Rondreis Australie 4 weken
-
Re: 4 weken Australië, waar te beginnen?
Camperhuur ook zo'n 1000 euro pp, dan heb je wel een grote camper voor 4 pers.
het lijkt mij dat je dan niet op een houtje hoeft te bijten. mocht iemand een andere mening hebben dan hoor ik die ook graag, dan wordt het voor mij ook wat meer sparenLeinenrick schreef:Camperhuur ook zo'n 1000 euro pp, dan heb je wel een grote camper voor 4 pers.

Ja, ik zou nog steeds een goede auto aanraden en overnachten in ho(s)tels. Ik denk dat dit per saldo goedkoper is.
- Kims
- Reisexpert
Maar het mooie aan reizen in Australie is juist het overnachten in de natuur (vind ik dan), dus dan is een camper ideaal of als alternatief een 4WD huren en tentjes meenemen.Erik schreef:Ja, ik zou nog steeds een goede auto aanraden en overnachten in ho(s)tels. Ik denk dat dit per saldo goedkoper is.
Kamperen op een commerciele camping kost gemiddeld $20-$40 per nacht en in national parks rond de $15-$25.
Er zijn ook gratis plekjes te vinden. Voor goede kaarten en een overzicht voor de verschillende kampeerplekken, zou ik het Camps 6 boek aanschaffen. Kost gemiddeld $50 maar is het geld meer dan waard.
Verder liggen de kosten aan wat je precies wil gaan doen en hoeveel je wil gaan rijden. Boodschappen zijn duurder dan in NL, benzine goedkoper maar afstanden natuurlijk groter...
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Ben ik met je eens, alleen om met vier volwassenen continue in een camper te zitten zou ik persoonlijk niet volhouden
Daarnaast lijkt het me omdat je een hele grote camper nodig hebt je ook veel meer brandstof verbruikt én zo'n ding veel duurder is dan een auto.
Een auto en kamperen zou ik dan inderdaad eerder doen. Het is goedkoper in vervoer, in huur en je hebt iedere avond toch even dat je samen met je eigen partner bent.

Daarnaast lijkt het me omdat je een hele grote camper nodig hebt je ook veel meer brandstof verbruikt én zo'n ding veel duurder is dan een auto.
Een auto en kamperen zou ik dan inderdaad eerder doen. Het is goedkoper in vervoer, in huur en je hebt iedere avond toch even dat je samen met je eigen partner bent.
- Kims
- Reisexpert
Mee eens...Erik schreef:Ben ik met je eens, alleen om met vier volwassenen continue in een camper te zitten zou ik persoonlijk niet volhouden

Volgens mij is het budget niet het probleem zo te lezen, dus voor de kosten zou ik het niet laten. Maar inderdaad mbt de privacy, is het prettiger om met de optie tentjes/cabins/hostels/hotels te gaan! En een 4WD geeft veel meer mogelijkheden om wat avontuurlijker te zijn.
-
Gelukkig ligt er nog niks vast, dus alle mogelijkheden liggen nog open.
Privacy is er inderdaad niet echt, maar zo'n camper is wel heel gezellig en je hoeft niet te slepen met al je spullen. Waarschijnlijk gaan we elke dag of om de dag een stuk rijden en dan moeten we constant met onze tassen slepen.
We houden er niet van om te kamperen in een tent dus dat valt af hihi.
We moeten het tegen elkaar afwegen.
En het voordeel is dat het met mijn vriend, zusje en zwager is dus we zijn wel wat van elkaar gewend
We gaan er dus in ieder geval wel uitkomen met ons budget?? Wat het dan ook wordt (camper of auto/hostels)
Privacy is er inderdaad niet echt, maar zo'n camper is wel heel gezellig en je hoeft niet te slepen met al je spullen. Waarschijnlijk gaan we elke dag of om de dag een stuk rijden en dan moeten we constant met onze tassen slepen.
We houden er niet van om te kamperen in een tent dus dat valt af hihi.
We moeten het tegen elkaar afwegen.
