Postadres bij uitschrijving of niet? En kan ik emigreren met een Argentijns toeristenvisum?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Budgetbucketlist

Postadres bij uitschrijving of niet? En kan ik emigreren met een Argentijns toeristenvisum?

Bericht door Budgetbucketlist »

Hallo... in een eerder artikel op deze website las ik dat ik bij uitschrijving bij de gemeente beter géén postadres achter kan laten om ooit nog van mijn zorgverzekering af te komen, hier staat echter dat het te adviseren is... dusssss, wat is het haha?
Ik ben na een lange reis een paar weken terug in Nederland om het 1 en ander te regelen. Duidelijk is dat ik hier niet meer wil wonen (voorlopig iig). Ik ga voorlopig bij mijn vriend in Argentinie wonen, maar wel op een toeristenvisum want ik wil me hier niet vestigen. Elke 3 maanden zal ik een visa-run doen. Ik ga me ook niet 'officieel' inschrijven op zijn adres. Ik ben daar totdat hij zijn diploma binnen heeft en daarna zien we wel weer waar we heen geen, ben toch een eindeloze reiziger... Graag kom ik ook van m'n zorgverzekering af want gezondheidszorg is toch gratis in Argentinie en met een eigen risico van 380 euro heb ik er nog nooit een voordeel aangehad.
Wat is jullie advies in mijn specifieke situatie?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Postadres bij uitschrijving of niet? En kan ik emigreren met een Argentijns toeristenvisum?

Bericht door stevenl »

Emigreren kan zonder problemen. gewoon melden dat je naar Argentinie gaat verhuizen, en dat is geregeld.
Plaats reactie