Ik ben van plan om in November/December een grote reis te maken.
Ik ben een reislustig type en zeker niet bang om in mijn eentje op avontuur te gaan, ik heb zelf nog geen ervaring met backpacken dus al het advies dat ik kan krijgen is zeer welkom! Ik ben ook nog helemaal in het begin stadium met het plannen van de reis, op dit moment probeer ik zoveel mogelijk te lezen en informatie op te doen zodat ik een beter beeld krijg voor mezelf wat reeël is etc.
Ik zou graag Australië, Indonesië en de Filipijnen bezoeken. Nou is de eerste vraag eigenlijk hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Op verschillende sites, blogs etc. heb ik al gelezen dat het goedkoopste is om vanuit Nederland eerst naar Azië te vliegen, dus dat zal mijn startpunt zijn, denk ik. Wat is dan het meest praktische, eerst Indonesië of de Filipijnen, of zal dat weinig uit maken?
Ik ben van plan om ongeveer 5 à 6 maanden full-time te werken zodat ik genoeg geld kan sparen voor ik vertrek. Wat ik graag zou willen weten, of het mogelijk is om een tijd in Australië rond te reizen zonder daar nog te werken, aangezien het daar aardig prijzig is.. Zou het dan misschien beter zijn om i.p.v. Australië verder te reizen in zuid-oost Azië? Dit zijn wat gedachtes die rondgaan in mijn hoofd, ik zou heel graag wat advies willen! Alles is welkom.
Alvast bedankt

Fleur