En het voordeel is dat het met mijn vriend, zusje en zwager is dus we zijn wel wat van elkaar gewend

We gaan er dus in ieder geval wel uitkomen met ons budget?? Wat het dan ook wordt (camper of auto/hostels)
Advies gevraagd bestemmingen 4 weken Australie
Ha Forumleden!
Volgend jaar willen wij met 2 personen naar Australië. Na 3 rondreizen in Noord Amerika en Azië is dit toch wel een lang gekoesterde droom. We hebben dus redelijk wat reiservaring, maar zitten voor Australie toch met wat cruciale vragen. Ik hoop dat jullie ons van wat advies kunnen voorzien.
Vooraf enkele uitgangspunten die we hebben:
- We hebben maximaal 4 weken de tijd (incl. vluchten). We zijn gebonden aan onze zomervakantie, dus hebben op dit moment 9 juli 2016 t/m 5/6 augustus 2016 in gedachten. Een week later zou ook kunnen.
- Waar we in voorgaande reizen veel van hebben genoten zijn o.a. de Amerikaanse parken (Grand Canyon, Zion, Yosemite, Bryce), De Canadese Rocky Mountains (Jasper, Banff), de Aziatische stranden en westerse gezellige steden zoals San Francisco, New York en Vancouver.
- We zijn zeker een liefhebber van lekker warm weer. We snappen dat we midden in de Australische winter zitten, maar we zullen nooit een kans hebben om buiten de Nederlandse zomervakantie om kunnen. Als we naar Australie willen zal het dus altijd in juli/augustus zijn.
- Wat ons voornamelijk aantrekt aan Australie en wat op dit moment onze voorkeur is om sowieso te bezoeken, is de oostkust tussen Brisbane en Cairns. Fraser Island, Whitsunday eilanden, Great Barrier Reef en de mooie stranden... Top!
Nu komen op basis van bovenstaande punten een paar vragen naar voren:
1. De vraag die natuurlijk al heel vaak is gesteld en waar veel onderwerpen over te vinden zijn, is het weer. Kun je in deze maanden nog een beetje op het strand liggen en relaxen, of is het daar toch echt net wat te fris voor? Is de ervaring van die hoogtepunten in deze maanden goed, of is het weer toch vaak een behoorlijk minpunt? Ik zie bij Brisbane vaak 18-20 graden staan en voor Cairns een graad of 25. Nu is 25 natuurlijk top, maar 18 weer twijfelachtig. Toch zie ik op foto's in de wintermaanden vaak een vrij (strak) blauwe lucht.
2. Welke volgorde adviseren jullie? Van Brisbane naar Cairns of andersom? En waarom?
3. Eigenlijk onze belangrijkste vraag. We houden best van een beetje doorreizen. We zijn geen Japanners, foto en weer verder, maar hoeven vaak ook niet 3 of 4 dagen in 1 National Park te verblijven om alle uithoeken te zien. Het klassieke rondje westkust Amerika, New York + Yellowstone + Rocky Mountains, Java + Bali + Gili in 3 weken beviel ons prima. Daardoor vragen we ons af of we in 4 weken of:
3a. 4 weken de tijd moeten nemen voor Brisbane - Cairns (incl. vluchten)
3b. 3 weken de tijd moeten nemen voor Brisbane - Cairns, en 1 week voor +/- 4 dagen Sydney en 3 vluchtdagen.
3c. 2,5 a 3 weken de tijd moeten nemen voor Brisbane - Cairns, en 1 a 1,5e week uittrekken voor de omgeving van Darwin en 3 vluchtdagen.
We willen eigenlijk wel wat extra's zien naast de route Brisbane - Cairns en hebben het gevoel dat dat qua tijd ook kan. Dan is Sydney een fantastisch leuke wereldstad, maar is het er wel erg slecht weer (regen, koud). Darwin en omgeving is qua vlucht een stukje korter, heeft erg lekker weer in de winter en al die fantastisch ruwe parken in de "omgeving".
Zijn onderstaande 2 reizen reëel? Mis ik iets belangrijks, ben ik te optimistisch, hebben jullie er adviezen over? Ik ben heel benieuwd of ik naast onze route Brisbane - Cairns nog iets leuks van Australie kan bezichtigen, of dat ik de volledige tijd moet nemen voor de route aan de oostkust. De kans is toch groot dat je maar 1 keer in Australie komt, dus je wilt toch zowel genieten, beleven als veel zien.
Oostkust + Darwin
9-7-2016 Vlucht NL - Australie
10-7-2016 Aankomst Darwin
11-7-2016 Darwin
12-7-2016 Darwin - Kakadu NP
13-7-2016 Kakadu NP
14-7-2016 Kakadu NP - Nitmiluk NP
15-7-2016 Nitmiluk NP
16-7-2016 Nitmiluk NP - Litchfield NP
17-7-2016 Litchfield NP - Darwin
18-7-2016 Vlucht - Brisbane
19-7-2016 Brisbane
20-7-2016 Sunshine Coast
21-7-2016 Sunshine Coast / Noosa NP
22-7-2016 Hervey Bay (Whale Watching)
23-7-2016 Fraser Island (4WD tour)
24-7-2016 Fraser Island
25-7-2016 Rockhampton
26-7-2016 Airlie beach
27-7-2016 Whitsunday eilanden (Sailing Tour)
28-7-2016 Whitsunday eilanden
29-7-2016 Townsville / Magnetic Island
30-7-2016 Townsville / Magnetic Island
31-7-2016 Mission Beach
1-8-2016 Cairns
2-8-2016 Cairns
3-8-2016 Cairns
4-8-2016 Vlucht Australie - NL
5-8-2016 Nederland
Oostkust + Sydney
10-7-2016 Aankomst Sydney
11-7-2016 Sydney
12-7-2016 Sydney
13-7-2016 Sydney (Blue Mountains NP)
14-7-2016 Vlucht - Brisbane
15-7-2016 Brisbane
16-7-2016 Brisbane
17-7-2016 Sunshine Coast
18-7-2016 Sunshine Coast / Noosa NP
19-7-2016 Hervey Bay (Whale Watching)
20-7-2016 Fraser Island (4WD tour)
21-7-2016 Fraser Island
22-7-2016 Rockhampton
23-7-2016 Airlie beach
24-7-2016 Whitsunday eilanden (Sailing Tour)
25-7-2016 Whitsunday eilanden
26-7-2016 Townsville / Magnetic Island
27-7-2016 Townsville / Magnetic Island
28-7-2016 Mission Beach
29-7-2016 Cairns
30-7-2016 Cairns
31-7-2016 Cairns
1-8-2016 Daintree Forest / Cape Tribulation
2-8-2016 Daintree Forest / Cape Tribulation
3-8-2016 Cairns
5-8-2016 Nederland
Een behoorlijke lap tekst, maargoed.. We denken er ook goed over na en een reis naar Australie is ook niet even 1.2.3. gepland. Ik ben enorm benieuwd of jullie mij van tips en adviezen kunnen voorzien!!
Volgend jaar willen wij met 2 personen naar Australië. Na 3 rondreizen in Noord Amerika en Azië is dit toch wel een lang gekoesterde droom. We hebben dus redelijk wat reiservaring, maar zitten voor Australie toch met wat cruciale vragen. Ik hoop dat jullie ons van wat advies kunnen voorzien.
Vooraf enkele uitgangspunten die we hebben:
- We hebben maximaal 4 weken de tijd (incl. vluchten). We zijn gebonden aan onze zomervakantie, dus hebben op dit moment 9 juli 2016 t/m 5/6 augustus 2016 in gedachten. Een week later zou ook kunnen.
- Waar we in voorgaande reizen veel van hebben genoten zijn o.a. de Amerikaanse parken (Grand Canyon, Zion, Yosemite, Bryce), De Canadese Rocky Mountains (Jasper, Banff), de Aziatische stranden en westerse gezellige steden zoals San Francisco, New York en Vancouver.
