Verschil tussen Timbavatie en Balule national park

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
Nancy62

Verschil tussen Timbavatie en Balule national park

Bericht door Nancy62 »

Hallo, wij gaan in oktober met 4 personen naar Zuid Afrika we hebben verschillende offertes aangevraagd.Nu hebben we keuze uit twee privé parken, Timbavatie en Balule weet iemand verschil tussen beide. Weten al wel dat de eerste dichter bij Krugerpark ligt.
miriamkusungula

Re: Verschil tussen Timbavatie en Balule national park

Bericht door miriamkusungula »

Hallo Nancy,

Het belangrijkste verschil zit in de lodge die je uitzoekt. Beide parken zijn open met het Krugerpark voor de dieren en ook de bush zal niet heel veel verschillen al hoor in van onze bezoekers vaak dat ze Balule erg mooi vinden.
De afstand tot Krugerpark scheelt ook niet heel veel daar je eerst Timbavatie uit moet als je naar Kruger wilt rijden.
Voor welk reservaat je ook kiest ik raadt aan in ieder geval een game drive daar te doen.

Fijne vakantie
Miriam
Laatst gewijzigd door Travelator op 18 feb 2016 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame, niet geoorloofd
Esme1979

Re: Verschil tussen Timbavatie en Balule national park

Bericht door Esme1979 »

Wij zijn in september 2013 in Balule geweest. Het was toen erg droog en we hebben in het park zelf weinig wild gezien toen we op gamedrive gingen. Wel olifanten voor het raam en bij het zwembad. Wellicht is de concentratie nu wat groter omdat de grenzen langer open zijn? Het blijft natuurlijk ook een geval van geluk hebben, het is geen dierentuin.

We vonden het park wel erg mooi en de lodge waarin we zaten (Kurhula) kunnen we je van harte aanbevelen. Prachtige relaxte plek met mooie kamers en heerlijk eten. Enorm gastvrije ontvangst door Sander en Kim.

Kurhula was ook heel veel waar voor ons geld en houd er rekening mee dat de prijzen in Timbavati aardig wat hoger liggen. Mocht je een goedkopere lodge gevonden hebben daar dan houd ik me aanbevolen want wij zijn ook aan het plannen ;-)
Plaats reactie