van Rusland tot Indonesie
-
- Vakantieganger
van Rusland tot Indonesie
Rusland, mongolie, china, laos, vietnam, cambodja, birma, indonesie
Deze landen willen wij graag bereizen.
Vertrek is begin augustus 2009. De grove planning....
Rusland + Mongolie - 1 mnd........begin sept.
China - 1 mnd............ begin okt.
Laos - 3 weken....... eind okt.
Cambodja - 3 weken......... half nov.
Vietnam - 1 mnd..................half dec.
Birma - 2 weken............ eind dec.
Indonesie - 6 weken........... half febr.
We hebben zo'n 6 a 7 mnd. Ik vind het nogal lastig.
Hier een antal vragen:
1- wat is de beste keuze; vanuit China naar Laos of naar Vietnam?
2- met welke vliegmaatschappij vlieg je makkelijk (en goedkoop) binnen Azie?
3- Is het goed te doen om vanuit China een weekje Tibet toe te voegen? (met de hoogst liggende trein)
4- zijn deze hoeveelheid landen te doen binnen 7 maanden?
5- Waar zit je goed met oud en nieuw?
6- is dit een logische volgorde v/d landen?
7- van waaruit kun je het beste naar Birma vertrekken?
8- Is 2 weken voor Birma genoeg?
9- Kun je uberhaupt nog backpacken in China? (geloof dat je dan alles moet plannen)
Alvast bedankt voor alle reacties!!
Two Fishes
Deze landen willen wij graag bereizen.
Vertrek is begin augustus 2009. De grove planning....
Rusland + Mongolie - 1 mnd........begin sept.
China - 1 mnd............ begin okt.
Laos - 3 weken....... eind okt.
Cambodja - 3 weken......... half nov.
Vietnam - 1 mnd..................half dec.
Birma - 2 weken............ eind dec.
Indonesie - 6 weken........... half febr.
We hebben zo'n 6 a 7 mnd. Ik vind het nogal lastig.
Hier een antal vragen:
3- Is het goed te doen om vanuit China een weekje Tibet toe te voegen? (met de hoogst liggende trein)
9- Kun je uberhaupt nog backpacken in China? (geloof dat je dan alles moet plannen)
Alvast bedankt voor alle reacties!!
Two Fishes
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: van Rusland tot Indonesie
Ik zal eens kijken hoever ik kom met het beantwoorden van je vragen
Veel mensen zakken door Vietnam naar beneden naar Cambodia. En dan omhoog heel Laos door en dan in Noordthailand weer naar beneden. Een haarspeltbocht, zegmaar
waarom wil je vliegen? je hebt tijd zat om alles over land te doen. Airasia is 1 van de goedkoopste maatschapijen
Je komt niet 123 vanuit China in Tibet!
jahoor
Hangt er vanaf wat je wilt. een feestje?? ga dan naar een toeristenoord in thailand ofzo
Birma-indonesie...dan zal je toch eerst even naar bangkok moeten om een vlucht te pakken of ook Maleisie en Singapore meenemen en de boot
In noordthailand zit een veel gebruikte grens overgang
Heb geen ervaring met Birma. 2 weken zal ongetwijfeld te kort zijn maar je hoeft natuurlijk niet het hele land door. Je kunt ook een deel goed gan zien.
Ik weet trouwens niet hoe vrij je kunt reizen in Brima op het moment.
Ja, je kunt geweldig backpacken in China! Hoe het nu precies zit met Visa en dus de verplichting om adressen van te voren vast te leggen weet ik niet precies. Volgens mij is het al weer wat aan het versoepelen. Er is hier ergens een topic over
Veel mensen zakken door Vietnam naar beneden naar Cambodia. En dan omhoog heel Laos door en dan in Noordthailand weer naar beneden. Een haarspeltbocht, zegmaar
waarom wil je vliegen? je hebt tijd zat om alles over land te doen. Airasia is 1 van de goedkoopste maatschapijen
Je komt niet 123 vanuit China in Tibet!
jahoor
Hangt er vanaf wat je wilt. een feestje?? ga dan naar een toeristenoord in thailand ofzo
Birma-indonesie...dan zal je toch eerst even naar bangkok moeten om een vlucht te pakken of ook Maleisie en Singapore meenemen en de boot
In noordthailand zit een veel gebruikte grens overgang
Heb geen ervaring met Birma. 2 weken zal ongetwijfeld te kort zijn maar je hoeft natuurlijk niet het hele land door. Je kunt ook een deel goed gan zien.
Ik weet trouwens niet hoe vrij je kunt reizen in Brima op het moment.
Ja, je kunt geweldig backpacken in China! Hoe het nu precies zit met Visa en dus de verplichting om adressen van te voren vast te leggen weet ik niet precies. Volgens mij is het al weer wat aan het versoepelen. Er is hier ergens een topic over
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Vakantieganger
Thanks voor je reactie!
Jij noemt geregeld Thailand in je antwoorden.
Maar Thailand is echt een land wat ik wil mijden, veel te westers en te touristisch.
Of is het vanwege de verbinding echt veel makkelijker om het erbij te pakken?
Jij noemt geregeld Thailand in je antwoorden.
Maar Thailand is echt een land wat ik wil mijden, veel te westers en te touristisch.
Of is het vanwege de verbinding echt veel makkelijker om het erbij te pakken?
- bolletjeom
- Reisexpert
ja
Vanuit Laos naar Birma zal lastig zijn. Vliegen vanuit Birma naar Indonesie zal je een vermogen kosten als het al mogelijk is dus zal je af en toe Thailand mee moeten pakken
En zo erg is dat nu ook weer niet hoor.
Geloof me dat je na weken van hardcore nietwesters best even een paar dagen het comfort wilt van veilig en lekker eten (bijvoorbeeld)
Vanuit Laos naar Birma zal lastig zijn. Vliegen vanuit Birma naar Indonesie zal je een vermogen kosten als het al mogelijk is dus zal je af en toe Thailand mee moeten pakken
En zo erg is dat nu ook weer niet hoor.
Geloof me dat je na weken van hardcore nietwesters best even een paar dagen het comfort wilt van veilig en lekker eten (bijvoorbeeld)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
-
- Vakantieganger
Yes, ik denk dat dat het gewoon gaat worden:
China, Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand, Birma, Thailand, Indonesie
THANKS!!
China, Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand, Birma, Thailand, Indonesie
THANKS!!
Je kunt prima backpacken in CHina. Ik was er vorig jaar zomer een maand lang. Je hoeft van te voren geen adressen vast te leggen.
De enige moeilijkheid vond ik dat alle opschriften, gevels, verwijzingen etc. in het Chinees waren. hahaha
Veel succes met route plannen!!
De enige moeilijkheid vond ik dat alle opschriften, gevels, verwijzingen etc. in het Chinees waren. hahaha
Veel succes met route plannen!!
Even kijken of ik nog wat kan toevoegen aan de antwoordne van bolletje
Maakt niet veel uit. Het hangt er vanaf wat je wilt gaan doen en waar je vandaan komt. Er zijn drie grensovergangen waar je van China naar Laos/Vietnam kunt. Een naar Laos die je vanuit Kunming kunt bereiken. De andere twee zijn voor Vietnam en die kun je respectievelijk uit Kunming en Nanning bereiken.
Air Asia. MAar zoals bolletje al zegt. Je hebt tijd zat om alles over land te doen.
Een week is extreem kort. Ten eerste kost het tijd om de permit te regelen en de treinreis ernaar toe duurt zo'n 48 hr (vanuit Chengdu, waar je het makkelijst e.e.a. kunt regelen). Daarnaast zijn de kosten erg hoog voor de T.T.P. (travel permit). Ook kun je in de paar dagen niet veel zien. Je zult erg moet wennen aan de hoogte, als niet geaclimatiseerd bent (Dit kun je doen door bijv. van Xiahe via Langmusi naar Chengdu te trekken). Hierdoor ben je erg beperkt in Tibet. En als laatste is in Tibet meer te zien dan het Potala in Lhasa. Ik kan je het echt aanraden om daar wat langer rond te trekken.
Ja hoor.
Overall
De laatste dagen een leuk plekje opzoeken en blijven hangen, dan kun je een heel leuk oud & nieuw hebben.
In & uit Birma zal je waarschijnlijk per vliegtuig moeten doen. En de handigste en goedkoopste plek is dan Bangkok
Bangkok.
Waarschijnlijk niet
Maar dan heb je nog een reden om nog eens terug te komen.
Ja hoor. Alleen de visa is wat lastiger dan vorig jaar. Maar ze worden ook al weer versoepeld. Een maand in China is niet erg lang. Het land de afstanden zijn groot en je zult mischien nog wel ergens blijven hangen. Je kunt beter van tevoren een global plan maken en bepaalde delen nog eens later doen. Naast de gebruikelijke highlights zijn er nog best wel plekken waar niet veel toeristen komen. Ze zijn alleen niet zo makkelijk bereikbaar.

