Tussenstop in Lhasa en Grote Boeddha van Leshan bezoeken

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
lydiam1
Vakantieganger

Tussenstop in Lhasa en Grote Boeddha van Leshan bezoeken

Bericht door lydiam1 »

Hoi hoi,

Wij willen van Delhi naar Peking gaan reizen deze zomer en willen dan van Kathamandu naar Chengdu vliegen, over Tibet heen (voornamelijk vanwege tijdgebrek).

De vlucht die ik nu op het oog heb, heeft echter een tussenstop in Lhasa (komen dan niet van het vliegveld af). Heeft iemand enig idee of dit problemen op kan leveren met een visum/permit voor Tibet? (het visum voor China regelen we vooraf, dus deze zullen we dan als het goed is al hebben).

Dan heb ik nog een tweede vraag: Kan iemand me vertellen of je vanuit Chengdu makkelijk bij de Grote Boeddha in Leshan komt? Ik kom tourtjes tegen met torenhoge prijzen, maar kan niet zo goed vinden of het eenvoudig (en redelijk betaalbaar) ter plaatse te regelen is. We zijn maar kort in Chengdu en willen daarom goed voorbereid zijn.

Alvast bedankt!
Tibetlover
Reiziger

Re: Tussenstop in Lhasa en Grote Boeddha van Leshan bezoeken

Bericht door Tibetlover »

Als je alleen een tussenstop hebt in Lhasa en Tibet zelf niet bezoekt, heb je volgens mij geen Tibet permit nodig. Die heb je alleen nodig als je Tibet zelf bezoekt. Bij het verlaten van het vliegveld van Lhasa wordt gecontroleerd of je een Tibet permit hebt (en moet je deze dus laten zien).
lydiam1
Vakantieganger

Qreply

Bericht door lydiam1 »

Bedankt, dit dacht ik zelf ook al.

Iemand die nog wat meer weet over tourtjes vanuit Chengdu en of dit makkelijk zelf te regelen is? (alleen een chauffeur vinden wij ook prima bijvoorbeeld).
Kims
Reisexpert

Re: Qreply

Bericht door Kims »

lydiam1 schreef:Bedankt, dit dacht ik zelf ook al.

Iemand die nog wat meer weet over tourtjes vanuit Chengdu en of dit makkelijk zelf te regelen is? (alleen een chauffeur vinden wij ook prima bijvoorbeeld).
Hi,

Dat is makkelijk ter plekke te regelen. Veel hostels regelen toertjes/trips en vaak kun je net zo makkelijk zelf ergens met het openbaar vervoer komen. Het openbaar vervoer in China is erg goed en goedkoop!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Tussenstop in Lhasa en Grote Boeddha van Leshan bezoeken

Bericht door LaosFan »

Enkele jaren geleden ben ik samen met een andere reiziger vanuit Chengdu naar Leshan gegaan. Ik herinner me niet zo heel veel meer van de reis maar wel dat het nog best een eindje was. Later ben ik nog eens naar Leshan geweest voor het verlengen van mijn visum (dat ging daar makkelijker en sneller dan in Chengdu destijds).

Absoluut een mooie plaats om te bezoeken en China is speciaal. Geniet ervan!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie