Beste Backpackers,
Omdat ik eigenlijk nog nooit in mijn leven op reis ben geweest wil ik tussen mijn bachelor en master een maandje of twee naar Indonesië. Nu heb ik misschien een vriend die mee wil. Misschien. Hij weet ongeveer eind maart pas of hij mee kan. Maar ik hoor geruchten dat je er met vleigtickets vroeg bij moet zijn. Nu keek ik vorige week op Qatar Airways en daar hebben ze retourtjes voor 800 (!) euro of duurder. Sommigen zeggen dat ik al in november had moeten bestellen, anderen zeggen dat ik nu in oktober moet gaan, sommigen zeggen dat ik Last Minute moet bestellen, weer anderen zeggen dat ik mijn cookies elke keer moet verwijderen, terwijl ik ook hoor dat vliegsites aanbiedingen geven op basis van je cookies.
Hoe zit het nu eigenlijk. Kan ik nog tickets voor een redelijke prijs verwachten als ik in juli/augustus/september wil reizen? Als die vriend van me mee wil, kan hij dan ook nog fatsoenlijke tickets verwachten?
Wat ook meespeelt is mijn dilemma om alleen te moeten reizen in plaats van met een reisgenoot. Ik heb nu eigenlijk al zoiets van: meh, ik begin wel direct met mijn master. Maar aan de andere kant wil ik wel eens iets van het buitenland zien.
Wat is jullie advies, met name over de vliegtickets?
Groetjes,
Backpacknoobie
Hulp nodig met vliegtickets
Re: Hulp nodig met vliegtickets
Juli/augustus is hoogsezoen. Als je er vroeg bij bent betaal je ongeveer 750 euro voor een retourtje naar Jakarta en 850 euro voor een retourtje naar Bali.BackpackNoobie schreef: Hoe zit het nu eigenlijk. Kan ik nog tickets voor een redelijke prijs verwachten als ik in juli/augustus/september wil reizen? Als die vriend van me mee wil, kan hij dan ook nog fatsoenlijke tickets verwachten?
Ga je in september, dan zijn de tickets goedkoper. Een enkele keer kom je een aanbieding tegen op ticketspy of tix.nl en dan ben je voor 550-600 euro in Jakarta.
Last minute naar Indonesie is niet goedkoper omdat het last minute is. Een enkele keer kun je geluk hebben en dan vallen de prijzen mee, maar ik zou er niet op rekenen.
Vind je het de eerste keer te eng of te moeilijk om online te boeken? Ga dan eens langs een reisbureau. Zij rekenen commissie/hogere boekingskosten maar het zou zomaar eens goedkoper uit kunnen pakken omdat ze meer ervaring hebben.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie