Portugal.. algarve?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Sophie1234

Portugal.. algarve?

Bericht door Sophie1234 »

Hallo allemaal,

Ik wil met mijn vriend deze zomer (eind augustus) naar Portugal. Ik hoorde altijd positieve verhalen over de algarve. Op zoek naar leuke plaatsjes in de buurt (we willen een beetje rondreizen) las ik ook veel negatieve verhalen over de algarve. En dan vooral dat het veel te toeristisch zou zijn en dat je beter naar de plekjes aan de Westkunt kunt gaan.. Dus nou weet ik het niet meer :P (Ik ben zelf al in Porto en Lissabon geweest en ik ga liever niet twee keer naar dezelfde plek. Vliegen op een van deze zou wel kunnen). We willen graag een combi van stad, mooie dorpjes en strand/ relax. Vorig jaar hebben we bijvoorbeeld Malaga, Nerja, Frigiliana (dagtrip), Granada (dagje national park) gedaan en dit is ons heel erg goed bevallen! Nu zouden we graag weer zoiets willen qua afwisseling. We willen ongeveer twee weken gaan. Hebben jullie tips voor het Zuiden van Portugal of is het echt af te raden en kunnen we beter het noorden verkennen? En bijvoorbeeld plaatsen als Portimao, sagres, lagos, is dat de moeite waard of is het allemaal een beetje van hetzelfde omdat het allemaal aan de kust ligt? (Ik hou zelf ook wel van rots/bergachtige gebieden).

Alle tips rondom leuke plekjes zijn welkom. Een busrit van twee uur naar de volgende plek is prima!
Arjan3312

Re: Portugal.. algarve?

Bericht door Arjan3312 »

Algarve kan ook heel mooi zijn denk ik. hoe het daar in de zomer is weet ik niet. veel hangt af van je verwachtingen en wat je wil.
wie je ontmoet enz. wel veel plastic kassen in de algarve. mensen gaan vreselijk met de aarde om en das nie anders in portugal. hoewel hier wel heel veel permacultuur initiatieven al de grond uit groeien.
groet
E
ErikenKlaske

Re: Portugal.. algarve?

Bericht door ErikenKlaske »

Hallo Sophie,

Lekker om weer plannen te maken.
Wij zijn vorig voorjaar, mei juni, (met de caravan) een aantal weken door de Algarve getrokken en hebben daarna Lissabon en Porto "aangedaan". Wij vonden het prachtig! Wij hebben ons vertrekpunt genomen op de prima camping Quinta de Odelovca in Sao Marcos da Serra. (Nederlandse eigenaren).Vandaar uit hebben we de Algarve verkend. Uit je vraag maak ik op dat je niet de beschikking hebt over eigen vervoer. De plaatsen die je opnoemt zijn inderdaad heel mooi maar ook heel toeristisch. Wij waren er in het voorseizoen maar in augustus zal het er zeker veel drukker zijn. Het strand van Praia da Rocha en bv het uiterste zuiden van Portugal bij Cabo de Sao Vicente zijn het bezoeken zeker waard. Wil je dat met de bus doen lijkt het mij wat lastig. Wij hebben bewust gekozen voor het binnenland van de Algarve. Een markt bezocht in Messines (een aparte paardenmarkt waar de zigeuners hun paarden verhandelden) dat soort zaken vindt je niet aan de kust maar in het binnenland. Voor de stranddagen kozen we bv niet voor Albufeira maar voor een klein kustplaatsje als Armacao de Pera. Daar liggen de bootjes nog op het strand tussen de badgasten en zijn de vissers bezig om hun netten weer klaar te maken voor de volgende trip. Ook het dorpje Alte hebben we bezocht (bekend van de bronnen) Vwb de bergen kun je je hart ophalen in de Monique. Wij hebben er vanaf gezien omdat het toen veel te warm was.
Al met al zou ik zeggen De toeristische plaatsen mooi voor een (kort) bezoek. Wil je de Algarve leren kennen dan moet je in de dorpjes en kleine stadjes zijn, ook voor de lokale gerechten! Het contact met de lokale bevolking maakt het juist zo leuk.
Ervaring met het openbaar vervoer in de Algarve hebben we niet.
Veel plezier daar
Plaats reactie