Slim om meteen door te reizen van Lima naar Aguas Calientes?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Held1988
Vakantieganger

Slim om meteen door te reizen van Lima naar Aguas Calientes?

Bericht door Held1988 »

Beste reisvrienden,

Ik heb een maar al te bekende en te veel gestelde vraag. Echter moet ik deze helaas nogmaals stellen. De antwoorden op internet zijn te uit een lopend en/of verouderd.

Zondag 4 september komen mijn vriendin en ik laat aan in Lima. We nemen 5 en 6 sept. om Lima te verkennen. Vanuit hier pakken we het vliegtuig naar Cusco.
Gezien we een kleine 3 weken hebben, willen we er zeker van zijn dat we naar MP kunnen zonder al te veel tijd te verliezen. We denken er over om direct door te reizen vanuit Cusco naar Aguas Calientes om vanuit hier MP te bewonderen en erna terug te gaan voor Cusco. Nu is de grote hamvraag:
1. Is het slim om direct door te reizen naar AC? en is dit ook mogelijk?
2. Maar nog belangrijker, moeten we nu al iets regelen voor MP of is dit niet nodig in september? Hebben mensen hier ervaring in?
ps. We gaan geen inca trail lopen.

Alle adviezen of tips zijn welkom! bedankt!

*O* gr *O*
kohraya
Reisexpert

Re: Slim om meteen door te reizen van Lima naar Aguas Calientes?

Bericht door kohraya »

Machu Pichu ligt op zo'n 2400 meter hoogte, Cusco op 3400 meter.
Je zou denken dat je dan beter met de Machu Pichu kan beginnen, maar ik zou je aanraden toch eerst te acclimatiseren.
Lima vind ik totaal oninteressant. Beter meteen doorreizen naar Cusco en daar een dag of 2 rustig aan doen alvorens naar Machu Pichu te gaan.
Ik heb (enkele jaren geleden) mijn ticket in Cusco gekocht 2 of 3 dagen op voorhand.
Kijk eens naar de goedkope manier om MP te bereiken: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/pe ... si738.html
Op de heenweg kan je eventueel Ullantaytambo bezoeken. Niet zo spectaculair als MP, maar toch de moeite waard.
Je passeert ook (ongeveer) de zoutterrassen bij Maras. Ook een must see in de regio op de heen- of terugweg.
Held1988
Vakantieganger

Re: Slim om meteen door te reizen van Lima naar Aguas Calientes?

Bericht door Held1988 »

Bedankt voor je reactie en de tip om even te acclimatiseren in Cusco. Had het artikel al eens gelezen ja.

Gezien er een maximaal aantal bezoekers zit aan MP zijn we bang dat we niet een entreekaartje kunnen bemachtigen. Gezien je zo ook al op internet van te voren kunt kopen.
Plaats reactie