The real Indonesia

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Reismaniak

The real Indonesia

Bericht door Reismaniak »

Hallo iedereen,

Al enige tijd dit forum aan het afschuimen en nu eindelijk een post, zei het niet een steeds terugkerende vraag ivm een Indonesie-route voor 3weken...

Ik stel alles even samen.
Reisperiode : 3 weken in Augustus
Reisgezelschap : 2personen
Eerdere rugzak-ervaring : Mexico,Marokko,Thailand
Interesses : natuur, wildlife!, cultuur en in mindere mate strand

We zijn backpackers en kijken zeker naar ons budget maar opteren steeds voor een eigen kamer(tje) en geen dorms/slaapzalen.

Onze ogen vielen eerst op maleisisch borneo maar na veel inlezen en nadenken is het Indonesie geworden.
De keuze is dus Java OF Sumatra OF Sulawesi OF Kalimantan.

1 eiland dus,...dit wegens een te korte reisperiode.

Iemand in grote lijnen een mooie route gemaakt op Sumatra of Sulawesi of kalimantan?

Wij zouden graag zo veel mogelijk wildlife spotten en prachtige natuur en cultuur bezichtigen, eventueel een prachtig eilandje/kuststrook/strand tussendoor of op het einde hebben we ook graag.

Met de rubriek wildlife bedoelen we echte kans op wildlife spotten en dus geen voederplatforms ;-)

Java is vrij toegankelijk zo blijkt en hierover hebben we ons dus al voldoende ingelezen en in hoofdlijnen weten we de highlights en interessante plekken hier ongeveer.

Tips en suggesties zeer welkom!'

Vriendelijke groetjes
Engele

Re: The real Indonesia

Bericht door Engele »

Als je naar Java zou reizen zou ik afraden om naar Jakarta te gaan. Als je het land via Jakarta zou inreizen zo snel mogelijk verder trekken. Ik ben er in augustus namelijk aangekomen en heb onmiddelijk een vlucht naar Jogjakarta geboekt. Daar is het direct een pak aangenamer vertoeven en je kan er de Borobudur tempel en Prambanam bezoeken. ik heb alleen Borobudur gedaan (je kan een tour doen via de hostels maar ik heb het zelfstandig gedaan, veel leuker). Cianjur Adventure is ook de moeite om het echte Java te ontdekken en als je strand wil kan je naar Batu Karas gaan, zelden een toerist gezien en het is leuk om er te ontsnappen aan de drukte. Verder zijn er nog Mt Bromo en Mt Ijen, bij de laatste kan je de in de vulkaankrater afdalen om er het blauwe vuur te zien. Best wel een degelijk masker huren (kan ter plaatse) want ik ben mensen tegengekomen die er geen hadden (alleen een stofmasker) en die hebben er dagen later last van gehad, hoesten en een branderig gevoel in de longen van de sulfur.

Hopelijk heb je hier iets aan...
Groetjes Kim
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Vooropgesteld dat ik geen Indonesie-kenner ben... Ik ben er 1 keer geweest en heb een mooie tijd gehad toen op Sumatra en heb volgens mij het echte Indonesie daar ook gezien. Ik heb wekenlang geen andere blanken gezien en veel contact gehad met de mensen daar. Als je in Sumatra weg gaat van de gebaande paden zie je volgens mij heel veel van het echte Indonesie. Maar ik denk dat dat in dit enorm grote land ook kan op vele andere eilanden, weg van de grotere plaatsen en plaatsen waar veel toeristen komen.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
sannestar

Bericht door sannestar »

Salawesi is prachtig
.Wel zijn de reisafstanden lang
Over de weg met de auto/ bus en terug met het vliegtuig naar jakarta is aan te raden, Zeker als je maar drie weken hebt. Wel heel bijzonder om.tarsiers te gaan spotten
Groetjes Sanne
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik zie je bericht nu pas.

Ik heb mooie routes afgelegd op Java (4wkn), Sumatra (3wkn) en het zuiden van Sulawesi (1,5 wkn).

Gezien je beschrijving zou ik voor Sumatra gaan. Zelf ben ik begonnen met een weekje duiken en snorkelen bij Pulau Weh en vervolgens ben ik via Bandah Aceh, Bireue en Takengon naar Ketambe gereisd. (In deze plaatsen in Aceh zijn bijna geen westerlingen). Ketambe is mijn favoriete spot voor orang-oetans.

Daarna heb ik nog Berastagi (vulkaan), Lake Toba, Medan en Bukit Lawang bezocht.

Als hele lange busreizen geen bezwaar zijn, kun je vanuit Toba ook afzakken naar Bukittingi in Padang.

Ik ga deze zomer voor de 12de keer naar Indonesie, geweldig land!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie