wat is de volgende bestemming
Re: wat is de volgende bestemming
O ja mijn bestemming wordt waarschijnlijk Zuid Afrika
Het is een mix tussen flexibiliteit, prioriteiten en de bestemmingen kiezen die (nog) niet zo populair zijn. Reizen hoeft niet duur te zijn wanneer je weet wat de goedkopere bestemmingen zijn. Daarnaast kun je een beetje opletten met waar je het geld aan uitgeeft.Yasmin007 schreef:Jeetje wat reizen jullie veel. Hoe doen jullie dat als ik vragen mag? Financieel en qua tijd?
Ik zal het zo graagwillen, maar ik snap nooit zo goed hoe mensen dat doen.
Zuid-Afrika is bijvoorbeeld geen goedkope bestemming (wel super mooi).

@Yasmin
Leuk zeg Zuid Afrika, wij denken over Namibië.
Over het reizen qua tijd en financiën:
Onze grote gedeelde passie is reizen, verder verschillen mijn echtgenoot en ik op bijna alle fronten
Dat wij al 35 jaar toch nog graag samen reizen zegt genoeg denk ik.
In de jaren van huis bouwen, 4 kinderen opvoeden en werken hebben wij altijd zoveel mogelijk gereisd en nooit een vrije periode overgeslagen om thuis te klussen etc.
Nu we al een paar jaar vervroegd met pensioen zijn, gaan we helemaal los. Hierbij kozen we dus ook voor eerder vrij zijn om te reizen boven meer geld en langer werken.
Misschien is onze beroepskeuze ook bepaald door onze passie: werkzaam in het onderwijs
Verder geven we niet om statussymbolen als auto, merkkleding etc.
Geen korte luxe vakanties zoals velen, maar lange reizen in redelijk geprijsde accommodaties (wel met eigen badkamer)
Steekwoorden: zelf klussen, goed budgetteren van dagelijkse uitgaven thuis en op reis, geen dure hobby's, prioriteiten stellen.
Leuk zeg Zuid Afrika, wij denken over Namibië.
Over het reizen qua tijd en financiën:
Onze grote gedeelde passie is reizen, verder verschillen mijn echtgenoot en ik op bijna alle fronten

Dat wij al 35 jaar toch nog graag samen reizen zegt genoeg denk ik.
In de jaren van huis bouwen, 4 kinderen opvoeden en werken hebben wij altijd zoveel mogelijk gereisd en nooit een vrije periode overgeslagen om thuis te klussen etc.
Nu we al een paar jaar vervroegd met pensioen zijn, gaan we helemaal los. Hierbij kozen we dus ook voor eerder vrij zijn om te reizen boven meer geld en langer werken.
Misschien is onze beroepskeuze ook bepaald door onze passie: werkzaam in het onderwijs

Verder geven we niet om statussymbolen als auto, merkkleding etc.
Geen korte luxe vakanties zoals velen, maar lange reizen in redelijk geprijsde accommodaties (wel met eigen badkamer)
Steekwoorden: zelf klussen, goed budgetteren van dagelijkse uitgaven thuis en op reis, geen dure hobby's, prioriteiten stellen.
Ik ben begonnen aan mijn nieuwe blog omdat we morgen vertrekken.
@Erik ik kan de link niet bij mijn onderschrift plaatsen. Te groot denk ik?
http://www.traveldiariesapp.com/nl/Publ ... af07c3e7d5
Eind januari begint Nieuw Zeeland pas.
@Erik ik kan de link niet bij mijn onderschrift plaatsen. Te groot denk ik?
http://www.traveldiariesapp.com/nl/Publ ... af07c3e7d5
Eind januari begint Nieuw Zeeland pas.
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Stavanger in de laatste week van januari en bestemming nog onbekend voor een weekend in December
Ik sluit me aan bij @erik, kwestie van prioriteiten stellen.Yasmin007 schreef:Jeetje wat reizen jullie veel. Hoe doen jullie dat als ik vragen mag? Financieel en qua tijd?
Ik zal het zo graagwillen, maar ik snap nooit zo goed hoe mensen dat doen.
Ik werk het in onderwijs. Dat betekent vaak doorhalen in de avonden en de weekenden, maar wél meerdere malen per jaar één of meerdere weken vrij. Mijn salaris zal ongeveer modaal zijn.
Ik woon goedkoop, ga niet vaak uit (eten), rook en drink niet, pak zoveel mogelijk de fiets, doe boodschappen bij de Lidl of mijn Marokkaanse groentebuurman. Zo houd ik geld over om te reizen. En dat doe ik graag en veel!
Ik geniet van een maand Indonesie, maar ook van een weekendje (= een nachtje) Zeeland.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik sluit me aan bij @Jenny en @Erik. Ik krijg deze vraag heel vaak maar ik werk op momenten dan anderen vrij zijn en ik spaar vrije dagen op. Ik mag elke twee weken 1 dag vrij maar dat hoeft niet. Ik werk dan door en mag het op een later moment opnemen. Verder is kwestie van goed kijken naar waar je je geld aan besteed. En soms ook op de kleintjes letten.
Ik ga over twee weken naar Minsk. Ben heel benieuwd hoe het zal zijn.
Ik ga over twee weken naar Minsk. Ben heel benieuwd hoe het zal zijn.
Ik ga in januari 3 weken naar Vietnam. Ticket en visum was E600 en ik besteed daar misschien E30 per dag. Daar buiten de deur eten is goedkoper dan thuis zelf koken en ik bespaar in de doorgaans koude en donkere januarimaand ook flink op energie. Zo kost deze reis me effectief misschien 1200 euro. Bij een modaal salaris kan dit van het vakantiegeld. Van een 13e maand kan je dus nog een keer weg en van de hypotheekrente teruggave nóg een keer.
Met een beetje verlofdagen plannen kun je toch vaak al 5 weken per jaar weg. Sommigen hebben daarnaast nog ADV, de mogelijkheid verlof te kopen of werken bepaalde periodes meer wat ze elders weer opnemen.
Met een beetje verlofdagen plannen kun je toch vaak al 5 weken per jaar weg. Sommigen hebben daarnaast nog ADV, de mogelijkheid verlof te kopen of werken bepaalde periodes meer wat ze elders weer opnemen.
-
- Reisexpert
Mijn situatie is heel anders; Ik heb een mobiele baan, dus ik kan altijd en overal werken. Daar maak ik dan ook dankbaar gebruik van : )
Ik verdien heel weinig, maar zolang dat voldoende is om te eten, drinken, slapen, duiken en me te verplaatsen, is mijn vrijheid mijn salaris en daar ben ik meer dan tevreden mee

Ik verdien heel weinig, maar zolang dat voldoende is om te eten, drinken, slapen, duiken en me te verplaatsen, is mijn vrijheid mijn salaris en daar ben ik meer dan tevreden mee

You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
-
- Reisexpert
- Contacteer:
@menasil; Hainan was erg leuk. Heerlijk om de kou en smog te ontvluchten
Het is een mooi en veelzijdig eiland, je kunt er veel doen. Zou er zeker nog eens naar terug gaan.
Krijg trouwens geen updates meer wanneer er nieuwe reacties komen....

Krijg trouwens geen updates meer wanneer er nieuwe reacties komen....
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
@Yvonnetje krijg je nu wel twee mailtjes / updates van deze reacties?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
@Erik Ja, ik krijg weer updates 

Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
Nog niks op de planning. We zitten er over na te denken om in juni twee weken naar Duitsland/Denemarken/Luxemburg ofzo te gaan, als alles goed gaat, en misschien gaan we in januari nog een weekendje ergens relaxen. We zien het wel. No pressure, thuis is het ook heel fijn 

..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
- Michelle89
- Reisexpert
Hier over 3 maanden definitief een enkeltje naar huis, visum loopt af. Daarna hopelijk Canada naar mn broer en gezin. Anders staan Japan en Zuid Afrika ook heel hoog op de lijst.
-
- Reiziger
In januari 2,5 week naar Tibet!