Hallo,
Ik vertrek over 2 weken naar Panama voor (helaas maar) twee weken. Ik zou graag vulkaan Baru beklimmen. Hebben mensen hier ervaringen mee? Ik zie dat je het in 11 uur kan doen. Dit lijkt me vrij heftig. Hebben er mensen ervaring om te overnachten op de vulkaan? Zo na via welke organisatie? En is van te voren boeken noodzakelijk?
Groet,
Marije
Panama - vulkaan Baru
Re: Panama - vulkaan Baru
Ik heb de vulkaan opgewandeld. Het is een niet erg lastige klim, maar al met al ga je denk ik toch ruim 2300 meter omhoog schat ik in. De klim omhoog is ongeveer 17 km van af de gate. Als je op eigen gelegenheid gaat, zoals ik gedaan heb, start je vanaf het kruispunt wat nog 3 km meer is. Ik heb het in ongeveer ruim 5 hr gedaan en ben was om ongeveer 6:00 bij het startpunt bij de gate.
De trail is niet lastig te volgen. Het is in basis een zandpad wat je volgt naar boven. Alleen halverwege moet je even oppassen dat je de weg naar boven neemt. Terug wandel je in ruim een uur minder. Maar er zijn een paar plekken om heerlijk van de omgeving te genieten.
Je kunt met een groep omhoog wandelen, maar de prijzen zijn hoog en voor alleen het transport (van equipment) en overnachten (als je de zonsopgang wilt zien) is alles stevig aan de prijs.
De trail is niet lastig te volgen. Het is in basis een zandpad wat je volgt naar boven. Alleen halverwege moet je even oppassen dat je de weg naar boven neemt. Terug wandel je in ruim een uur minder. Maar er zijn een paar plekken om heerlijk van de omgeving te genieten.
Je kunt met een groep omhoog wandelen, maar de prijzen zijn hoog en voor alleen het transport (van equipment) en overnachten (als je de zonsopgang wilt zien) is alles stevig aan de prijs.