Vliegervaringen Transavia

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

vlucht naar Portugal en ik zat toen in een rolstoel.Niets dan lof over de service! Ook mocht mijn medicatie met naalden gewoon mee aan boord terwijl het gevaarlijk spul was. Als ik alle spuiten tegelijk leeg had gespoten in iemand had die het misschien niet meer na kunnen vertellen.
Het verbaasde ons echter dat we aan boord moesten betalen voor een kleffe sandwich. ook €5 voor de koptelefoon terwijl de titel voor de film niet bekend was
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Re: Vliegervaringen Transavia

Bericht door Jenny »

Slechte ervaring met de stewardessen van Transavia.

Tijdens een duikvakantie had ik een ontsteking in mijn gehoorgang opgelopen, dat is de BUITENKANT van je oor. Naar de arts geweest in Egypte, en ik kon en mocht vliegen. Maar mijn oor was een beetje pijnlijk, en ik vroeg om een watje. En ja hoor, bij een tussenlanding in Hurghada mocht ik het vliegtuig niet meer in! Naar de arts op het vliegveld, die moest maar een verklaring opstellen (want de arts in Marsa Alam had diezelfde dag een valse verklaring opgesteld???). De arts in Hurghada vond het onzin, en wilde het niet doen. Na heel lang wachten mocht ik dan toch nog mee....

Mijn stoel was inmiddels vergeven, en ik moet ergens in een hoekje zitten. Ik had veel pijn, en kon mijn benen nergens kwijt. Personeel werd boos omdat ik huilde van de pijn (ja sorry hoor 8)7 ). Ik moest vrolijk zijn, en zij zouden daar voor zorgen. Ik vroeg om mijn oorspronkelijke zitplaats bij de nooduitgang, opdat ik een beetje kon slapen. Mocht niet. Zij hadden het recht me ergens anders te dumpen. Mag ik dan ook pijn hebben, please????
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Een verademing vergeleken met Ryanair. Stuk beschaafder allemaal. En als je met 20 kg bagage wilt reizen, in actieperiodes misschien nog wel goedkoper dan Ryanair enzo.....
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik hoorde trouwens wel stewardessen klagen dat elke keer nadat een bepaald persoon naar de WC geweest was, telkens het toiletpapier op was :? . Maar ja, daar kan Transavia niks aan doen dunkt me.
Michiel..
Reiziger

Bericht door Michiel.. »

Moest lang wachten met het inchecken maar de vlicht zelf was prima. Viel me op dat tijdens de vlucht telkens 1 van de piloten met de stewardessen kwam ouwehoeren.
bolletjeom
Reisexpert

Gevlogen met ze naar en van Malaga. Prijs voor het meenemen van bagage is een stuk acceptabeler dan bij bijvoorbeeld ryanair. Ook geen onzin met creditcard betaal fee. Hierdoor overall dus goedkoper dan een vlucht met Ryanair.
snacks aan boord moet je dus kopen maar prijzen zijn acceptabel ( beter dan bij ryanair bijv). €1, 50 voor een mars, €3,50 voor een sandwich.
Film op een schermpje in de verte en de mogelijkheid om een koptelefoon te kopen voor €3,-
als je op de verkeerde plek zit kan je het scherm vlakbij je niet zien vanwege de verkeerde hoek en het scherm verder op is dan te ver weg. Kortom, voor de entertainment hoef je het niet te doen. Maar andere goedkope maatschappijen hebben helemaal niets.
Ik zou zonder twijfelen weer vliegen met Transavia.
bolletjeom
Reisexpert

Oeh, herinner me nu dat ik dit jaar al eerder met ze had gevlogen. Naar Valencia. In mijn verslag las ik dit: Lekker frisse groene stoelen en een veel te blije piloot. Hij praat te lang,te blij en vooral ook te vaak. Een beetje je ogen dicht doen of rustig je boek lezen wil niet lekker lukken.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Afgelopen week retour gevolgen van Amsterdam naar Preveza (Griekenland) met Transavia. Omdat we via touroperator hebben geboekt, zat bagage al bij de totaalprijs in. transavia is wel echt heel erg streng met bagage en gewicht! 1 kilo teveel kost je 10 euro en ze controleren hier strikt op.

Heen en terugreis was allebei met boeing 737 800. Heenreis was het echt een oud en verrot toestel... Er zat zelfs geen simpele radio in....We kregen gelukkig wel een flyer met uitleg over de entertainment set, zenders en de film die we te zien kregen op de vlucht die bijna 3 uur duurder (> 2,5 uur betekent film) maar helaas hadden wij een zeer oud toestel. Grappige was dat 80% van de stoelen nog van de "oude transavia" inrichting was en 20% nieuwe stoelen waren die lukraak waren vervangen ;) NB: Wij hadden rijd 2 stoel E en F en dat is in dit toestel superveel beenruimte!!! :D Je hebt geen rij 1 voor je!

De terugvlucht was dus een nieuw vliegtuig, met entertainment maar wat bolletjeom al eerder schreef....het schermpje zat bij mij vlak voor m'n neus dus kon geen film volgen want je zag amper wat ;) Ben het verder wel met bolletjeom eens dat transavia een van de betere opties is ipv een ryanair!

Verder beide keren prettige vlucht gehad en er was vriendelijk personeel aan boord.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Van Amsterdam naar Athene gevlogen met Transavia. Vlucht was erg vroeg maar dat weet je zodra je het boekt. Verder is de vlucht prima verlopen en netjes op tijd vertrekken en zelfs iets eerder aangekomen.

Op de terugweg bleek dat er bij veel passagiers te veel gewicht in de bagage zat, wat enigszins opvallend was. Ook mijn koffer was twee kilo zwaarder, maar nog altijd ruim onder het maximale gewicht.

Eten en drinken moet aan boord gekocht worden. Gelukkig is het kiezen van de stoel e.d. nog wel kosteloos.

Goede vlucht dus en scherp geprijst en voor deze afstanden meer dan prima te doen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Met Transavia van Innsbruck rechtstreeks naar Eindhoven gevlogen. Ideale connectie voor wanneer je gaat wintersporten. Het vliegveld ligt namelijk ongeveer een uur van het wintersport gebied in Oostenrijk af en wanneer je in het zuiden van Nederland woont is Eindhoven een stuk dichterbij dan Schiphol.

De vlucht was iets te laat vertrokken, maar toch zonder al te veel vertraging nog in Eindhoven geland. Het opstijgen in Innsbruck was een nieuwe ervaring aangezien het vliegveld midden tussen de bergen ligt en er dus op een andere manier geland en opgestegen wordt.

Tijdens de vlucht krijg je alleen tegen betaling eten of drinken. Maar daar is de prijs dan ook weer naar.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Niet echt een vliegervaring, wel een (zeer goede) ervaring.
Mijn trip naar Zweden ging niet door. Bij Transavia had ik voor weinig (€58 heen en terug) een retourtje geboekt naar Kopenhagen. Vorige week op diverse sites op internet wat zitten zoeken naar restitutie en het klonk allemaal behoorlijk ingewikkeld en nagenoeg onmogelijk bij zulke kleine bedragen.
Ik besloot het er maar gewoon bij te laten zitten.
Vanochtend kreeg ik de melding dat ik online moest gaan inchecken en toen bedacht ik dat het wel wat lullig zou zijn als ik helemaal niets zou laten weten. Toch maar weer naar de site van Transavia, waar ik zag dat je via Whatsapp contact kon zoeken met de customer service. Dit leek mij fijner dan allerlei ingewikkelde formulieren, dus trok ik alsnog de stoute schoenen aan.
Ik had er eerlijk gezegd niets van verwacht.
Ziehier ons gesprekje:
Goedemorgen, ik ben helaas genoodzaakt om mijn vlucht voor morgen (en voor 16 maart) te annuleren en vroeg mij af of ik hier mogelijk nog luchthavenbelasting van kan terugkrijgen.
Het gaat om boekingsnummers X en X, respectievelijk op 29-2 en 16-3.
Mijn naam is X.
Bij voorbaat dank voor uw reactie.
(een uurtje later:)
Transavia schreef:Hoi X! Ik kan de boekingen voor je annuleren en de luchthaven belastingen terug laten storten. Je bent ervan op de hoogte dat we geen restitutie geven op geannuleerde tickets =)? Laat even weten of je met bovenstaande akkoord bent =). Groetjes Jonas
Dag Jonas, fijn als je de luchthavenbelasting terug kunt laten storten : )
Ja, ik wist inderdaad al dat jullie geannuleerde tickets niet terugbetalen.
Enig idee wat het totaalbedrag van de restitutie zal zijn?
En heb je van mij verder nog iets nodig hiervoor?
Transavia schreef:Oke ik heb de vluchten voor je geannuleerd. Je ontvangt in totaal 48,05 EUR voor beide vluchten van ons. Dit zal binnen 2 weken worden bijgeschreven op de rekening waar destijds mee is betaald :) Groetjes, Julia
Dat was alles! Van de 58 euro krijg ik dus 48 euro terug. Geen moeilijk gedoe, geen lastige vragen... Slechts één berichtje en het was geregeld. Perfect, toch?

Ik zal nog even laten weten (als ik het niet vergeet) wanneer ik het geld daadwerkelijk weer op de rekening heb staan.

