Vervoer op Sumatra

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Imke89

Vervoer op Sumatra

Bericht door Imke89 »

Hallo allemaal,

Ik en mijn vriend gaan in de zomer 3 weken naar Noord Sumatra en Aceh.

Het plan is om van Medan naar Tongging te gaan, vanuit daar naar Ketambe voor een meerdaagse jungle trekking. Daarna willen we via Tankengon en Banda Aceh door naar Pulau Weh om daar een paar dagen bij te komen van alle indrukken.
Tot slot gaan we weer terug naar Medan om via Kuala Lumpur weer terug naar Nederland te vliegen.

Is er iemand die ervaring heeft met de minibusjes op Sumatra. We kunnen hier heel weinig informatie over vinden. We zouden graag willen weten waar je bijvoorbeeld op kunt stappen, en op welke tijden ze vertrekken? Of is het vooral loslaten en zien hoe het loopt op Sumatra?

Groetjes Imke
P.s. andere tips voor deze rondreis zijn ook welkom ;)
Jenny
Reisexpert

Re: Vervoer op Sumatra

Bericht door Jenny »

Minibusjes gaan als ze vol zijn of als ze nog voller zijn. De frequentie is 's ochtends hoger dan in de middag, in de avond rijden ze vaak niet. Er zijn zeker geen gezette tijden.

Ik zou gewoon even in je hostel of bij het busstation vragen hoe laat zij denken dat de bus gaat. Het geeft zeker geen garantie dat er dan een bus is, maar het is een aardig richtlijn ;) Ik kies meestal voor de eerste bemo, zeker als je moet overstappen. Bemo's hebben vaak vertraging.

Ga zeker een trekking doen in Ketambe! Een van de mooiste dingen die ik ooit gedaan heb. Op mijn site staat een verslag én heel veel andere tips.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Imke89

Re: Vervoer op Sumatra

Bericht door Imke89 »

Dankjewel voor je reactie! We zullen zien.
We hebben er in ieder geval heel erg veel zin in!
En die trekking in Ketambe gaan we sowieso maken! :)
Plaats reactie