volgend jaar wil ik samen met een paar vrienden voor de eerste keer gaan backpacken in Zweden.
Nou hebben geen van ons ervaring met backpacken maar we weten wel wat we willen.
- In midden of noord Zweden
- Een route van zo'n 6 dagen waarbij we om de dag een hostel/hotel kunnen pakken en om de dag in een tent in de natuur. Campings zijn een optie ipv. een hostel, niet in plaats van de nachten in de natuur kamperen.
- We verwachten zo'n 20 tot 25 km per dag af te kunnen leggen en willen om de dag een dorp aandoen, met sightseeing verwachten we ongeveer 100 tot 120 km af te kunnen leggen.
Nou is mijn vraag, is dit een realistisch idee? En hebben jullie tips m.b.t. routes? Er zijn zoveel mogelijkheden...
Ik heb al gekeken naar de E1 en E6 routes maar er zijn zo veel mogelijkheden dat we door de bomen het bos niet meer zien.
We willen vooral even uit de drukte van alledag, genieten van de natuur en doen wat er maar op ons pad komt. We willen het outdoor leven beleven zonder teveel risico te nemen in het begin, daarom ook om de dag een echt bed.
Alvast bedankt