Belasting Australië
-
Belasting terugvragen Australië
Ik ben van 9 dec.2012 tot 112 juni 2013 in Australië geweest op een working visum.
Heb daar ook gewerkt en een ingevulde taxstoof (formulier van de belastingdienst) van mijn werkgever gekregen waarop vermeld staat dat er meer dan 1000 dollar aan belasting is ingehouden.
Hiermee zou ik mijn belastinggeld terug moeten kunnen krijgen, maar ik weet niet hoe!
Iemand een idee?
Heb daar ook gewerkt en een ingevulde taxstoof (formulier van de belastingdienst) van mijn werkgever gekregen waarop vermeld staat dat er meer dan 1000 dollar aan belasting is ingehouden.
Hiermee zou ik mijn belastinggeld terug moeten kunnen krijgen, maar ik weet niet hoe!
Iemand een idee?
- Kims
- Reisexpert
Re: belasting terugvragen
Hi,
Als je nog in Australie was zou ik je aanraden om het via een accountant toe doen maar aangezien je in NL bent is het slim om het online te doen. Er zijn speciale backpacker belastingteruggave websites. Zij houden een klein deel van je teruggave voor hun gemaakte kosten maar zorgen er wel (meestal) voor dat je geld in NL op je rekening komt te staan. Als het goed is zou je zo goed als al je ingehouden belasting terug moeten krijgen omdat het zo'n laag bedrag is en je niet het hele jaar hebt gewerkt etc.
Zorg dat je je aanvraag redelijk snel doet want officieel moet het voor eind oktober binnen zijn bij de belastingdienst.
Ik heb even via Google gezocht en kwam op deze website:
http://www.taxback.com.au/
http://www.backpackertaxrefunds.com.au/
http://www.backpackersbuddy.com.au/
Of de een beter is dan de ander, geen idee... Zou je even op het internet rond moeten kijken naar reviews of commentaren van andere backpackers.
Succes ermee!
Als je nog in Australie was zou ik je aanraden om het via een accountant toe doen maar aangezien je in NL bent is het slim om het online te doen. Er zijn speciale backpacker belastingteruggave websites. Zij houden een klein deel van je teruggave voor hun gemaakte kosten maar zorgen er wel (meestal) voor dat je geld in NL op je rekening komt te staan. Als het goed is zou je zo goed als al je ingehouden belasting terug moeten krijgen omdat het zo'n laag bedrag is en je niet het hele jaar hebt gewerkt etc.
Zorg dat je je aanvraag redelijk snel doet want officieel moet het voor eind oktober binnen zijn bij de belastingdienst.
Ik heb even via Google gezocht en kwam op deze website:
http://www.taxback.com.au/
http://www.backpackertaxrefunds.com.au/
http://www.backpackersbuddy.com.au/
Of de een beter is dan de ander, geen idee... Zou je even op het internet rond moeten kijken naar reviews of commentaren van andere backpackers.
Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Belasting betalen een jaar na terugkomst
ik ben een jaar geleden terug gekomen uit Australie. Ik heb netjes mijn belasting aangifte nog gedaan en mijn super terug gevraagd. Ik dacht dat ik zo alles had geregeld. Nu krijg ik een brief van Australian Taxation office dat ik 3 dollar moet betalen. Moet ik mij nog ergens uitschrijven? Ik heb verder niets gedaan met mijn tax file number omdat ik dacht dat het zo goed was. Iemand anders die dit ook heeft gehad?
- Kims
- Reisexpert
Re: Belasting betalen een jaar na terugkomst
Hi,
Is de $3 misschien een herberekening? Klinkt niet as een normale betaling mits je misschien iets niet had aangegeven zoals de rente die je hebt verdiend o.i.d.
Je hoeft je niet uit te schrijven of in te schrijven. En je TFN hou je voor je leven.
Succes ermee!
Is de $3 misschien een herberekening? Klinkt niet as een normale betaling mits je misschien iets niet had aangegeven zoals de rente die je hebt verdiend o.i.d.
Je hoeft je niet uit te schrijven of in te schrijven. En je TFN hou je voor je leven.
Succes ermee!
Re: Belasting betalen een jaar na terugkomst
Ik heb nog steeds niet mijn super geclaimd. Kan het daardoor liggen. Ik ga sowieso dat deze maand nog even doen.
Ik heb niet heel veel zin om die 4 dollar te betalen, omdat je dan super veel bijkosten krijgt.
Ik heb niet heel veel zin om die 4 dollar te betalen, omdat je dan super veel bijkosten krijgt.
Belasting en reizen
Hallo, even een vraag.
Ik heb een jaar in Aus gereist en gewerkt.
Ik heb mijn zorgverzekering in Nederland aangehouden en kreeg dan ook maximale zorgtoeslag omdat ik geen inkomsten in NL had.
Als ik in april belasting aangifte ga doen. En invul wat ik in Aus verdient heb. Ben ik bang dat ik mijn toeslag deels moet terug betalen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien invullen dat ik niks verdient heb in het buitenland. Al weet ik niet of ze daar achter komen in NL.
Ik geloof in ieder geval dat je over je verdiende geld in Aus niet nog een keer belasting moet betalen in NL dus wat dat betreft is het opgeven ervan geen probleem. Heb alleen weinig zin de zorgtoeslag terug te gaan betalen. Alvast bedankt
Ik heb een jaar in Aus gereist en gewerkt.
