Zijn er andere backpackers in Colombia?
Zijn er andere backpackers in Colombia?
Hallo allemaal!! Ik heb in de planning staan om eind juli 4/5 weken richting Colombia te gaan. Weet iemand toevallig hoe daar de aanwezigheid is van backpackers vergeleken met Zuidoost-Azië? Waardeer een lekker koud biertje samen met andere reizigers altijd erg tijdens het reizen.
Re: Zijn er andere backpackers in Colombia?
Niet zoveel als in ZO-Azië, maar meer dan genoeg. In Cartagena, Bogotá, Villa de Leyva, Santa Marta, Tayrona, Taganga en Medellin wemelt het van de backpackers. Zuidelijker zijn ook genoeg backpackers, maar wel veel minder.Buczynski schreef:Hallo allemaal!! Ik heb in de planning staan om eind juli 4/5 weken richting Colombia te gaan. Weet iemand toevallig hoe daar de aanwezigheid is van backpackers vergeleken met Zuidoost-Azië? Waardeer een lekker koud biertje samen met andere reizigers altijd erg tijdens het reizen.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Meer dan genoeg. Het worden er steeds meer. Er is wel een verschil: de backpackers in Colombia zijn wel wat ouder, niet de kleuters die in Azie rondlopen 

Misschien voelt het zo omdat je zelf ook steeds ouder wordtEl Niño schreef:Meer dan genoeg. Het worden er steeds meer. Er is wel een verschil: de backpackers in Colombia zijn wel wat ouder, niet de kleuters die in Azie rondlopen

Maar ik ben het met El Nino eens dat je inderdaad wat meer oudere mensen tegenkomt (denk aan 30+). Dit zal vooral te maken hebben met dat het iets duurder is dan Azië
Ik denk eerder omdat Colombia backpackers aantrekt die iets meer reiservaring hebben.
Dat hangt (meestal) toch ook samen met leeftijd? 

Ja, maar je draait het om
. Volgens mij doen backpackers eerst reizen naar bestemmingen die wat laagdrempeliger lijken op het eerste gezicht. Dan pas Colombia.

-
- Reiziger
Als je naar hostels gaat met veel reviews ontmoet je er genoeg. Maar niet 100% gegarandeerd dat je overal iemand tegenkomt.
Bij de populaire plaatsen hoef je je daar zeker geen zorgen over te maken. Alle leeftijden kom je tegen.
Bij de populaire plaatsen hoef je je daar zeker geen zorgen over te maken. Alle leeftijden kom je tegen.