Kleine stedentrip Europa

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
DiederickB

Kleine stedentrip Europa

Bericht door DiederickB »

Hallo,

Ik wil samen met twee vrienden komende zomer een kleine stedentrip door West-Europa doen. We willen dan overnachten in hostels en de kosten van overnachting en vervoer zo laag mogelijk houden. Het idee is om 3/4 steden te bezoeken in een tijd van 1,5/2 weken. Maar mijn vraag is, hebben jullie steden om aan te raden? We willen graag steden met een leuk uitgaansleven en waar overdag veel te bekijken valt.
ketting
Reisexpert

Re: Kleine stedentrip Europa

Bericht door ketting »

Milaan, Florence, Rome, Barcelona, Valencia, Madrid. Is met lowcost airlines en trein wel wat leuks te combineren.
Of met de auto iets van Berlijn, Praag, Munchen, Parijs?
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Londen, Dublin, Manchester ed?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Duitsland is relatief goedkoop. Vooral als je naar wat onbekendere steden gaat die zeker zo mooi zijn zoals Neurenberg. Eventueel is Malta ook nog wel een optie. Wel maar één grote stad maar hier kun je jezelf prima 1 tot 2 weken vermaken.
Retse
Wereldreiziger

Bericht door Retse »

De steden in Andalusia? Of de steden in de Baltische Staten?
JJvH91

Bericht door JJvH91 »

Ik kom in de antwoorden al steden tegen die ik ook aan zou raden.

Het ligt een beetje aan wat je voor ogen hebt qua transport. Vliegtuig, auto huren, trein of liften.

Andalusie vind ik in ieder een mooie suggestie, zeker voor in de zomer. Granada is schitterend, Malaga mag er ook best zijn (strand, maar wel wat toeristisch naar mijn smaak), Cordoba (zelf niet geweest) en Sevilla (ook een aanrader).

In Duitsland heb je ook een aantal erg mooie steden, en dat zou bijvoorbeeld erg leuk kunnen zijn als je gaat liften of met de trein. Een mooie combinatie zou kunnen zijn Berlijn, Nuremberg en Wurzburg, Heidelberg; plak daar dan nog Praag aan vast en je hebt een mooie reis.
Persoonlijk vind ik wel dat je zeker voor Berlijn en Praag eigenlijk allebei an sich al 1.5 week moet uittrekken; als je naar Berlijn gaat wil je bijvoorbeeld ook Potsdam eigenlijk niet missen, bijvoorbeeld.

Voor een korte stedentrip zoals je dat voorstelt zou ik in Duitsland dus aanraden om de iets kleinere steden te combineren; Wurzburg, Nuremberg en Heidelberg is een leuke combinatie denk ik. In Wurzburg heb je ook een festival meen ik in de zomer, kan leuk zijn om mee te pakken.
TimoT1808
Reiziger

Bericht door TimoT1808 »

Hey,

Wat een onwijs gaaf idee!
Mijn voorgangers hebben al heel veel leuke dingen geopperd.
Duitsland heeft idd veel leuke dingen. Ik zag ook Heidelberg langskomen: Is wel een beetje voor oude mensen:p, aan de andere kant ook wel erg mooi.
Misschien Koblenz als extra/alternatieve optie of Darmstadt (klinkt niet lekker, maar voor een dagje is dat best oke)

Leuk is misschien ook om grenzen over te gaan: Verona, Zürich en München? Zwitserland en München zijn wel erg prijzig, maar zo ontzettend mooi en leuk. In Zürich heb je een hele mooie omgeving en in de stad het Kunsthaus, als je van kunst houdt is dit wel gaaf. Ik heb mijzelf hier zoveel meer vermaakt dan in het beroemde Gugenheimmuseum in Bilbao. In Zürich kan je ook met de rivier meezwemmen die door de stad heen gaat. Dat doen veel locals ook. 'Inspring'-plaats is bij naast het Mariotthotel.

Verder nog ideeën: - Een stedentrip met Rome, Napels en een onbekende plaats.
- Dublin (super gezellig), Belfast, Londonderry
- Edinbrugh, Glasgow en dan door naar Engeland?

Ik denk als je iets in Italië kan doen dat je dan redelijk goedkoop zit (en goed eten hebt).

Samen met de andere heb je nu best veel opties denk ik zo:)
Combineer ze!

Timothy
Plaats reactie