Welke reisverzekering voor een wereldreis?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Ironic

Re: Welke verzekering voor langer dan een jaar reizen?

Bericht door Ironic »

Bedankt voor de reactie! Ik ga het even allemaal lezen. Ik wil wel gaan werken op mn second year. Over terug naar huis gaan heb ik ook nagedacht, maar dan kom ik qua tickets duurder uit dan dubbel laten verzekeren. Ik kan nu namelijk mijn ticket laten verlengen voor een jaar voor maar 250 euro.
Erik
Site Admin

Re: Welke verzekering voor langer dan een jaar reizen?

Bericht door Erik »

Volgens mij heb je maar een paar opties. Namelijk gaan werken en de daarbij behoorde duurdere verzekering afsluiten en in Nederland je basis verzekering opzeggen, of je basisverzekering aanhouden en niet gaan werken.

Dit staat (in principe) los van je inschrijving bij de gemeente.
miabakkeren

Uitgeschreven in Nederland en op zoek naar langere reis/backpackers verzekering.

Bericht door miabakkeren »

Ik ben nu al 3 jaar woonende in Australie, maar vertrek volgende week weer richting Nederland. Ik ga samen met mijn Australische vriend (heeft ook een Duits paspoort) 4 maanden reizen door Azie en Europa. Ik ben niet meer ingeschreven in Nederland. Graag zouden we ons samen willen verzekeren voor deze reis. Kunt u mijn helpen een passende verzekering te vinden? Aangezien ik uitgeschreven ben in Nederland, is het heel lastig om een verzekerings maatschappij te vinden die mij wilt verzekeren. Het liefst willen we ons samen verzekeren, maar als dit niet kan omdat hij geen Nederlander is dan verzekeren we ons beide appart. 
Alvast bedankt voor het helpen. Ik ben al een lange tijd op zoek. 
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Uitgeschreven in Nederland en op zoek naar langere reis/backpackers verzekering.

Bericht door stevenl »

Heb je gekeken naar Australische maatschappijen? Of World Nomads?
Erik
Site Admin

Re: Uitgeschreven in Nederland en op zoek naar langere reis/backpackers verzekering.

Bericht door Erik »

Dan Europe?
Arnout3008
Reisexpert

Bericht door Arnout3008 »

@Erik,

DAN is een goede optie, al zeg ik het zelf. Zelf heb ik daar een PRO Silver verzekering afgesloten en kan ik 90 dagen onafgesloten in het buitenland zitten, en ben ermee verzekerd met rondreizen (dus niet alleen duiken!). Als je daarnaast nog langer weg wilt gaan, kun je de "travel no limits" erbij afsluiten. Kost wat meer maar mag je onbeperkt buitenland rondreizen etc. Er wordt onderscheid gemaakt tussen PRO en Sport, omdat de ene voor PADI of SSI Pro's zijn (instructeurs e.d.) en de andere puur voor recreatieve duikers. De travel no limits kun je bij allebei afsluiten ;)
Hier kan je zelf rondzoeken https://www.daneurope.org/sport-member
Once a year, go someplace you’ve never been before.

miabakkeren

De World Nomads lijkt de enige verzekering te zijn die multi-trips voor een langere tijd verzekerd. We zijn rond de 5 maanden op reis. De meeste verzekering verzekeren maar tot max 1 maand per trip. World Nomads is wel heel erg duur, ik kan uit op een premie van 832euro voor 5 maanden.
Heeft iemand nog een andere tip voor een verzekering?
miabakkeren

@stevenl
Ik heb geen residentie in Australie. Ik kan dus ook geen Australische verzekering vinden die mij zou willen verzekeren aangezien ze de eis hebben dat je een resident moet zijn.
Arnout3008
Reisexpert

Bericht door Arnout3008 »

miabakkeren schreef:De World Nomads lijkt de enige verzekering te zijn die multi-trips voor een langere tijd verzekerd. We zijn rond de 5 maanden op reis. De meeste verzekering verzekeren maar tot max 1 maand per trip. World Nomads is wel heel erg duur, ik kan uit op een premie van 832euro voor 5 maanden.
Heeft iemand nog een andere tip voor een verzekering?
DAN Europe. Is van oorsprong een duikverzekering, maar zoals ik zei zit daar ook een reisverzekering bij die je kunt uitbreiden tot 365 dagen, ook tot 3 andere leden.
Op de foto zie je wat er allemaal gedekt is. Ik kom met de "Silver" verzekering + 365 dagen travel no limits voor het gezin, op 381 euro uit. Scheelt je aanzienlijk met world nomads.

P.S. Het is wel mogelijk om je als niet duiker te registreren bij DAN. Gewoon het juiste vakje aanvinken tijdens het afsluiten van de verzekering. :Y

Edit:

Ik geloof wel dat deze verzekering alleen per jaar afgesloten kan worden.
Bijlagen
Screen Shot 2016-03-03 at 16.09.35.png
Screen Shot 2016-03-03 at 16.09.35.png (116.96 KiB) 7942 keer bekeken
Once a year, go someplace you’ve never been before.

annetenbertjan
Contacteer:

Bericht door annetenbertjan »

Je kunt ook kijken bij JOHO zij bieden wereldekking aan voor rond de 50 euro per maand
sophie86

Bericht door sophie86 »

Ik heb dezelfde vraag...
Ik heb me uitgeschreven en blijf voor minimaal een jaar, misschien nog veel langer, weg. Ik dacht destijds mijn verzekering te hebben geregeld, maar deze blijkt nu niet meer geldig als ik langer dan een jaar wegblijf:S shit shit shit, want inderdaad verzekeren als je al uitgeschreven bent is een drama...
wat heb jij uiteindelijk gedaan?

ik heb ook een tijdelijk in het buitenland verzekering gezien van OOMS, kan tot 2 jaar, ik heb de voorwaarde "ingeschreven in NL tijdens het afsluiten" nog niet gezien... alleen ze hebben het over een medisch onderzoek vooraf je je kan laten verzekerden? vragen ze dan info op bij de dokter/ziekenhuis of moet je je daadwerkelijk laten onderzoeken? heb JOHO om advies gevraagd...

als iemand een geschikte internationale verzekering kent, puur voor noodgevallen, die kan worden afgesloten als je
-niet meer staat ingeschreven in NL
-geen basiszorgverzekering meer hebt
-al in het buitenland zit
-minimaal een jaar weg

hoor ik het heel graag:) groetjes sophie
Savoyd

Welke reisverzekering moet ik kiezen?

Bericht door Savoyd »

Hallo allemaal,

In september vertrek ik voor 7 maanden voor een rondje om de wereld. Hongkong, Australie, Nieuw Zeeland, Hawaii en VS.
Ik wil maximaal verzekerd zijn en kom uit bij de Globetrotter verzekering van Allianz.

Vooral belangrijk voor mij is dat alles max verzekerd is zodat ik niet voor verassingen kom te staan. Bagage moet zeker 3000euro vergoed zijn ivm Macbook twv 3000euro. En gevaarlijke sporten wil ik ook gaan doen. Parachutespringen etc.

Hebben jullie nog suggesties?

Alvast bedankt!
Travelator
Reisexpert

Re: Welke reisverzekering moet ik kiezen?

Bericht door Travelator »

Hi, heb je al gekeken naar de Special Isis? Af te sluiten bij Joho of Kilroy. Bij beide kun je je ook laten adviseren. Zij weten meestal goed wat de opties zijn en wat je nodig hebt.
Succes en een goede reis!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie