Wel of niet naar Azie in het regenseizoen?
Wel of niet naar Azie in het regenseizoen?
Hoi allemaal,
Mijn plan was om vanaf april vier maanden te gaan backpacken in zuidoost Azie (Thailand, Myanmar, Laos, Vietnam en Cambodja). Nu lees ik overal op internet dat het regenseizoen (vanaf mei) echt je reis zou kunnen verpesten. Vandaar dat ik op zoek ben naar tips van mensen die in deze periode (april - augustus) ook naar zuidoost Azie zijn geweest.
- Welke volgorde qua landen is aan te raden?(qua regenseizoen)
- Zijn er genoeg backpackers tijdens deze periode of is het slimmer om een andere periode te gaan?
- Zou het veel schelen om een maandje eerder te gaan?
Groetjes Marlon
Mijn plan was om vanaf april vier maanden te gaan backpacken in zuidoost Azie (Thailand, Myanmar, Laos, Vietnam en Cambodja). Nu lees ik overal op internet dat het regenseizoen (vanaf mei) echt je reis zou kunnen verpesten. Vandaar dat ik op zoek ben naar tips van mensen die in deze periode (april - augustus) ook naar zuidoost Azie zijn geweest.
- Welke volgorde qua landen is aan te raden?(qua regenseizoen)
- Zijn er genoeg backpackers tijdens deze periode of is het slimmer om een andere periode te gaan?
- Zou het veel schelen om een maandje eerder te gaan?
Groetjes Marlon
Re: Wel of niet naar Azie in het regenseizoen?
Ik heb Thailand, Cambodja en Vietnam bezocht in de periode die jij regenseizoen noemt. Ja, het regent soms. Nee, mijn reis is niet verpest.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Stel je er gewoon op in dan je wel eens op een locatie terecht komt waar je niets kan doen of niets kan zien van de regen en je de hele dag Friends op TV zit te kijken. Friends heeft voldoende afleveringen om te bekijken tot het regenseizoen voorbij is.
Maar je kan ook gewoon gaan mountainbiken en zeiknat en met je benen onder de modder weer terug komen. Ik ken gekken die dat hier ook voor de lol doen. Alleen heb je hier geen bloedzuigers ...
Een hele dag in een poncho lopen heeft ook zo zijn voordelen bij 30°C. Het zorgt namelijk voor een goede vetverbranding.
Landverschuivingen en omgevallen bomen op de weg kunnen ook al eens voorvallen. Maar dat maakt het 'avontuurlijke' gehalte alleen maar hoger.
En er is niets zo fijn als uit de bus te moeten stappen met heel je hebben en houden als plotseling, speciaal om je te verwelkomen, de hemelsluizen volledig open gezet worden.
Ja, ik heb dit allemaal meegemaakt.
Nee, het heeft mijn reizen niet verpest, maar wel wat foto's
Maar je kan ook gewoon gaan mountainbiken en zeiknat en met je benen onder de modder weer terug komen. Ik ken gekken die dat hier ook voor de lol doen. Alleen heb je hier geen bloedzuigers ...
Een hele dag in een poncho lopen heeft ook zo zijn voordelen bij 30°C. Het zorgt namelijk voor een goede vetverbranding.
Landverschuivingen en omgevallen bomen op de weg kunnen ook al eens voorvallen. Maar dat maakt het 'avontuurlijke' gehalte alleen maar hoger.
En er is niets zo fijn als uit de bus te moeten stappen met heel je hebben en houden als plotseling, speciaal om je te verwelkomen, de hemelsluizen volledig open gezet worden.
Ja, ik heb dit allemaal meegemaakt.
Nee, het heeft mijn reizen niet verpest, maar wel wat foto's

Gewoon gaan, ik vertrek vanaf Maart weer naar Zuid-Oost Azië voor 6 maanden. Ga het ook weer meemaken! 
Afgelopen zomer 2 maanden door India gereisd in het regenseizoen, heb genoten!

Afgelopen zomer 2 maanden door India gereisd in het regenseizoen, heb genoten!

Ik wil mei-juni drie weken naar Vietnam. Niet helemaal regenseizoen nog, maar het kan wel regenen. Jij adviseert dus gewoon te gaan Jenny?
Ik was er ook in mei. Ik heb wel regen gehad, maar niet zoveel dat ik mijn ding niet kon doen.
Edit: dit is Jenny en hier gaat wat mis ?!?
Edit: dit is Jenny en hier gaat wat mis ?!?
Ik ben geen liefhebber van het regenseizoen hier, en vooral niet als het is zoals een paar jaar geleden met ontzettend veel regen (en een nat huis af en toe), maar dan nog kan het een interessante periode zijn om te reizen. Ik zou ervoor opteren (als dat mogelijk is) om in een wat drogere periode te gaan, maar me er ook niet door laten weerhouden.
Als je hier in Laos op de hoofdwegen blijft kan het meevallen met het transport, al is Route 13 naar het noorden soms nog steeds lastig vanwege landverschuivingen en ongelukken. Met een weg die vaak smaller is dan een provinciale weg in Vlaanderen of Nederland is een gekantelde bus, een boom op de weg of grote rotstblokken gewoon erg lastig in de bergen. En als de weg verzakt of weggespoeld is duurt het ook even. Wel avontuurlijk en soms leuk, vooral achteraf
Als je hier in Laos op de hoofdwegen blijft kan het meevallen met het transport, al is Route 13 naar het noorden soms nog steeds lastig vanwege landverschuivingen en ongelukken. Met een weg die vaak smaller is dan een provinciale weg in Vlaanderen of Nederland is een gekantelde bus, een boom op de weg of grote rotstblokken gewoon erg lastig in de bergen. En als de weg verzakt of weggespoeld is duurt het ook even. Wel avontuurlijk en soms leuk, vooral achteraf

Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts