Tips voor: Backpacken door Thailand Laos Cambodja en Vietnam
-
Re: Reisadvies/tips rondreis Thailand/Vietnam/Cambodja/Thailand
Hoi Jenny,
Bedankt voor je reactie! Mag ik vragen waar je het tourtje geboekt hebt naar Sapa?
Bedankt voor je reactie! Mag ik vragen waar je het tourtje geboekt hebt naar Sapa?
Ik heb geen toertje naar Sapa geboekt. Ik ben gewoon in de trein gestapt en heb alles ter plekke geregeld.
Ik ben wel met een toertje naar de zondagsmarkt gegaan in Sapa en eerder naar Halong, maar ik weet niet meer waar ik dat geboekt heb (waarschijnlijk via m'n guesthouse).
Ik ben wel met een toertje naar de zondagsmarkt gegaan in Sapa en eerder naar Halong, maar ik weet niet meer waar ik dat geboekt heb (waarschijnlijk via m'n guesthouse).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
Ok duidelijk! Bedankt voor de snelle reactieJenny schreef:Ik heb geen toertje naar Sapa geboekt. Ik ben gewoon in de trein gestapt en heb alles ter plekke geregeld.
Hey Desi,
Zoals Jenny al zei: Je hebt een strakke planning. Ik heb 3 weken over Vietnam gedaan met een uitstapje van 5 dagen in Cambodja, wat eigenlijk veel te kort was.
Ik wist eerlijk gezegd niet dat je vanuit Halong Bay naar Hanoi kon vliegen en andersom. Daar kan ik je dus niet meehelpen.
Busrit is volgens mij 6 uur.
Mijn ervaringen met Halong Bay zijn overigens niet heel goed, het is echt super toeristisch. Maarja het valt dan ook onder de 7 wereldnatuurwonderen.
Ninh Binh daarentegen vond ik zoveel leuker: Scooter gehuurd daar en omgeving verkend.
Ninh Binh is:
- Minstens net zo mooi als Halong Bay
- Veel minder toeristisch dan Halong Bay
- Veel meer echt Vietnam
- Stuk goedkoper
Veel busritten/treinritten zijn ter plekke te regelen (Wat Jenny ook zei...). Mensen zijn super gastvrij en ze lopen graag even met je mee om de juiste bus aan te wijzen. Ik moet zeggen dat het mij wel even moeite heeft gekost om de mensen te leren vertrouwen. Vliegtickets kan je vaak beter een aantal dagen van te voren regelen.
Ik hoop dat je er wat mee kan.
groeten,
Timothy
Zoals Jenny al zei: Je hebt een strakke planning. Ik heb 3 weken over Vietnam gedaan met een uitstapje van 5 dagen in Cambodja, wat eigenlijk veel te kort was.
Ik wist eerlijk gezegd niet dat je vanuit Halong Bay naar Hanoi kon vliegen en andersom. Daar kan ik je dus niet meehelpen.
Busrit is volgens mij 6 uur.
Mijn ervaringen met Halong Bay zijn overigens niet heel goed, het is echt super toeristisch. Maarja het valt dan ook onder de 7 wereldnatuurwonderen.
Ninh Binh daarentegen vond ik zoveel leuker: Scooter gehuurd daar en omgeving verkend.
Ninh Binh is:
- Minstens net zo mooi als Halong Bay
- Veel minder toeristisch dan Halong Bay
- Veel meer echt Vietnam
- Stuk goedkoper
Veel busritten/treinritten zijn ter plekke te regelen (Wat Jenny ook zei...). Mensen zijn super gastvrij en ze lopen graag even met je mee om de juiste bus aan te wijzen. Ik moet zeggen dat het mij wel even moeite heeft gekost om de mensen te leren vertrouwen. Vliegtickets kan je vaak beter een aantal dagen van te voren regelen.
Ik hoop dat je er wat mee kan.
groeten,
Timothy
-
Hoi Timothy,
Bedankt voor de tips en het delen van je ervaringen.
Ninh Binh ziet er ook heel erg mooi uit inderdaad! Hmm dat wordt weer de keuzes overwegen
Bedankt voor de tips en het delen van je ervaringen.
Ninh Binh ziet er ook heel erg mooi uit inderdaad! Hmm dat wordt weer de keuzes overwegen

Vietnam, Cambodja, Laos & Thailand
Dag iedereen
Wij vertrekken binnenkort (7dec-15april) voor een dikke 4 maanden naar Vietnam, Cambodja, Laos & Thailand. Onze interesses zijn divers gaande van stad, cultuur, natuur, strand, hiken, avontuur, loops met de brommer, fietstochten, tempels, lekker eten, ... Op stap gaan, doen we ook nog altijd graag maar omdat we reizen met een kind van 3,5 jaar is dit niet mogelijk. Een fijne beachbar, een rooftopcafé of een café met leuke livemuziek mag er wel bij zijn voor in de vroege avond maar echte party's of dergelijke niet. Mountainbiken, raften, ... doen we ook graag maar dan moeten we dat alleen doen want 1 van ons 2 moet bij onze zoon blijven. Dus een absoluut hoogtepunt op dit vlak mag zeker maar niet elke week. Ik weet niet of hier veel reizende ouders op het forum zitten maar tips of activiteiten voor/met kinderen zijn altijd welkom. Hieronder staat onze route voor Vietnam. Vroeger gingen we zonder vaste planning maar we hebben gemerkt aan onze vorige reizen met onze zoon (zuid-afrika, VS) dat dit zorgt voor meer gemoedsrust. Zeker omdat dit onze eerste reis wordt met het openbaar vervoer. We hebben wel al redelijk wat ervaring met backpacken (Canada, VS, Zuid-Amerika, centraal amerika, uganda, ...). Ik hoop dat jullie zo voldoende info hebben om mij te helpen met volgende vragen:
Is de verdeling van de dagen goed? Heb ik ergens te weinig of te veel dagen? Of laat ik misschien best een paar plekken vallen, voor extra dagen rust? Ik heb nog 1 dag over maar twijfel of ik deze bij Dalat of phong nha-ke bang NP zet? Of als er een andere suggestie is ... altijd welkom. Ik twijfel ook nog altijd over Hue??
Over een brommer huren is hier al veel geschreven. We zijn er bijna uit dat we het echt wel willen maar meer op de "rustige plekken" (sapa, ha giang, dalat, Hai van pass, ...) en niet in Hanoi, HCMC, ... Iemand ervaring met het huren van een brommer met kind? Huren we best 1 brommer voor ons 3 of beter 2?
Het noorden trekt ons het meest maar het gaat er wel koud zijn de periode dat wij er zijn. Zeker voor de loop met de brommer maar we komen er niet elke dag dus we laten het liever niet vallen. Iemand ervaring met noord-vietnam in dezelfde periode? Tips? Zijn de rijstterrassen toch de moeite dan?
Alvast bedankt iedereen!!!
7/Dec/19 Amsterdam-Hanoi
8/Dec/19 Vietnam Hanoi (6u10: aankomst)
9/Dec/19 Vietnam Hanoi
10/Dec/19 Vietnam Hanoi
11/Dec/19 Vietnam Hanoi Sapa
12/Dec/19 Vietnam Sapa
13/Dec/19 Vietnam Sapa
14/Dec/19 Vietnam Sapa Ha Jiang (loop)
15/Dec/19 Vietnam Ha Giang
16/Dec/19 Vietnam Ha Giang
17/Dec/19 Vietnam Ha Giang
18/Dec/19 Vietnam Ha Giang Halong Bay
19/Dec/19 Vietnam Halong Bay
20/Dec/19 Vietnam Halong Bay
21/Dec/19 Vietnam Halong Bay Trang An
22/Dec/19 Vietnam Trang An
23/Dec/19 Vietnam Trang An
24/Dec/19 Vietnam Trang An phong nha-ke bang NP
25/Dec/19 Vietnam phong nha-ke bang NP
26/Dec/19 Vietnam phong nha-ke bang NP Hoi An
27/Dec/19 Vietnam Hoi An
28/Dec/19 Vietnam Hoi An
29/Dec/19 Vietnam Hoi An
30/Dec/19 Vietnam Hoi An
31/Dec/19 Vietnam hoi An
1/Jan/20 Vietnam Hoi An Dalat
2/Jan/20 Vietnam Dalat
3/Jan/20 Vietnam Dalat ???
