Backpack tips gevraagd/gezocht

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
ClairevH
Vakantieganger

Backpack tips gevraagd/gezocht

Bericht door ClairevH »

Ik ben op zoek naar een goede backpack

Ik ga ruim 3 weken in Thailand rondreizen en neem dus backpack mee.

Ik ben vrij lang (1.80) en niet een tenger poppetje

Ik zoek een backpack, indien mogelijk, onder de 100€.

Wie heeft er tips qua merk en goede adressen om dit te kopen.

Is Declathon beetje goed qua kwaliteit, daar heb ik wel een backpack gepast die me wel aansprak http://www.decathlon.nl/rugzak-forclaz- ... 00841.html maar ik heb geen idee van kwaliteit ..

Waar moet ik nog meer op letten ?

Bedankt alvast voor de tips
bolletjeom
Reisexpert

Re: Backpack tips gevraagd/gezocht

Bericht door bolletjeom »

hoe vaak wil je hem in de toekomst nog gebruiken?
Ik hou er zelf meer van als de rits een u-vorm heeft dus dat er een flap open gaat. deze lijkt alleen een rits in het midden te hebben.
En de schouderbanden en heupbanden zijn belangrijk als je ook echt met het ding gaat lopen van guesthouse naar bus enzo.
Er zijn damesmodelen waarvan de schouderbanden om de borsten heen valt. Dat vind ik persoonlijk wel fijn
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik zou ook gaan voor een zogenaamde "frontloader". Erg handig als je rondtrekt en je rugzak dus vaak in- en uitpakt.
Ben nu aan m'n derde rugzak bezig (in vier jaar tijd -wel constant rondgereisd-), dus dat bewijst wellicht hoe belangrijk zo'n ding is.
Ik had eerst een Lowe Alpine; (niet zo tevreden over) daarna een Deuter; (was al een stuk beter, maar ik wilde graag een kleinere) en nu heb ik een Osprey (Kode 42 - officieel een skirugzak haha), waar ik heel blij mee ben. Pasvorm is perfect en zelfs als hij helemaal vol zit, merk ik bijna niet dat ik hem draag. Verder is hij ook superlicht.
Voor mij de beste optie tot nu toe.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
ClairevH
Vakantieganger

Bericht door ClairevH »

Ik heb nog geen idee hoevaak ik hem ga gebruiken. Normaliter reis ik anders (met koffer) of korter (dus kleine rugzak) en dat is echt anders.. Ik "vrees" dat ik deze manier van reizen enorm leuk ga vinden en dat ik dus vaker zal gaan.

Ik bedenk me idd ook dat het handig is dat je niet je hele rugzak over de kop moet halen als je wat wil pakken, dus een rits is wel handig. Die rits van rugzak op plaatje leek me makkelijk open te maken door iemand anders zeg maar.. Dus een verborgen rits of idd een u-vorm is dan wel zo handig.

Ik wil er een tussen de 50 en 60 liter.

ik ben vrij fors qua borsten (helaas) dus ik heb tot nu toe alleen maar mannen modellen gepast.. vrouwen modellen waren vaak te smal.

Ik ga volgende week weer op pad om rugzakken te zoeken, ga eens bij de vrijbuiter kijken (heeft ook meerdere merken) en bij Bever.. Maar Bever heeft alleen high-end spul en qua prijs misschien voor nu te hoog.. Of is duur altijd beter ? Ik wil geen rugzak die snel stuk is qua ritsen en dat is vaak wel een zwak punt, ook gespen lijken me kwetsbaar.
Lodder
Reiziger

Bericht door Lodder »

Mijn vriendin had een beetje het zelfde probleem zoals jij deze beschrijft. Wij zijn ook diverse winkels afgegaan en ik zou je aanraden een keer langs de Zwerfkei te gaan. Misschien dat zij qua budget niet precies hebben wat je zoekt, maar in mijn ervaring kunnen ze je in ieder geval goed advies geven. Met andere woorden, bij de Vrijbuiter wordt je uberhaupt niet geholpen. Voor een "gewone" daypack is dat misschien prima, maar voor een grotere backpack (en het gebrek aan ervaring hiermee) heeft ons dit veel geholpen. Uiteindelijk zijn wij uitgekomen op de Black Diamond Onyx 55L, maar deze is wel 2x jouw budget. Bij ons lag de nadruk wel iets meer op kwaliteit omdat wij 6 maanden weggingen.
ClairevH
Vakantieganger

Bericht door ClairevH »

Lodder, dank je voor deze nuttige bijdrage. IS vrijbuiter zo slecht daarin ? Ik ken het alleen van camping spul en daar heb ik geen advies bij nodig .. Zwerfkei is een goede tip. Ik hang niet echt aan mijn budget hoor, maar 300 euro vind ik wat te gek. Wij gaan nu bijna 4 weken (ticket is net geboekt ) naar Thailand en ik vermoed dat we daarna nog wel gaan reizen.

Ik heb ook best wel eea aan lichamelijke klachten,dus mijn backpack moet wel goed zitten dat vind ik echt allerbelangrijkste.. Dus misschien moet ik dan gewoon budget bijstellen.. Er is zat te besparen op ander spul ;-)
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Zo ver ik op de foto kan zien, kan de vertrekplaats van schouderbanden niet in de hoogte aangepast worden.
Dit is wel handig als je wat groter of kleiner bent want zo kan je de afstand instellen tussen de heupband en de plaats waar de schouderbanden vertrekken.
Test de backpack ook uit in de winkel in beladen toestand en stapel zoals het hoort.
ClairevH
Vakantieganger

Bericht door ClairevH »

We gaan zaterdag naar zwerfkei. In de ochtend bezoeken we de vakantiebeurs en in de middag langs zwerfkei. Is relatief bij elkaar in de buurt ;). Ik woon zelf in het noorden dus ff naar Woerden is het niet

Ik ga jullie tips in achterhoofd houden. Dank alvast
ClairevH
Vakantieganger

Bericht door ClairevH »

Wij zijn vorige week bij Zwerfkei geweest en veel gepast. We kwamen uiteindelijk uit op Osprey Atmos 50 liter (voor dochter en voor mij de Osprey Kestrel 58 liter.. (maar ook de Atmos paste mij prima).. Schoenen was geen tijd voor (was nogal druk en lange wachttijd) dus daarvoor gaan we nog een keer terug.

Prijs technisch wel boven de 100 euro (150 en 160 euro) maar ze zaten echt goed
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb het nog altijd erg nuttig en waardevol gevonden om in goede uitrusting te investeren. Vaak kun je de klading of spullen voor lange tijd gebruiken.

Mijn backpack die ik 14 jaar geleden gekocht heb is nog steeds goed. Dingen die bij mij hard slijten zijn schoenen en koffers :)
Plaats reactie