Een VOA is NOOIT gratis maar kost US$ 35. Er moet 'visumvrije entree' staan, die is gratis.kevinmp schreef:Klopt het is ook als toevoeging daarop. Als je bv 31 dagen blijft kan je dus beter dat voa nemen, gratis. En een overstay betalen van een dag
Indonesië kletstopic
Re: Indonesië kletstopic
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
haiiii.
ik had nog een vraag aan jullie, is het handig om hier in NL al wat geld te wisselen om dat mee te nemen of is het pinnen daar geen probleem?
groetjes stevie
ik had nog een vraag aan jullie, is het handig om hier in NL al wat geld te wisselen om dat mee te nemen of is het pinnen daar geen probleem?
groetjes stevie
We snappen elkaar hahaJenny schreef:Een VOA is NOOIT gratis maar kost US$ 35. Er moet 'visumvrije entree' staan, die is gratis.kevinmp schreef:Klopt het is ook als toevoeging daarop. Als je bv 31 dagen blijft kan je dus beter dat voa nemen, gratis. En een overstay betalen van een dag
Pinnen is geen probleem. Vooral niet op Bali en Java. Zeker niet met een creditcard.stevie28 schreef:haiiii.
groetjes stevie
oke thanks kevin!
Als je naar bromo en iljen gaat zou ik gewoon ff wat extra pinnen in yogja ofzo.stevie28 schreef:oke thanks kevin!
Goedemiddag! Ik ga waarschijnlijk in maart naar Bali en Lombok, maar nu zit ik een beetje met het regenseizoen wat daar dan nog bezig is.
Het is natuurlijk nooit te voorspellen wat het weer zal doen, maar wat is jullie ervaring met het weer rond die tijd?
Het is natuurlijk nooit te voorspellen wat het weer zal doen, maar wat is jullie ervaring met het weer rond die tijd?
Ik mag weer naar Indonesië!
In mei ga ik drie weken naar Sumatra, ik vlieg vanaf Kuala Lumpur naar Medan en na aan het eind vlieg ik van Medan door naar Penang.
Het plan... ik heb Berastagi, Gunung Leuser NP en het Tobameer op m'n lijstje staan. Voor het Tobameer wil ik zeker een week uittrekken, de rest weet ik nog niet. Ik wil sowieso niet haasten. Zijn er in die regio nog meer interessante plekken? En hoe is Medan? Ik lees en hoor hele diverse dingen, ik hoop een beetje koloniale geschiedenis te kunnen proeven, maar is dat realistisch gedacht?
Ik wil graag de eerste twee/drie nachten in Medan reserveren, heeft iemand tips voor een guesthouse? Liefst onder de 200.000rp.
In mei ga ik drie weken naar Sumatra, ik vlieg vanaf Kuala Lumpur naar Medan en na aan het eind vlieg ik van Medan door naar Penang.
Het plan... ik heb Berastagi, Gunung Leuser NP en het Tobameer op m'n lijstje staan. Voor het Tobameer wil ik zeker een week uittrekken, de rest weet ik nog niet. Ik wil sowieso niet haasten. Zijn er in die regio nog meer interessante plekken? En hoe is Medan? Ik lees en hoor hele diverse dingen, ik hoop een beetje koloniale geschiedenis te kunnen proeven, maar is dat realistisch gedacht?
Ik wil graag de eerste twee/drie nachten in Medan reserveren, heeft iemand tips voor een guesthouse? Liefst onder de 200.000rp.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Leuk! Ik ga deze zomer ook weer die kant op.Bird schreef:Ik mag weer naar Indonesië!
....
Medan vond ik niet zo leuk, ik ben er dan ook niet lang gebleven.
Ketambe is echter een aanrader. In een vrij lange reisdag te bereiken vanaf Berastagi. Leuk voor trekkings en orang-oetans.
Als je niet de zelfde weg terug wilt naar Medan, kun je een rondje Aceh doen via Takengon en Bireue.
Dankjewel voor de tips, Jenny!
Ketambe staat genoteerd.
Medan is dus een twijfelgevalletje.
Ik denk aan Medan > Bukit Lawang > Ketambe > Berastagi (evt in twee dagen die afstand afleggen?) > Tobameer > Medan.
Waarvan dan het stuk tot het Tobameer in twee weken en daarna een week aan/op/rond het meer.
Ketambe staat genoteerd.
Medan is dus een twijfelgevalletje.
Ik denk aan Medan > Bukit Lawang > Ketambe > Berastagi (evt in twee dagen die afstand afleggen?) > Tobameer > Medan.
Waarvan dan het stuk tot het Tobameer in twee weken en daarna een week aan/op/rond het meer.
Heeft iemand recente ervaring met het niveau van sharia wetgeving in de provincie Atjeh?
Ik lees artikelen in de Jakarta Post van twee jaar gelden waarin wordt geschreven dat de regels intussen ook voor niet-moslims gelden. Nu heb ik geen moeite met het laten staan van alcohol of het dragen van wijdvallende kleding over schouders en knieën, maar het verplicht dragen van een hoofddoek als vrouw stuit mij tegen de borst.
Is iemand er bekend mee of deze regels ook voor toeristen gelden? Al googelend kom ik uitspraken tegen dat er uitzonderingen zijn voor toeristengebieden als Ketambe en pulau Weh, maar als ik bv naar Banda of Takengon zou willen, loop ik er mogelijk alsnog tegenaan.
Ik lees artikelen in de Jakarta Post van twee jaar gelden waarin wordt geschreven dat de regels intussen ook voor niet-moslims gelden. Nu heb ik geen moeite met het laten staan van alcohol of het dragen van wijdvallende kleding over schouders en knieën, maar het verplicht dragen van een hoofddoek als vrouw stuit mij tegen de borst.
Is iemand er bekend mee of deze regels ook voor toeristen gelden? Al googelend kom ik uitspraken tegen dat er uitzonderingen zijn voor toeristengebieden als Ketambe en pulau Weh, maar als ik bv naar Banda of Takengon zou willen, loop ik er mogelijk alsnog tegenaan.
Sigrid van MyTravelSecret gaat over 3-4 weken weer naar Sumatra. Voor zover ik weet is zij niet actief op dit forum, maar via haar website/Facebook kun je haar vast benaderen.
Ik vertrek over een week al (
)
Dankjewel voor de tip in elk geval, Jenny.

Dankjewel voor de tip in elk geval, Jenny.
Conclusie na 24 uur: ik vind Medan best heel aardig, leuker dan Jakarta in elk geval.
Ondanks dat het vandaag bijna non-stop heeft geregend.
Morgen via een omweg en tussenstop naar Berastagi. Tijd voor koelte!
Ondanks dat het vandaag bijna non-stop heeft geregend.
Morgen via een omweg en tussenstop naar Berastagi. Tijd voor koelte!