Eerst Amsterdam - Wenen in een Fokker. Bij online inchecken kregen we een kortingscode voor de CAT trein (trein vanaf Wenen Airport naar het centrum) waardoor een retourtje 16 i.p.v. 19 euro was. Vlucht ging goed alleen de landing was wel heel erg hard. Alsof we ineens aan de grond stonden. Personeel vriendelijk. Je krijgt 2x te drinken en een zoetige of zoute snack.
Wij hadden een stopover van circa 23,5 uur in Wenen. De vlucht naar Astana ging namelijk een dag later. Alles is in één ticket geboekt maar het hotel voor de overnachting hebben we zelf geregeld. De vlucht van Wenen naar Astana was in een airbus. Het vliegtuig zat vrij vol. Helaas hebben we vertraging opgelopen door een gezin dat niet tevreden was met de gekregen plaatsen. Ze wilden perse één lege stoel per rij en dan 2 om 2 zitten in dezelfde rij, waarvan in ieder geval 2 raamplekken. Dat ging niet op want er zat nog een andere man in die rij. Na lang stennis te hebben geschopt, ging de desbetreffende man ergens anders zitten. De steward was inmiddels witheet, want dankzij dit gedoe hadden we vertraging. Overigens ging het gezin ook nog klagen dat ze hun spullen nergens kwijt konden terwijl ze als eerste bij de gate zaten maar als laatste gingen boarden... dan kan het wel eens vol zitten. Ik was in ieder geval helemaal klaar met ze maar gelukkig zaten ze een rij voor me.... We kregen vrij snel na het opstijgen een warme maaltijd met een schnitzel en dat na 20:20 's avonds. Ik heb het niet gegeten want had geen honger. Ze komen regelmatig langs met drinken en daarnaast kregen we nog een snack en vlak voor de landing (plaatselijke tijd 6:40) nog een broodje. Je werd goed verzorgd en personeel is vriendelijk. Je kreeg ook kussentje en een dekentje. Er is geen entertainment aan boord. Omdat ik 's nachts vloog heb ik het niet gemist. De vlucht duurde circa 5,5 uur Ik weet niet of ik het zou missen als ik overdag zou vliegen.
Wij hebben voor de tweede vlucht geen stoelen kunnen uitkiezen omdat we automatisch werden ingechecked. Kan wel vervelend zijn als je een bepaalde voorkeur hebt.
Op de terugweg vanuit Astana naar Wenen weer dezelfde Airbus. Wij hadden de online check in gebruikt en de eerste de beste rij aangeklikt die beschikbaar was en zo ver mogelijk vooraan. Eenmaal op het vliegveld kreeg ik ineens rij 16 in mijn handen terwijl mijn boardingpass op rij 6 zat. De grondstewardess verzekerde me dat we met de groep bij elkaar zaten. Dat was dus niet zo. Pas na paar keer vragen waarom ik andere plek kreeg dan bij online check in en op m'n boardingpass stond, bleek dat ik per ongeluk in business class zat

Laatste deel was de vlucht van Wenen naar Amsterdam. We hadden nu een stop over van circa 6 uur en zijn nog even de stad in geweest. Dit vliegtuig was een fokker 100 en zat weer vol. Was een prima vlucht. Je kreeg drinken en een snack.
Niet onbelangrijk: Op alle vluchten hebben we ruime beenruimte gehad! Het is voor zover ik kan beoordelen zonder de exacte cijfers paraat te hebben, meer dan bij KLM. Austrian Airlines neem ik zeker weer in overweging als ik weer eens naar een bestemming vlieg waar zij een interessant aanbod hebben.