Landen om 19.35 uur, direct naar Ubud? en hoe?

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
RayW

Landen om 19.35 uur, direct naar Ubud? en hoe?

Bericht door RayW »

Goede dag,

ik land 30 mei om 19.35 uur in Bali.
Ik wil graag een paar dagen in Ubud verblijven, daarna ga ik naar Lombok.
Wat is handig? nog dezelfde avond richting Ubud gaan? met een taxi? of beter dichtbij een hotel/hostel zoeken en volgende dag naar Ubud?

Het liefste ga ik zelf direct die avond nog naar Ubud, maar gevolg is wel dat ik weleens laat kan aankomen in Ubud.
Verder tips over Ubud, wat ik daar zou moeten doen en eventueel tips over restaurants en hotel/hostels zijn welkom :)

Gr. Raymond
Jenny
Reisexpert

Re: Landen om 19.35 uur, direct naar Ubud? en hoe?

Bericht door Jenny »

Je hotel kan je oppikken, maar je kan ook een coupon taxi nemen (set price). Dit was anderhalf jaar gelegen rond de 250k, naar de prijzen van taxi's zijn helaas (weer) gestegen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
AmberBoxie
Contacteer:

Bericht door AmberBoxie »

Hoi Ray,

Beste en snelste optie is BlueBird taxi group. Ze hebben ook een app, dan weet je vast beetje wat je qua prijs kunt verwachten. Zodra je de gate uitkomt, zie je de mensen met BlueBird bordjes al staan. Uiteraard kun je ook gewone taxi nemen, er staan tientallen taxichauffeurs buiten het vliegveld, maar dan moet je stevig onderhandelen over de prijs.

Hotels/hostels zijn er in overvloed en in elke prijsklasse, Ubud is niet heel groot, dus je zit altijd vrij centraal. Er zijn fantastische vegan en vegetarische restaurants, zonde om tips te geven, want je loopt er snel tegenaan :)

Meer info staat ook op slipperjourney.com. Heel veel plezier daar!
wim van brink
Wereldreiziger

Bericht door wim van brink »

In Azië kan je op elk moment van de dag/nacht arriveren en dan is er altijd iemand die je kan vervoeren. Ook op Bali. Geen probleem dus. Wel stevig afdingen want taxichauffeurs behoren, waarschijnlijk door de aard van hun beroep, tot de categorie laaien lichters die feilloos aanvoelen wie ze een poot uit kunnen draaien. Ooit in Tashkent gearriveerd om 04.15 uur en daar vroeg men 40 US dollar voor een ritje naar de stad. In omgekeerde richting nog geen 2 US dollar.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

AmberBoxie schreef:Hoi Ray,

Beste en snelste optie is BlueBird taxi group. Ze hebben ook een app, dan weet je vast beetje wat je qua prijs kunt verwachten. Zodra je de gate uitkomt, zie je de mensen met BlueBird bordjes al staan.
Mag Bluebird tegenwoordig vanaf het vliegveld vertrekken? Wat een goede ontwikkeling! Tijdens mijn laatste bezoek 1,5 jaar geleden stopte Bluebird enkel op de doorgaande weg, dat is een aardig stukje stappen vanaf de gate.

De coupontaxis zijn altijd duurder en de sjacheraars die zelfstandig zijn vragen ook vaak belachelijke prijzen.
AmberBoxie
Contacteer:

Bericht door AmberBoxie »

Ja, BlueBird staat zelfs met bordjes op het vliegveld, nog vóórdat je de tientallen zelfstandige taxichauffeurs tegen komt zelfs, hele fijne ontwikkeling!
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Vanuit DPS is het geloof ik 3 uurtjes rijden naar ubud. Ik zal wel zorgen dat je een hotel hebt geboekt. Want van de lange reis zal je best moe zijn. Een hotel zoeken is dan niet echt heel fijn
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

kevinmp schreef:Vanuit DPS is het geloof ik 3 uurtjes rijden naar ubud. Ik zal wel zorgen dat je een hotel hebt geboekt. Want van de lange reis zal je best moe zijn. Een hotel zoeken is dan niet echt heel fijn
Om half 8 zouden de dagelijkse files voorbij moeten zijn en ben je in 1,5-2 uur in Ubud.

Hotel vastleggen is een goed idee.

@RayW Laat je volgende maand even weten hoe het gegaan is met de taxi? Ik ga over drie maanden weer naar Bali en ik ben heel nieuwsgierig of het nieuwe systeem blijft *O*
RayW

Bericht door RayW »

Jenny schreef:
kevinmp schreef:Vanuit DPS is het geloof ik 3 uurtjes rijden naar ubud. Ik zal wel zorgen dat je een hotel hebt geboekt. Want van de lange reis zal je best moe zijn. Een hotel zoeken is dan niet echt heel fijn
Om half 8 zouden de dagelijkse files voorbij moeten zijn en ben je in 1,5-2 uur in Ubud.

Hotel vastleggen is een goed idee.

@RayW Laat je volgende maand even weten hoe het gegaan is met de taxi? Ik ga over drie maanden weer naar Bali en ik ben heel nieuwsgierig of het nieuwe systeem blijft *O*
Ik heb inmiddels een hotel geboekt in Ubud, het hotel komt mij ook ophalen van het vliegveld...
Maar ik zal opletten of ik iets van Blue Bird zie en zal het dan doorgeven....
RayW

Bericht door RayW »

Ik ben vorige week geland in Bali....na de douane kom je in de hal waar allemaal bordjes omhoog worden gehouden van mensen die worden opgehaald (zoals ik)....en er is een taxi counter...daarna word je door iedereen aangesproken...ik zelf heb niks van blue bird gezien.
Plaats reactie