Ik heb mijn zorgverzekering in Nederland aangehouden en kreeg dan ook maximale zorgtoeslag omdat ik geen inkomsten in NL had.
Als ik in april belasting aangifte ga doen. En invul wat ik in Aus verdient heb. Ben ik bang dat ik mijn toeslag deels moet terug betalen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien invullen dat ik niks verdient heb in het buitenland. Al weet ik niet of ze daar achter komen in NL.
Ik geloof in ieder geval dat je over je verdiende geld in Aus niet nog een keer belasting moet betalen in NL dus wat dat betreft is het opgeven ervan geen probleem. Heb alleen weinig zin de zorgtoeslag terug te gaan betalen. Alvast bedankt
- Kims
- Reisexpert
Re: Belasting en reizen
Hi,jur&pas schreef:Of misschien invullen dat ik niks verdient heb in het buitenland. Al weet ik niet of ze daar achter komen in NL.
Australie en Nederland hebben een reciprocal agreement met betrekking tot zorg en belasting. Dit betekent dat je inderdaad niet twee keer belasting hoeft te betalen over je verdiende inkomen en betekent ook dat ze dat hoe dan ook met elkaar communiceren. Het niet opgeven, is dus geen goed plan. Wat betreft zorgtoeslag kan ik je niet verder helpen.
Waarom neem je niet contact op met de belastingdienst om het te vragen?
Succes ermee!
-
Terugvragen belasting Australie
Hallo,
Ik ben van plan om samen met een vriend vanaf half juli 2016 een aantal maanden in Australië op een boerderij te gaan werken en vervolgens te gaan rondreizen. Ik heb gehoord dat het terugvragen van de belasting vanaf 1 juli 2016 niet meer mogelijk is. Kunnen jullie dit bevestigen of is dit slechts een fabel??
Wel handig om dit vooraf te weten aangezien dit 30% van je verdiende loon is.
Alvast bedankt voor reacties
Ik ben van plan om samen met een vriend vanaf half juli 2016 een aantal maanden in Australië op een boerderij te gaan werken en vervolgens te gaan rondreizen. Ik heb gehoord dat het terugvragen van de belasting vanaf 1 juli 2016 niet meer mogelijk is. Kunnen jullie dit bevestigen of is dit slechts een fabel??
Wel handig om dit vooraf te weten aangezien dit 30% van je verdiende loon is.
Alvast bedankt voor reacties
- Kims
- Reisexpert
Re: Terugvragen belasting
Hi,
Dat is een fabel. Er is niet langer een "tax free threshold" voor working holidayers waardoor je veel minder terug zult krijgen. Zie voor specifieke info: http://www.aph.gov.au/About_Parliament/ ... 16/Holiday
Het is slim om je belasting via een accountant terug te vragen, zij weten wat je allemaal terug kunt vragen waardoor je uiteindelijk meer terug zult krijgen.
Groetjes
Dat is een fabel. Er is niet langer een "tax free threshold" voor working holidayers waardoor je veel minder terug zult krijgen. Zie voor specifieke info: http://www.aph.gov.au/About_Parliament/ ... 16/Holiday
Het is slim om je belasting via een accountant terug te vragen, zij weten wat je allemaal terug kunt vragen waardoor je uiteindelijk meer terug zult krijgen.
Groetjes
- Michelle89
- Reisexpert
Ik adviseer je om een account in de armen te nemen die verstand heeft van (de regels van) backpackers. Ik had, een redelijk goedkope, accountant maar veel problemen mee gehad omdat ik door middel van allerlei documenten moest aantonen dat ik een 'temporary resident for tax purposes' was en dus al m'n belasting terugkreeg ipv 2000 dollar zou moeten betalen.
Had je problemen met de accountant zelf of met het afhandelen van de tax-report?Michelle89 schreef:Ik adviseer je om een account in de armen te nemen die verstand heeft van (de regels van) backpackers. Ik had, een redelijk goedkope, accountant maar veel problemen mee gehad omdat ik door middel van allerlei documenten moest aantonen dat ik een 'temporary resident for tax purposes' was en dus al m'n belasting terugkreeg ipv 2000 dollar zou moeten betalen.
- Michelle89
- Reisexpert
Dat was met de accountant zelf. Uiteindelijk had ik ervoor kunnen kiezen om mijn belasting niet door hun te laten doen, als ik nog steeds dat bedrag had moeten betalen.
- Kims
- Reisexpert
Ik heb 2 jaar geleden geprobeerd om voor mijn zusje de belasting online terug te vragen omdat ik dat zelf altijd deed. Dat was echter niet mogelijk omdat het haar eerste teruggave was en het systeem haar nog niet kende. Zij heeft het toen ook via een accountant gedaan en kreeg zo uiteindelijk meer terug omdat hij extra dingen wist om terug te vragen.
- Kims
- Reisexpert
P.s. vergeet trouwens niet bij vertrek je superannuation terug te vragen. Dat is de verplichte 9% van je brutoloon die je werkgever betaald in een superannuation fund.
Re: Terugvragen belasting Australie
Soms hoor je dat reiziger die heel lang geleden in Australië zijn geweest een groot bedrag "sparen" doordat het altijd behouden blijft.
Ik heb bijvoorbeeld nooit mijn bankrekening afgesloten dus ben wel benieuwd of je é.é.a ergens online kunt checken.
Ik heb bijvoorbeeld nooit mijn bankrekening afgesloten dus ben wel benieuwd of je é.é.a ergens online kunt checken.