Route 3 wk Bali, Lombok, Gilis: wat mist?

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Erik90
Vakantieganger

Route 3 wk Bali, Lombok, Gilis: wat mist?

Bericht door Erik90 »

Hi all,

Ook wij gaan 3 weken naar Bali, Lombok en de Gili's. Veel info hier al kunnen lezen en inspiratie opgedaan, maar toch een aantal vragen m.b.t. onderstaande route.
Indo plan.PNG
Indo plan.PNG (11.42 KiB) 799 keer bekeken
1. Bali: zijn er must-see plaatsen die we nu missen? Is Munduk een mooie toevoeging op Ubud of redelijk hetzelfde? Afsluiten in Uluwatu een goed/leuk idee?

2. Lombok: aan te raden om overnachting te spreiden (2 nachten Senggigi en 3 nachten Kuta Lombok) of zou je enkel op één plek blijven (Kuta Lombok, zoals vrienden van ons) en van daaruit alles rond scooteren?

3. Gili's: is het een must ze alle 3 te doen? Wij neigen naar er 2 te doen, eentje met iets meer vermaak (Trawangan) en eentje (waarschijnlijk Air) voor bijkomen en relaxen. Goede keuze? Andersom?

4. Accomodatie: we gaan pas in augustus, maar heb begrepen dat dan veel al redelijk vol zit. Goed idee om nu al accomodatie te boeken? Of prima te doen om ook in augustus daar ter plekke te kijken?

5. Route logisch: uberhaupt een handige route in deze volgorde?

Ik lees waarschijnlijk hier en daar over bestaande info heen, maar hulp zou relaxt zijn. Thanks!
Jenny
Reisexpert

Re: Route 3 wk Bali, Lombok, Gilis: wat mist?

Bericht door Jenny »

1. Jullie hebben nu vrij veel zand en zee. Persoonlijk zou ik inderdaad Munduk of Lovina toevoegen. Dat laatste ligt uiteraard ook aan zee, maar dan kun je nog een waterval of hete bronnen meepakken.

2. Ik heb op Lombok alles vanuit één plek gedaan, kan prima. Houd er rekening mee dat je om te scooteren officieel een rijbewijs nodig hebt.

3. Zelf heb ik alle eilanden bezocht vanuit Gili T. Persoonlijk zou ik kiezen voor meer cultuur of natuur en minder strand, maar dat is heel persoonlijk.

4. Ik zou niet NU al boeken voor augustus. Gewoon een paar dagen voor aankomst boeken, dan blijf je flexibel. Op Bali en Lombok is op de meeste plekken gewoon WiFi en je kan ook een SIM-kaartje met data kopen.

Ik ga zelf ook weer deze zomer en zal echt niet meer dan 1-2 vooruit boeken.

5. Route is weinig mis mee.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik90
Vakantieganger

Re: Route 3 wk Bali, Lombok, Gilis: wat mist?

Bericht door Erik90 »

Thx Jenny! Ik had Lovina wel ergens op het lijstje, moet hier er idd bij (tussen Ubud en Gilis?).

Wellicht iets meer natuur en cultuur toevoegen, ik check nog ff over de rest. Iemand anders over de Gilis?
Plaats reactie