rondreizen vietnam juli en augustus

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
lon45

rondreizen vietnam juli en augustus

Bericht door lon45 »

Hoi,
wij willen graag in juli/ augustus 3 a 4 weken naar Vietnam en misschien ook naar Cambodja.
Maar we lezen en horen overal dat er dan geen mooi weer is vanwege het regen seizoen.
Wie heeft er ervaringen met het reizen in deze periode?
Is er veel niet te bezichtigen vanwege de zware regenval?
Staan er veel wegen onder water?
Erik
Site Admin

Re: rondreizen vietnam juli en augustus

Bericht door Erik »

Het weer laat zich wat lastig voorspellen, maar over het algemeen zou ik zeggen dat je er goed rond zou moeten kunnen reizen.
wim van brink
Wereldreiziger

Bericht door wim van brink »

Wij zijn zelf van Hanoi naar Saigon gefietst in de periode december/januari. Wat die periode geldt zal in de zomer ook gelden. Het is een langgerekt land. Van Hanoi naar Saigon was 1800 km. Ga in Europa het verschil in klimaat eens bekijken tussen Oslo en Nice. Met andere woorden er is geen eenduidig antwoord te geven op je vraag. Wij hadden tot Hoi An pokkeweer daarna alleen maar mooi weer. In de Mekongdelta was het goed heet. Zweterig. Wat wel belangrijk is om te weten, ondanks de regen werd het nooit koud. Koop een poncho en klaar is Kees.
rianne1986

Bericht door rianne1986 »

Wij zijn in augustus 2014 van Hanoi naar Ho CHi Min gereisd per trein en bus.
Ik kon niet zeggen dat we nu heel slecht weer hadden. Tuurlijk waren er wel eens dikke buien, maar gauw je poncho aan en verder lopen, dat doet iedereen.
Na de buien is het in een paar tellen ook weer mooi weer en weer smoorheet. Hebben niet de ervaring dat er bepaalde bezienswaardigheden gesloten waren oid.
Ik zou er mn vakantieplannen niet om uit stellen.
isabel19

Bericht door isabel19 »

hey lieve reismensjes!
ik ben vorig jaar vanaf 18 juli tot 25 augustus naar vietnam gegaan.
wij hadden op dat moment dat vooral het zuiden heel warm was. ( op sommige plekken ook veel zon maar vooral klam) en in het noorden westen regende het veel. misschien is het een goed idee om de reis nog niet helemaal vast te leggen? dat je als je daar aankomt het weer checkt en dan die kant de ronde begint? ik zou niet willen adviseren om in het noorden 2 weken een brommer te huren, zoals wij deden. Daarvoor regent het gewoon teveel. maar sapa en de bac ha market zijn prachtig met of zonder regen. zorg ervoor dat je het weer checkt als je naar halong bay gaat. wij vonden het prachtig maar hebben wel op het weer afgestemd wanneer we zouden gaan. mekong delta en de steden zijn over het algemeen goed te doen ( saigon / ho chi minh was ontzettend klam) ik vond het prima te reizen als je lekker luchtige lange kleding mee neemt voor de klamme gebieden en een goede regenjas hoeft het weer je reis niet minder te maken. check het weer net voor je gaat en blijf het in de gaten houden!

laatste tip; als jullie naar halong bay willen gaan zou ik willen adviseren ga iets meer richting het noorden op een andere plek bay tu long bay( geen idee meer hoe je het schreef). daar heb je amper toeristen en dezelfde prachtige magische rotsen in de zee + een idilisch strand.

mis niet de bac ha market maar als je tijd hebt ga ook naar een echte in the middle of nowhere market in die regio. Unieke ervaring.

als je de kans krijgt in ho chi minh vraag of je mee mag doen met het gebed van de monniken ( vond ik de mooiste ervaring).

p.s. zorg dat je dollars hebt bij aankomst in het land. als je nog geen officieel visum hebt alleen de aanvraag ( als je naar den haag gaat hoeft dat niet). je moet namelijk direct daar het bedrag betalen en er is geen mogelijkheid om te pinnen.

heel heel veel plezier!

liefs,

Isa
Plaats reactie