Reisen met ww mogelijk?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
gowiththevlo

Reisen met ww mogelijk?

Bericht door gowiththevlo »

Misschien heeft iemand antwoord op mijn vragen? Mijn contract is afgelopen omdat ik ziek werd. Dus kreeg ziekte wet van het UWV.Nu ben ik binnenkort beter er zal ik de ww in moeten tot ik weer een baan heb. nu is alleen mij vriendin bijna klaar met haar studie. En wouden we altijd nog een x backpacken. Is dit voor mij nu wel mogelijk? En telt ziektewet UWV mee voor de jaren eis ww? Dan heb ik recht op 1 jaar ww. Zou wel fijn zijn na de reis toch verzekerd te zijn van inkomen. Ons plan is trouwens wel om voor 3 a 4 maanden te gaan. Maar de reistijd nog wat uit?
menasil
Reisexpert

Re: Reisen met ww mogelijk?

Bericht door menasil »

Jij wilt dus met een WW gaan reizen? Hoe ben je dan beschikbaar voor werk? Je dient in feite beschikbaar te zijn voor werk en mag 20 vakantiedagen op jaarbasis opnemen van het UWV. Let op; jaarbasis!! Dat is naar rato. Als jij 1 maand ww krijgt dan mag je dus niet dan 20 dagen weggaan.

http://www.uwv.nl/particulieren/interna ... index.aspx
Staat het allemaal op. Of je jaar ziektewet meetelt, is dit wel het verkeerde forum voor ;) zou even bij UWV navragen als ik jou was.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je kan tijdens de reis de ww tijdelijk stopzetten en daarna weer door laten lopen. Zie de website van het UWV.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
gowiththevlo

Menasil nee dat wil ik niet! Maar als ik terug kom zou ik wel graag verzekerd zijn van inkomen! Jenny bedankt voor je antwoord. Maar het nog uit hoelang ik ga reizen? Groetjes
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

http://www.uwv.nl/particulieren/veelges ... lf-stopzet
Maar dan heb je hem dus al aangevraagd. Waarom bel je niet met het UWV?
gowiththevlo

Nee heb nu geen ww. Ga nu vrijwilligerswerk doen en als voor 60 procent hersteld ben kom ik in de ww. Dat werd mij hoor UWV arts verteld. Nu wil ik natuurlijk graag met mijn vriendin mee als ze gaat reizen. Alleen bij thuis komst ben ik wel weer inkomen nodig. UWV had ik al gebeld. Geven weinig nuttige info. Link van jou wel. Dankjewel
Plaats reactie