Mooie service van Transavia!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben vorige week met Transavia naar Valencia gevlogen en na eerdere slechtere ervaringen (zie boven) was ik dit keer aangenaam verrast.

Inchecken voor vertrek verliep vlekkeloos. Stoelen met extra beenruimte geboekt, dus ik kon mijn lange poten kwijt. De stewardessen zorgden ervoor dat er ruimte in de overhead compartimenten zou overblijven bij de nooduitgang, omdat je daar natuurlijk geen tassen onder de stoel voor je mag leggen.

Boarding pass kun je uitprinten, uit laten printen op het vliegveld of je kan gewoon met je telefoon/iPad boarden.

Het personeel was zeer vriendelijk. Blikje cola kost 2,75, niet goedkoop maar te doen.

Ik ga volgende week met Transavia naar Napels, ik hoop op nog zo'n goede ervaring.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Afgelopen weekend vloog ik met Transavia naar Napels. Helaas had het vliegtuig ruim een kwartier vertraging omdat de bagage niet in de rekken paste.

De week ervoor (in Valencia) werd bagage bij de gate onderschept en alsnog (gratis) in het ruim gedaan. Dat is een beter systeem dan proberen iets ergens in te krijgen wat echt niet past.

De vlucht verliep verder prima.

Handig weetje: online/mobiele boardingpasses kun je beter op je telefoon zetten dan op de iPad. De QR code is anders te groot en daar heeft de scanner moeite mee.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Travelator schreef: Ik zal nog even laten weten (als ik het niet vergeet) wanneer ik het geld daadwerkelijk weer op de rekening heb staan.
Gelukt en geen centje pijn! (al na drie dagen of zo, maar was het idd vergeten) ^O^
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

In mei en ik een weekje naar Griekenland geweest via een touroperator en we vlogen met Transavia retour van Amsterdam naar Volos. We hebben drie weken van te voren gekozen om stoelen te reserveren bij de nooduitgang. Dit kostte 10 euro per stoel per enkele reis.

De heenreis was op het mooie tijdstip 5:10. We waren ongeveer 2 uur en 35 minuten van te voren op Schiphol. Transavia raadde 3 uur van te voren aan maar dat vonden we toch wel erg vroeg. We hebben ongeveer half uur bij drop off moeten wachten. De rij voor mensen zonder boardingpass was aanzienlijk korter. Toen we klaar waren, was de rij echt een stuk langer. Er zijn dan ook ongeveer 10 vluchten van Transavia tussen 5:00-7:00 waarvan minimaal de helft zonvakanties. Ik vond het nog meevallen maar geen idee hoe het na ons is gegaan. Security check was 5 tot 10 minuten. De vlucht was erg rustig, ook omdat het geen hoogseizoen is. Ik heb wel moeten wennen aan dat je geen drinken aan boord krijgt. Broodjes ed hadden we zelf meegenomen en op het tijdstip van 04:00 was er nauwelijks iets open om drinken of eten te kopen (of je moest een heel eind lopen). Uiteindelijk met muntgeld iets uit de automaat kunnen halen. De vlucht ging goed en de landing was erg netjes. Personeel was ook vriendelijk.

Op de terugvlucht vlogen we van Volos via Kefalonia naar Amsterdam. De mensen die naar Kefalonia vlogen vanaf Amsterdam zaten dus nog in het vliegtuig. Het eerste uur zouden we dus niet op onze gereserveerde plaatsen kunnen zitten want daar zaten mogelijk al mensen op. Het verzoek was plaats te nemen waar plek was. Onze nooduitgang plekken waren inderdaad nog bezet. We kregen echter van de stewardess andere plekken aangeboden bij de nooduitgang. Even later kwamen er mensen aan die deze toevallig hadden gereserveerd vanaf Volos. Ze dreigden met claims etc want ze wilden perse daar zitten want dat waren hun plekken en naar hun idee konden wij geen nooduitgang gereserveerd hebben. Gelukkig was de stewardess standvastig en legde ze uit dat onze plekken tenslotte ook bezet waren en ze ons hier neer had gezet en niet van plan was ons nu nog te verplaatsen. In Kefelonia moesten we uit het vliegtuig en werd het schoongemaakt. Daarna kon iedereen weer op zijn of haar gereserveerde plek zitten. De tussenlanding verliep netjes en ook de rest van de vlucht verliep goed. Op het vliegveld van Kefelonia heb ik nog een flesje water gekocht voor 0,50 cent. Het was daar erg goedkoop!

Qua handbagage beleid was Transavia erg ruim. Mensen mochten zelfs nog een losse handtas mee naast hun trolley. Ik denk omdat deze vluchten niet helemaal vol waren geboekt.
Plaats reactie