Goede route voor eerste keer backpacken???

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Dexter
Reisexpert

Re: Goede route voor eerste keer backpacken???

Bericht door Dexter »

Ik denk dat Azie een van de makkelijkste continenten is om te reizen, wellicht niet altijd even comfortabel ;) Maar hoorde van de week van een NLer die net in Australie geweest was dat de koers nu erg gunstig is idd. Toen hij een half jaar geleden vertrok was de koers 1,60 dollar voor n euro, nu 2 dollar. Hij had pech: auto gekocht op moment dat de koers laag was, auto verkocht en gaan werken toen de koers het hoogst was. Haha! Alhoewel het laatste niet zo relevant is als je het ter plaatse uitgeeft.
Mila

Bericht door Mila »

@ Bolletjeom:

Ik dacht dat Australië héél erg duur was, maar ik denk dat als we zelf een autootje kopen en in een tentje langs de weg gaan slapen of op gratis kampeerplaatsen dat het allemaal best meevalt. Ookal lijkt Azië mij veel interessanter en is het ook goedkoper, wil ik toch liever eerst in OZ beginnen. Miss wordt 2010/2011 wel het jaar dat we naar Azië gaan 8-)

@Dexter
Dus kan ik beter nu alvast AUD $ inslaan ? :P
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Exchange rates, nobody knows :) Had ik zelf maar US dollars ingeslagen afgelopen zomer... Betreft het kamperen: weet je zeker dat dit wel veilig is om langs de weg te tukken?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

tuurlijk kan je in Ozz wel langs de weg slapen.......als het mag van de locale overheid.
Maar dan wel in een camper en niet in een kwetsbaar tentje. Met een tentje zou ik uit het zicht gaan staan of op gratis kampeerplekken waar je in iedergeval niet de enige bent
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

dan zal ik maar niet zeggen waar ik sliep in me tent!!1
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
bolletjeom
Reisexpert

ja maar jij bent een grote stoere kerel, ron!?!?! ;)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wij hebben in australie ook vaak langs de weg geslapen (in een camper) en kan niet zeggen dat ik me ooit onveilig heb gevoeld. Wel gingen we vaak uit het zicht staat en waar mogelijk toch ook een beetje bij verlichting. En deuren sowieso op slot.

Vertrouwde we het niet dan reden we door naar een ander plekje. Maar vooral in de outback zijn er voldoende plekken waar je prima kunt overnachten met beperkte voorzieningen.
bolletjeom
Reisexpert

in ons campertje heb ik me ook niet onveilige gevoeld
das trouwens niet waar. we hebben 1 keer op een parkeerplaats gestaan met een schizofrene vrachtwagenchauffeur die ins bedreigde omdat we hem achtervolgde 0_0 en we zijn 1 keer verhuisd omdat een groep dronken jongeren met de pickuptruck midden in de nacht 8 keer heen en weer reden over de parkeerplaats en we niet wisten wat voor bedoelingen ze hadden.

En in een campertje met een deur die opslot kan en de mogelijkheid om achter het stuur te kruipen in je pyama en weg te rijden is toch wel een heel veel veiliger idee dan in een tentje, zeker voor meiden alleen.
Maar kamperen met een tent kan zeker wel maar ik zou dan dus echt niet langs een drukke weg op een parkeerplaats gaan staan. dan zou ik die tent een stuk het bos in slepen en uit het zicht.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Tja, waar ben je echt veiliger, op een drukke plaats of ergens in de outback waar niemand komt...of net die ene griezel. Vorig jaar was er toch een pasgetrouwd stel overvallen in hun camper in Ozzie en de vrouw verkracht. Ok, de kans is groter dat je van je stoel valt en je nek breekt, maar het zijn soms die verhalen die je blijft onthouden :P Ik ben zelf overigens een echte kampeerder, tot nu toe alleen in Europa, vandaar dat ik het vroeg.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dexter schreef:Tja, waar ben je echt veiliger, op een drukke plaats of ergens in de outback waar niemand komt...of net die ene griezel.
Volgens mij maakt het niet uit, het kan zowel in een hostel gebeuren als wanneer in in een camper of tentje slaapt, zelfs in een "beveiligde" omgeving in kenia.
Dexter schreef: Vorig jaar was er toch een pasgetrouwd stel overvallen in hun camper in Ozzie en de vrouw verkracht. Ok, de kans is groter dat je van je stoel valt en je nek breekt, maar het zijn soms die verhalen die je blijft onthouden :P Ik ben zelf overigens een echte kampeerder, tot nu toe alleen in Europa, vandaar dat ik het vroeg.
Dit was in Nieuw Zeeland en deze mannen deden zich voor als politie agent.... tja en wie of wat moet je dan nog vertrouwen he?

Wat dat betreft blijft alles een risico, maar inderdaad ik zou niet zo snel in een tentje gaan liggen ergens aan de weg, dan maar voor wat meer een camping.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

@ bolletjeom

ja ik ben echt stoer (in me dromen misschien)!!!
gebruik me gezonde verstand om het maaar op te houden, maar heb op plekken gecampeerd waar niet iedereen 1 2 zijn tent op zou zetten.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Kennelijk heb je al besloten, dus ik wens je een goeie reis. Maar ook ik vind de ommezwaai nogal groot. Zoals Rudi/bolletje al zegt betwijfel ik of Australie wel makkelijker te bereizen is dan ZO Azie. Mijn ervaring is ook dat reizen in de wat armere landen vaak makkelijker is dan in bv NL. Bussen kosten niks, ze rijden vaak, en gaan vaak ook rechtstreeks (probeer hier maar eens een nachtbus te vinden die je rechtstreeks naar....eh, bv Munchen brengt). ZO Azie is bovendien vrij veilig, en kost niks. Prettig toch als je een prettige een leuk kamertje kunt krijgen voor de helft van de prijs van een dormbed in Australie?

Belangrijker: heb je goed nagedacht over wat je nu echt wilt? Je 1e plan was avontuurlijk en veel verschillende culturen. Je 2e plan lijkt vooral op natuur.....echt hoor: Nieuw Zeeland is alleen maar natuur! En heeft cultureel nagenoeg niks te bieden. Nou ja, nep Maori shows dan (waarna de lui vervolgens doodleuk terugrijden naar hun appartementje in de stad :-)). Australie ken ik niet, maar daar zou ik ook vooral heen gaan voor de natuur. Sydney is bv volgens mij niks anders dan een smeltkroes met 100 verschillende nationaliteiten....

ps. Goed om te horen dat iedereen Vietnam en Laos veel interessanter vind dan Thailand. Thailand viel me tegen, maar Azie krijgt ooit echt nog een herkansing ;)
Mila

Bericht door Mila »

Als ik de tijd en het geld had zou ik in 3 - 5 jaar de héle wereld over reizen :Y , (behalve het midden oosten en sommige delen van afrika + mexico). Maar ja, dat heb ik -helaas- niet en je moet toch ergens beginnen :s) , nu heb ik (we?) toevallig voor Australië gekozen. Misschien omdat we daar al het langst naar uitkijken? Australië *;

Nee ik denk dat Australië vast staat. Azië is niet zo handig om met haar te reizen omdat ze andere dingen/landen wilt zien dan ikzelf, en dan heb je uiteindelijk teveel landen en veel te weinig tijd. In Australië is het zo dat we beide oost en west willen bezoeken, dus zal zal het samen reizen denk ik makkelijker verlopen, we zijn het toch eens.

En over dat kamperen, ik weet nog niet wat voor auto we moeten kopen, liefst zo'n campervan met alles erop en eraan. Maar wie weet zijn die krengen veel te duur voor ons :P Dus hangt van het aanbod af waar en hoe we gaan slapen :)

ZO Azië staat iig wel op "the list". En jullie hebben me wel overgehaald om niet te lang in Thailand te zitten en ruim de tijd te nemen voor Vietnam/Laos/Nepal ;)
Plaats reactie