Maakt niet veel uit. Het hangt er vanaf wat je wilt gaan doen en waar je vandaan komt. Er zijn drie grensovergangen waar je van China naar Laos/Vietnam kunt. Een naar Laos die je vanuit Kunming kunt bereiken. De andere twee zijn voor Vietnam en die kun je respectievelijk uit Kunming en Nanning bereiken.
Air Asia. MAar zoals bolletje al zegt. Je hebt tijd zat om alles over land te doen.
Een week is extreem kort. Ten eerste kost het tijd om de permit te regelen en de treinreis ernaar toe duurt zo'n 48 hr (vanuit Chengdu, waar je het makkelijst e.e.a. kunt regelen). Daarnaast zijn de kosten erg hoog voor de T.T.P. (travel permit). Ook kun je in de paar dagen niet veel zien. Je zult erg moet wennen aan de hoogte, als niet geaclimatiseerd bent (Dit kun je doen door bijv. van Xiahe via Langmusi naar Chengdu te trekken). Hierdoor ben je erg beperkt in Tibet. En als laatste is in Tibet meer te zien dan het Potala in Lhasa. Ik kan je het echt aanraden om daar wat langer rond te trekken.
Ja hoor.
Overall

In & uit Birma zal je waarschijnlijk per vliegtuig moeten doen. En de handigste en goedkoopste plek is dan Bangkok
Bangkok.
Waarschijnlijk niet

Ja hoor. Alleen de visa is wat lastiger dan vorig jaar. Maar ze worden ook al weer versoepeld. Een maand in China is niet erg lang. Het land de afstanden zijn groot en je zult mischien nog wel ergens blijven hangen. Je kunt beter van tevoren een global plan maken en bepaalde delen nog eens later doen. Naast de gebruikelijke highlights zijn er nog best wel plekken waar niet veel toeristen komen. Ze zijn alleen niet zo makkelijk bereikbaar.