Rondreis - Sri Lanka en Malediven

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
roadtrippen

Rondreis Sri lanka en Malediven

Bericht door roadtrippen »

Hallo allemaal,

In de zomer van 2017 wil ik graag gaan backpacken. Over de bestemming twijfel ik nog erg. Ofwel wordt het een tweetal weken Sri Lanka met enkele dagen Malediven of Thailand.
Ik heb voor beide reizen een reisschema gemaakt. En dit zal die van Sri lanka worden. De Malediven moeten hierbij nog ingepland worden, deze komen aan het einde van de reis.

Dag 1: ... - Negombo
Dag 2: Negombo - Pinnawela
Dag 3: Pinnawela - Anuradhapura
Dag 4: Anuradhapura - Sigiriya
Dag 5: Sigiriya - Dambulla (daguitstap)
Dag 6: Sigiriya - Minneriya National Park
Dag 7: Minneriya National Park - Polonnaruwa
Dag 8: Polonnaruwa - Kandy
Dag 9: Kandy
Dag 10: Kandy - Nuwara Eliya
Dag 11: Nuwara Eliya - Horton Plain's
Dag 12: Horton Plain's - Adam's Peak
Dag 13: Adam's Peak - Yala National Park
Dag 14: Yala National Park - Tangalle
Dag 15: Tangalle - Galle
Dag 16: Galle - Colombo

Wat vinden jullie hiervan?
Alvast bedankt!

Groetjes
HenkJan

Re: Rondreis Sri lanka en Malediven

Bericht door HenkJan »

Hoi,

Ik snap dat je zoveel mogelijk wilt zien. Maar toch kan je beter iets meer rust nemen denk ik zelf. Uiteraard is dit per persoon verschillend!

Groet Henk-Jan
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Je schema ziet er inderdaad erg druk uit. Hou je rekening met flexibele (lange) reistijden en eventuele problemen die zich kunnen voordoen? Je bent tenslotte in een derde wereld land. En tijd voor het bijkomen na aankomst? Als ik jou was zou ik me concentreren op Sri Lanka, het is een groot land en je hebt relatief weinig tijd. Als je er ook nog de Malediven of Thailand bijpakt, heb je uiteindelijk misschien het gevoel dat je net niks van elke plek hebt kunnen zien. Persoonlijk zie ik liever landen of gebieden wat uitgebreider en neem de tijd om echt ergens te zijn, dan er gehaast doorheen te racen en uiteindelijk doodmoe thuis te komen met het idee veel gemist te hebben. Maar zoals gezegd, dat is ieder voor zich.

Succes met je planning!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
wim van brink
Wereldreiziger

Bericht door wim van brink »

Sluit mij aan bij de vorige reageerders. Met zo'n schema kom je uitgeblust terug van je reis en je vraagt je af; "Wat heb ik nu eigenlijk gezien van het land of beter gezegd wat heb ik niet gezien". Zijn een paar jaar geleden in Sri Lanka geweest en hebben daar drie weken voor uitgetrokken en die heb je absoluut nodig. Moet zeggen dat wij ook in het noorden zijn geweest en dat vraagt wat extra tijd. Valt mij op dat veel reizigers met krappe schema's werken. Heeft uiteraard met de beschikbare tijd te maken, maar toch. Je vliegt 15 uur of langer naar de andere kant van de wereld, een land waar je misschien nooit weer naar toe gaat en hebt er net even aan geroken. Terugkomend op Sri Lanka, de infrastructuur is prima, je kan overal komen waar je wilt maar daar moet je de factor tijd even vergeten. In de steden rijdt alles af en aan maar daarbuiten wordt het lastiger. Als geld geen rol speelt, taxi's genoeg. Maar zoals je aangeeft budget te reizen lijkt mij dat geen optie. Het is jouw reis maar ik zou er of een week aan vastplakken en kan dat niet de reis uitstellen tot je wel voldoende tijd hebt.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

@roadtrippen heb je misschien je plannen al wat gewijzigd of wil je vasthouden aan het originele plan?
roadtrippen

Bericht door roadtrippen »

Ben sinds kort weer bezig met opzoeken en dergelijke.
Nu vroeg ik me af of tricomalee de moeite is of niet?
Zou ik deze 1 of 2 dagen inplannen?

Groetjes
sticker

Bericht door sticker »

Ik vind Trincomalee geen aanrader, daarnaast is je oude schema inderdaad (te) druk. Check ook even of je Ella wat vindt!
ilonadv

trein sri lanka - slapen maledieven

Bericht door ilonadv »

Hallo!

In november ga ik naar Sri Lanka en een paar dagen naar de Malediven, Maafushi eiland. Ik heb een paar vragen dus hopelijk kan iemand mij erbij helpen!

- De treinreis in Sri Lanka schijnt mooi te zijn. Er wordt gezegd om het eiland met de klok mee te reizen. Is dit mooier dan andersom? Of zitten er nog anderen voor/nadelen aan?

- Op de malediven hebben wij een hotel, enkel met ontbijt. Nu hoor ik van verschillende kanten dat het eigenlijk slimmer is om een all in resort te boeken omdat je dan in vergelijking uiteindelijk goedkoper uit bent. Ik begreep dat op Maafushi je ook prima lokaal kan eten (goed te doen en gevarieerd?) Of ben je dan alsnog duurder uit als je enkel hotel en ontbijt hebt?

Alvast bedankt!
essychan

Re: trein sri lanka - slapen maledieven

Bericht door essychan »

Hoi Ilona,

Over je vraag van Sri Lanka. Meestal wordt met de klok meegereisd zodat je begint met cultuur/natuur en eindigt met relaxen op het strand wat in het Zuiden ligt.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: trein sri lanka - slapen maledieven

Bericht door LaosFan »

@ilonadv : Nog een maandje dus voor je vertrekt? Wat zijn je bevindingen tot nu toe? Deel ze gerust hier. En bij terugkeer zijn je ervaringen voor anderen natuurlijk ook heel erg leuk (hopelijk) en interessant :Y

Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar deze twee landen...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
oudermarc

Re: Sri Lanka combineren met de Malediven of niet?

Bericht door oudermarc »

De malediven zijn fantastisch en hoeven niet duur te zijn. Je kunt ze goed combineren met een rondreis door Sri Lanka. Kijk eens op deze website voor tips:

[verwijderd]
Plaats reactie