3 maanden rondreizen door Europa met de trein, haalbaar?
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: 3 maanden rondreizen door Europa met de trein, haalbaar?
Ik had in Montenegro mijn basis in Budva, ik ben daar iets van 5 dagen geweest omdat ik ook ziek was heb ik rustig aangedaan.. een dagtrip naar Kotor gemaakt, je kan Sveti Naum bezoeken, dagtrip richting Albani, lekker kayaken voor de kust. Het is dus maar net waar je zin in hebt.
Hallo Allemaal,
Ik heb een vraagje.
Wat zou ongeveer het dagbudget zijn (Exclusief overnachting) per dag?
Ik ga er dan van uit om elke dag een warme maaltijd, ontbijt en lunch te eten. Het ontbijt en de lunch wil ik bij de supermarkt gaan halen
Ik weet dat de prijs in Scandinavië en Verenigd koninkrijk hoger is dan Oost Europa. Ik zelf zat te denken aan €20,- per dag in Oost Europa, €30,- in Scandinavië en Zwitserland en €25,- in het Verenig Koninkrijk en Ierland. Is dit logisch of te hoog/laag?
Alvast bedankt!
Ik heb een vraagje.
Wat zou ongeveer het dagbudget zijn (Exclusief overnachting) per dag?
Ik ga er dan van uit om elke dag een warme maaltijd, ontbijt en lunch te eten. Het ontbijt en de lunch wil ik bij de supermarkt gaan halen
Ik weet dat de prijs in Scandinavië en Verenigd koninkrijk hoger is dan Oost Europa. Ik zelf zat te denken aan €20,- per dag in Oost Europa, €30,- in Scandinavië en Zwitserland en €25,- in het Verenig Koninkrijk en Ierland. Is dit logisch of te hoog/laag?
Alvast bedankt!
-
- Reisexpert
Lijkt mij wat aan de lage kant, een hostel kost al gauw 15 euro per nacht of meer. Dan zou je 5 euro over houden om te eten.
Scandinavië & Zwitserland zijn allebei duurdere bestemmingen. Persoonlijk, zou ik om te beginnen, in oost europa 30-40 euro per dag rekenen. Mocht je nog een keer een excursie willen doen, ergens entreegeld voor moeten betalen etc. Alles wat je over houdt per dag is mooi meegenomen voor de volgende keer!
Je kunt beter te ruim rekenen en geld overhebben aan het eind van een dag, dan dat je er achter komt dat je halverwege de reis door je geld heen bent
Zou toch zonde zijn van je mooie plannen
Scandinavië & Zwitserland zijn allebei duurdere bestemmingen. Persoonlijk, zou ik om te beginnen, in oost europa 30-40 euro per dag rekenen. Mocht je nog een keer een excursie willen doen, ergens entreegeld voor moeten betalen etc. Alles wat je over houdt per dag is mooi meegenomen voor de volgende keer!
Je kunt beter te ruim rekenen en geld overhebben aan het eind van een dag, dan dat je er achter komt dat je halverwege de reis door je geld heen bent

Zou toch zonde zijn van je mooie plannen

Once a year, go someplace you’ve never been before.
@roan100 ben je nou eigenlijk deze reis gaan doen?
Sorry voor de extreem late reactie ik ben helemaal vergeten te reageren..menasil schreef:@roan100 ben je nou eigenlijk deze reis gaan doen?
Ik ben 2x 1 maand weg geweest. Dit, omdat ik dacht dat het beter was, omdat ik nog nooit alleen op reis was gegaan. Dit was de juiste keuze.
De eerste maand ben ik naar Kopenhagen, Stockholm, Karlstad, Oslo, Bergen, Aalborg en Berlijn geweest deze reis was erg leuk en goed voor mijn eerste keer alleen reizen.
De 2e maand ben ik naar Salzburg, Bled, Zagreb, Sarajevo, Mostar, Dubrovnik, Kotor, Belgrado, Budapest en Munchen geweest. Deze reis was in mijn ogen veel mooier, omdat de cultuur in de landen heel anders was.
Beide reizen waren super en een enorme ervaring.
Ik heb heel veel aan dit forum gehad, omdat ik anders denk ik alles wel in een te hoog tempo had gedaan.