zorgverzekering behouden of niet ?
-
- Reiziger
zorgverzekering behouden of niet ?
Hallo,
Ik vertrek in april naar Australie. Nu ga ik dit doen op een working holiday visum. Echter wordt ik er niet wijzer van of ik me NL zorgverzekering moet blijven behouden ofniet. Op internet staan verschillende verhalen. Vandaag Menzis zelf gebeld en die zeggen dat als ik begin met werken in Aussie ik een werkgeversverklaring moet opsturen en dat zij dan mijn NL zorgverzekering stoppen. Echter moet ik wel eerst werk vinden in aussie. Ook vind ik het moeilijk om een reisverzekering af te sluiten dit omdat ik niet goed weet of ik nu mijn huidige NL zorgverzekering moet aanhouden ofniet.
Wie kan mij helpen?
Ik vertrek in april naar Australie. Nu ga ik dit doen op een working holiday visum. Echter wordt ik er niet wijzer van of ik me NL zorgverzekering moet blijven behouden ofniet. Op internet staan verschillende verhalen. Vandaag Menzis zelf gebeld en die zeggen dat als ik begin met werken in Aussie ik een werkgeversverklaring moet opsturen en dat zij dan mijn NL zorgverzekering stoppen. Echter moet ik wel eerst werk vinden in aussie. Ook vind ik het moeilijk om een reisverzekering af te sluiten dit omdat ik niet goed weet of ik nu mijn huidige NL zorgverzekering moet aanhouden ofniet.
Wie kan mij helpen?
- Kims
- Reisexpert
Re: zorgverzekering behouden of niet ?
Hi,
Er zijn al verschillende posts geplaatst over de zorgverzekering met veel informatie, zie: budget-verzekeringen-f55.html
Het ligt er voornamelijk aan hoe lang je gaat en of je je uitschrijft in Nederland volgens mij.
Succes met het uitzoeken.
Er zijn al verschillende posts geplaatst over de zorgverzekering met veel informatie, zie: budget-verzekeringen-f55.html
Het ligt er voornamelijk aan hoe lang je gaat en of je je uitschrijft in Nederland volgens mij.
Succes met het uitzoeken.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Ik ben voor lange tijd in het buitenland maar ben nog ingeschreven in Nederland. Zodoende kan ik dus mijn zorgverzekering nog wel aanhouden en mocht ik naar Nederland gaan ben ik dus verzekerd daar. In mijn geval dacht ik dat het het overwegen nog waard was. In 2017 bekijk ik de situatie opnieuw en maak ik de afweging. Met het oog op de slechte gezondheidszorg hier was de situatie ook anders. Ik heb een minimale verzekering in Nederland en op dat vlak dus een risico genomen.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Ik heb mijn zorgverzekering aangehouden. Ben een jaar weg geweest. Ik heb daar wel medicare aangevraagd. Hiervoor moet je een NLse zorgverzekering hebben.