Flores vliegen naar Ende

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Lilaaa

Flores vliegen naar Ende

Bericht door Lilaaa »

Hi allemaal!

Afgelopen jaar ben ik op het prachtige Bali en de Gili's geweest. Ter inspiratie heb ik enorm veel topics doorgelezen. Nu is het weer een nieuw jaar, en staat er een nieuwe reis op de planning: Flores, Lombok en de Gili'sin 30 dagen met een goede vriend.
Wij komen aan op Jakarta en willen vanaf door z.s.m. doorreizen naar Flores. Nu lees ik in de meeste topics dat mensen vliegen naar Maumere en vanaf daar Kelimutu National Park bezoeken. Zelf zat ik er aan te denken om te vliegen naar Ende en vanaf daar Kelimutu te bezoeken en vervolgens over land naar Labuan Bajo te reizen. Wat is de reden dat jullie deze keuze maakte? En wat kunnen jullie me aanraden?

Alvast bedankt *)

p.s. Overige tips voor Flores zijn meer als welkom!
kohraya
Reisexpert

Re: Flores vliegen naar Ende

Bericht door kohraya »

Geen idee waar jij het beste begint op Flores.
Zelf ben ik begonnen in Maumere omdat ik nog een stuk verder oostwaarts wilde om te duiken (met Ankermi).
En als ik je avatar zie, lijkt het alsof je ook duikt. Dus je ziet maar.
Duiken kan je natuurlijk ook elders. Bij Komodo vond ik het trouwens super !
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Maumere is een grotere hub dan Ende. Er gaan meer vliegtuigen, er is minder kans op gecancelde vluchten (welkom in Flores) en volgens mij mag je voor Ende vaak minder bagage meenemen.

Daarnaast is Kelimutu (of eigenlijk Moni) sneller te bereiken vanuit Maumere dan vanuit Ende.

Hoewel geen top-site (Komodo is mooier) kun je bij Maumere duiken.

Ik ben van plan om deze zomer weer naar het westen van Flores te gaan! Zie m'n website (zie handtekening) voor het verslag van m'n vorige reis.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Lilaaa

Bericht door Lilaaa »

Thanks Kohraya en Jenny voor jullie reactie! Voor het duiken op Flores wil ik inderdaad richting Komodo. Hebben jullie nog aanraders voor een goede duikschool in Labuan Bajo?

Zo zie je ook maar weer dat Google Maps soms een enorm vertekent beeld geeft van handige routes etc. De Kelimutu staat echt hoog op mijn must-see lijstje. Nu maar eens oriënteren op vluchten naar Maumere :)
Plaats reactie