Dankjewel voor je reactie. Maar heb begrepen dat Sri Lanka een stuk minder veilig is, helaas. Van meerdere mensen.
En Malaysie te weinig backpackers
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

elviiraatje schreef:
ketting schreef:Japan (wellicht wat duur), Malaysia, Sri lanka? Augustus is voor Laos en Myanmar de natste maand van het jaar.
Dankjewel voor je reactie. Maar heb begrepen dat Sri Lanka een stuk minder veilig is, helaas. Van meerdere mensen.
En Malaysie te weinig backpackers
:?

In Maleisië zijn voldoende backpackers. Tenminste, wel die keren dat ik er was.

Gemiddeld genomen is Maleisië rustiger dan Thailand, maar alle faciliteiten zijn er. Maleisie is makkelijker te bereizen dan Myanmar.

Sri Lanka heb ik zelf nog niet bezocht, maar daar hoor ik alleen maar positieve verhalen over.

Filipijnen zijn leuk (maar daar zijn écht minder backpackers), Vietnam (niet ideaal qua seizoen) of een ander deel van Indonesie (maar dat wil je niet).

Als ik moet kiezen tussen Laos en Myanmar zou ik in jouw geval Laos aanbevelen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie