Heen vliegen op Thailand en terug vanuit Cambodja
Heen vliegen op Thailand en terug vanuit Cambodja
Hoi! Op 15 november vertrekken ik en mijn vriend naar Chiang Mai, Thailand. We stappen op Bangkok over. Op maandag 19 december willen we vanuit Cambodja terug vliegen, ook met een overstap op Bangkok. Nu is onze vraag, gaat het feit dat we vanuit Cambodja terugvliegen problemen geven bij aankomst in Thailand, ook al hebben beide vluchten een overstap op Bangkok? Het reisbureau kon ons hier geen uitsluitsel over geven.. Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft. Alvast bedankt! 

Re: Heen vliegen op Thailand en terug vanuit Cambodja
Ik neem aan dat je bang bent dat het een probleem is dat men denkt dat je te lang in Thailand bent verbleven? Als het goed is zou dat geen probleem moeten zijn, omdat ik uit je verhaal opmaak dat je Thailand niet binnen gaat, maar direct doorvliegt? Je blijft op het vliegveld in Thailand dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Ga je wel eerst Thailand in om vervolgens over land naar Cambodja te reizen dan zal je moeten bewijzen dat je binnen de termijn dat de visum vrije entree geldt (30 dag) het land weer uit bent. Dat kan bijvoorbeeld met een extra ticket het land uit dat binnen deze termijn valt.
Ga je wel eerst Thailand in om vervolgens over land naar Cambodja te reizen dan zal je moeten bewijzen dat je binnen de termijn dat de visum vrije entree geldt (30 dag) het land weer uit bent. Dat kan bijvoorbeeld met een extra ticket het land uit dat binnen deze termijn valt.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Heen vliegen op Thailand en terug vanuit Cambodja
Op gaat naar Chiang Mai en dus wel degelijk Thailand in. En dat betekent dat officieel een vliegticket naar buiten Thailand vereist is met vertrek binnen 30 dagen. Thaise immigratie doet niet moeilijk als je dat niet hebt, maar je kunt mogelijk wel problemen krijgen met inchecken voor de vlucht naar CM in Nederland. Om dat te vermijden: vraag een visum aan of zorg voor een vliegticket naar buiten Thailand. Dat is het officiele standpunt.Erik schreef:Ik neem aan dat je bang bent dat het een probleem is dat men denkt dat je te lang in Thailand bent verbleven? Als het goed is zou dat geen probleem moeten zijn, omdat ik uit je verhaal opmaak dat je Thailand niet binnen gaat, maar direct doorvliegt? Je blijft op het vliegveld in Thailand dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Maar in jouw geval: je hebt een retourticket naar Nederland na de 30 dagen termijn en niet vanuit Thailand, dus je voldoet niet aan de regels. Maar je hebt wel een ticket, en daarmee moet je bij het inchecken het baliepersoneel wel kunnen overtuigen. Mocht dat nu niet lukken kun je soms een 'verklaring eigen risico' tekenen, en mocht dat nu ook niet mogelijk zijn, boek dan alsnog ter plekke een vliegticket naar buiten Thailand en check daarna opnieuw in. Je voldoet dan namelijk aan alle regeltjes.
Ik zou daarom lekker vroeg inchecken, heb je de tijd om nog te corrigeren als dat vereist wordt.