4/Jan/20 Vietnam ??? Mui Ne
5/Jan/20 Vietnam Mui Ne
6/Jan/20 Vietnam Mui Ne
7/Jan/20 Vietnam Mui Ne Ho Chi Minh City
8/Jan/20 Vietnam Ho Chi Minh City
9/Jan/20 Vietnam Ho Chi Minh City
10/Jan/20 Vietnam Ho Chi Minh City Mekong delta
11/Jan/20 Vietnam Mekong delta
12/Jan/20 Vietnam Mekong delta
13/Jan/20 Vietnam Mekong delta Kampot
Wij vertrekken binnenkort (7dec-15april) voor een dikke 4 maanden naar Vietnam, Cambodja, Laos & Thailand. Onze interesses zijn divers gaande van stad, cultuur, natuur, strand, hiken, avontuur, loops met de brommer, fietstochten, tempels, lekker eten, ... Op stap gaan, doen we ook nog altijd graag maar omdat we reizen met een kind van 3,5 jaar is dit niet mogelijk. Een fijne beachbar, een rooftopcafé of een café met leuke livemuziek mag er wel bij zijn voor in de vroege avond maar echte party's of dergelijke niet. Mountainbiken, raften, ... doen we ook graag maar dan moeten we dat alleen doen want 1 van ons 2 moet bij onze zoon blijven. Dus een absoluut hoogtepunt op dit vlak mag zeker maar niet elke week. Ik weet niet of hier veel reizende ouders op het forum zitten maar tips of activiteiten voor/met kinderen zijn altijd welkom. Hieronder staat onze route voor Vietnam. Vroeger gingen we zonder vaste planning maar we hebben gemerkt aan onze vorige reizen met onze zoon (zuid-afrika, VS) dat dit zorgt voor meer gemoedsrust. Zeker omdat dit onze eerste reis wordt met het openbaar vervoer. We hebben wel al redelijk wat ervaring met backpacken (Canada, VS, Zuid-Amerika, centraal amerika, uganda, ...). Ik hoop dat jullie zo voldoende info hebben om mij te helpen met volgende vragen:
Is de verdeling van de dagen goed? Heb ik ergens te weinig of te veel dagen? Of laat ik misschien best een paar plekken vallen, voor extra dagen rust? Ik heb nog 1 dag over maar twijfel of ik deze bij Dalat of phong nha-ke bang NP zet? Of als er een andere suggestie is ... altijd welkom. Ik twijfel ook nog altijd over Hue??
Over een brommer huren is hier al veel geschreven. We zijn er bijna uit dat we het echt wel willen maar meer op de "rustige plekken" (sapa, ha giang, dalat, Hai van pass, ...) en niet in Hanoi, HCMC, ... Iemand ervaring met het huren van een brommer met kind? Huren we best 1 brommer voor ons 3 of beter 2?
Het noorden trekt ons het meest maar het gaat er wel koud zijn de periode dat wij er zijn. Zeker voor de loop met de brommer maar we komen er niet elke dag dus we laten het liever niet vallen. Iemand ervaring met noord-vietnam in dezelfde periode? Tips? Zijn de rijstterrassen toch de moeite dan?
Alvast bedankt iedereen!!!
7/Dec/19 Amsterdam-Hanoi
8/Dec/19 Vietnam Hanoi (6u10: aankomst)
9/Dec/19 Vietnam Hanoi
10/Dec/19 Vietnam Hanoi
11/Dec/19 Vietnam Hanoi Sapa
12/Dec/19 Vietnam Sapa
13/Dec/19 Vietnam Sapa
14/Dec/19 Vietnam Sapa Ha Jiang (loop)
15/Dec/19 Vietnam Ha Giang
16/Dec/19 Vietnam Ha Giang
17/Dec/19 Vietnam Ha Giang
18/Dec/19 Vietnam Ha Giang Halong Bay
19/Dec/19 Vietnam Halong Bay
20/Dec/19 Vietnam Halong Bay
21/Dec/19 Vietnam Halong Bay Trang An
22/Dec/19 Vietnam Trang An
23/Dec/19 Vietnam Trang An
24/Dec/19 Vietnam Trang An phong nha-ke bang NP
25/Dec/19 Vietnam phong nha-ke bang NP
26/Dec/19 Vietnam phong nha-ke bang NP Hoi An
27/Dec/19 Vietnam Hoi An
28/Dec/19 Vietnam Hoi An
29/Dec/19 Vietnam Hoi An
30/Dec/19 Vietnam Hoi An
31/Dec/19 Vietnam hoi An
1/Jan/20 Vietnam Hoi An Dalat
2/Jan/20 Vietnam Dalat
3/Jan/20 Vietnam Dalat ???
4/Jan/20 Vietnam ??? Mui Ne
5/Jan/20 Vietnam Mui Ne
6/Jan/20 Vietnam Mui Ne
7/Jan/20 Vietnam Mui Ne Ho Chi Minh City
8/Jan/20 Vietnam Ho Chi Minh City
9/Jan/20 Vietnam Ho Chi Minh City
10/Jan/20 Vietnam Ho Chi Minh City Mekong delta
11/Jan/20 Vietnam Mekong delta
12/Jan/20 Vietnam Mekong delta
13/Jan/20 Vietnam Mekong delta Kampot
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Vietnam, Cambodja, Laos & Thailand
Ik denk dat je overal heel veel tijd hebt, naar mijn mening meer dan genoeg.
Bedankt voor je reactie!
Waar zou ik best die extra dag zetten?
Dalat of phong nah-ke bang? Of ergens anders?
Ervaring met de ha giang loop?
Groet
Waar zou ik best die extra dag zetten?
Dalat of phong nah-ke bang? Of ergens anders?
Ervaring met de ha giang loop?
Groet
Al in Laos geweest of staat dat nog op de planning?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts