Ook hiervoor had ik een vakantie geboekt en heb besloten om om te boeken naar een ander land. Zo ben ik dit jaar voor het eerst alleen naar Gambia gegaan. Dubbele gevoelens maar wat een mooie ervaring, ik kon weer mezelf zijn.
Deze reis heeft mij alle reden gegeven om in 2016 mijn droom werkelijkheid te laten worden. Afhankelijk van de reistijd van bepaalde landen wil ik graag in September / Oktober 2016 starten in Bangkok. Vervolgens wil ik dan eerst naar Noord Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Thailand (eilanden)
vanuit daar weer richting Bangkok en dan naar Myanmar!
ook Srilanka, Maleisie, Indonesie en de Filipijnen staan op mijn lijstje. (ja, aangezien ik er toch ben wil ik ook zoveel mogelijk zien)
Ik ga tegen die tijd mijn baan opzeggen en zit momenteel op €5200 op de teller qua spaargeld. (ik woon thuis en kan een aardig bedrag per maand sparen gelukkig) Ik wil minimaal een halfjaar weg maar denk eerder aan 8 tot 12 maanden weg te blijven, afhankelijk hoeveel tijd ik nodig heb hiervoor.
de voorbereidingen van benodigdheden en inentingen heb ik al in bezit van mijn vorige reizen door Guatemala, Belize, Mexico etc.
Wellicht hier en daar nog wat voorbereidingen maar dat is niet meer afhankelijk van mijn reisbudget.
Ik ben heel benieuwd naar de volgende dingen:
- Is het handig om begin oktober te vertrekken betreft de reistijd voor de landen die ik wil bezoeken?
- enig idee hoe lang ik per land nodig heb, (ik wil niet snel reizen maar ook weer niet weken op een zelfde plaats blijven) gewoon lekker relax doorgaan
- hoe zit het met de dagelijkse kosten per land als ik uit ga van een dorm / slaapkamer met gedeelde badkamer (aangezien ik alleen reis)
- Ik heb zojuist een Lonelyplanet van Vietnam, Laos, Cambodia en Northern Thailand... (ik reis graag met de lonely planet en vind dit ook echt een musthave op reis. nemen jullie deze per land mee of hebben jullie 1 boek mee bijvoorbeeld south east asia on a shoestring. Ik weet dat de LP ook ter plaatsen te krijgen is maar aangezien ik deze toch graag wil meenemen, wat raden jullie aan?