Emigreren ...

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
kohraya
Reisexpert

Emigreren ...

Bericht door kohraya »

Waar begin ik mijn zoektocht als ik naar een ander land wil verhuizen?
Kent iemand daar een goede site voor die je op weg helpt met de nodige info?

Beetje info qua bestemming:
- Warm land.
- Lage levensstandaard.
- Politiek stabiel.
- met max. 5 of 600€ bereikbaar.
- Engels, Spaans of Frans als voertaal.

Landen die onze voorkeur hebben:
Cambodja, Ethiopië, Indonesië, Kenia, Maleisië, Myanmar, Oeganda, Sri Lanka, Tanzania, Thailand.

We willen niet verbonden zijn aan een organisatie met vrijwilligerswerk.
Liefst werken we helemaal niet, indien de immigratieregels dit toestaan.
Erik
Site Admin

Re: Emigreren ...

Bericht door Erik »

Ik kan je in contact brengen met een (Australische) man die ik ken en in Kenia is gaan wonen, daar ook een vrouw heeft ontmoet en volgens mij daar nu is gesetteld. Het lijkt mij dat Australië en België ongeveer gelijke voorwaarden hebben om in dit land te mogen wonen/werken.

Thailand schijnt op dit moment wat lastiger te zijn gezien het grote aantal border runners, waarbij men mensen die lange tijd in Thailand verblijven zonder geldig visum wil aanpakken. Ik vermoed dat het niet gemakkelijk is om aan het juiste visum te komen, waarom zouden de expats anders deze methode volgen?

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat veel landen uit het rijtje lastig zijn. Mail me even zodra je keuze wat beperkter is zodat ik kan kijken wat ik via mijn contacten kan achterhalen aan informatie.

Ik neem aan dat je op een bepaald punt wel zal moeten gaan werken voor inkomsten of had je dit anders in gedachte? (Zelfvoorzienend leven?)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Indonesie is lastig qua visum. Je moet óf 55+ zijn voor een oudere visum waarmee je steeds 6 maanden kan blijven, óf je moet een werkvisum hebben.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Erik schreef: Ik neem aan dat je op een bepaald punt wel zal moeten gaan werken voor inkomsten of had je dit anders in gedachte? (Zelfvoorzienend leven?)
Mijn vrouw wil zelfvoorzienend kunnen leven. Dat is helemaal haar ding. Liefst in Afrika.
Inkomsten zullen hoofdzakelijk komen van ons huis dat bijna afbetaald is en dat we kunnen verhuren.
Indien dit financieel niet haalbaar is, gaan we voor een alternatief inkomen.
Maar daarom zoeken we dus de nodige info.

Klinkt allemaal dromerig en het zal niet voor de eerste drie jaar zijn.
Maar deze tijd wil ik gebruiken om de mogelijkheden te onderzoeken.
Alvast bedankt voor de tips.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Op de Nederlandse tv is er een serie geweest waarbij werd gekeken naar mensen die overal ter wereld zelfvoorzienend leefde. Best interessant om te zien en welke uitdagingen ze moeten overwinnen.

Het lijkt me dat je kansen in Afrika inderdaad het grootst zijn, omdat het daar nog niet aan veel regels is gebonden.

@Mariette heb jij nog tips?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Erik schreef:Ik kan je in contact brengen met een (Australische) man die ik ken en in Kenia is gaan wonen, daar ook een vrouw heeft ontmoet en volgens mij daar nu is gesetteld. Het lijkt mij dat Australië en België ongeveer gelijke voorwaarden hebben om in dit land te mogen wonen/werken.

Thailand schijnt op dit moment wat lastiger te zijn gezien het grote aantal border runners, waarbij men mensen die lange tijd in Thailand verblijven zonder geldig visum wil aanpakken. Ik vermoed dat het niet gemakkelijk is om aan het juiste visum te komen, waarom zouden de expats anders deze methode volgen?

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat veel landen uit het rijtje lastig zijn. Mail me even zodra je keuze wat beperkter is zodat ik kan kijken wat ik via mijn contacten kan achterhalen aan informatie.

Ik neem aan dat je op een bepaald punt wel zal moeten gaan werken voor inkomsten of had je dit anders in gedachte? (Zelfvoorzienend leven?)
Het is niet moeilijk om aan het juiste visum te komen, maar je moet wel aan bepaalde eisen voldoen. En dat betekent bijvoorbeeld 800.000 baht op de bank hebben of een inkomen van 800.000 Baht per jaar hebben.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Onze aandacht richt zich de laatste tijd meer en meer op Oeganda.
Dus als iemand tips heeft ivm met emigratieregels, dan hoor ik het graag.
Of een interessante link? ...
Ik heb al gehoord dat we wel een job zullen moeten hebben in Oeganda om daar te kunnen/mogen wonen.
Via via heb ik gehoord van een Nederlands koppel dat daar in het onderwijs staat. De ene geeft computerles (terwijl er geen computers in de school zijn). Dat zie ik ook wel zitten :)
Plaats reactie