- We zijn zeker een liefhebber van lekker warm weer. We snappen dat we midden in de Australische winter zitten, maar we zullen nooit een kans hebben om buiten de Nederlandse zomervakantie om kunnen. Als we naar Australie willen zal het dus altijd in juli/augustus zijn.
- Wat ons voornamelijk aantrekt aan Australie en wat op dit moment onze voorkeur is om sowieso te bezoeken, is de oostkust tussen Brisbane en Cairns. Fraser Island, Whitsunday eilanden, Great Barrier Reef en de mooie stranden... Top!
Nu komen op basis van bovenstaande punten een paar vragen naar voren:
1. De vraag die natuurlijk al heel vaak is gesteld en waar veel onderwerpen over te vinden zijn, is het weer. Kun je in deze maanden nog een beetje op het strand liggen en relaxen, of is het daar toch echt net wat te fris voor? Is de ervaring van die hoogtepunten in deze maanden goed, of is het weer toch vaak een behoorlijk minpunt? Ik zie bij Brisbane vaak 18-20 graden staan en voor Cairns een graad of 25. Nu is 25 natuurlijk top, maar 18 weer twijfelachtig. Toch zie ik op foto's in de wintermaanden vaak een vrij (strak) blauwe lucht.
2. Welke volgorde adviseren jullie? Van Brisbane naar Cairns of andersom? En waarom?
3. Eigenlijk onze belangrijkste vraag. We houden best van een beetje doorreizen. We zijn geen Japanners, foto en weer verder, maar hoeven vaak ook niet 3 of 4 dagen in 1 National Park te verblijven om alle uithoeken te zien. Het klassieke rondje westkust Amerika, New York + Yellowstone + Rocky Mountains, Java + Bali + Gili in 3 weken beviel ons prima. Daardoor vragen we ons af of we in 4 weken of:
3b. 3 weken de tijd moeten nemen voor Brisbane - Cairns, en 1 week voor +/- 4 dagen Sydney en 3 vluchtdagen.
3c. 2,5 a 3 weken de tijd moeten nemen voor Brisbane - Cairns, en 1 a 1,5e week uittrekken voor de omgeving van Darwin en 3 vluchtdagen.
We willen eigenlijk wel wat extra's zien naast de route Brisbane - Cairns en hebben het gevoel dat dat qua tijd ook kan. Dan is Sydney een fantastisch leuke wereldstad, maar is het er wel erg slecht weer (regen, koud). Darwin en omgeving is qua vlucht een stukje korter, heeft erg lekker weer in de winter en al die fantastisch ruwe parken in de "omgeving".
Zijn onderstaande 2 reizen reëel? Mis ik iets belangrijks, ben ik te optimistisch, hebben jullie er adviezen over? Ik ben heel benieuwd of ik naast onze route Brisbane - Cairns nog iets leuks van Australie kan bezichtigen, of dat ik de volledige tijd moet nemen voor de route aan de oostkust. De kans is toch groot dat je maar 1 keer in Australie komt, dus je wilt toch zowel genieten, beleven als veel zien.
Oostkust + Darwin
10-7-2016 Aankomst Darwin
11-7-2016 Darwin
12-7-2016 Darwin - Kakadu NP
13-7-2016 Kakadu NP
14-7-2016 Kakadu NP - Nitmiluk NP
15-7-2016 Nitmiluk NP
16-7-2016 Nitmiluk NP - Litchfield NP
17-7-2016 Litchfield NP - Darwin
18-7-2016 Vlucht - Brisbane
19-7-2016 Brisbane
20-7-2016 Sunshine Coast
21-7-2016 Sunshine Coast / Noosa NP
22-7-2016 Hervey Bay (Whale Watching)
23-7-2016 Fraser Island (4WD tour)
24-7-2016 Fraser Island
25-7-2016 Rockhampton
26-7-2016 Airlie beach
27-7-2016 Whitsunday eilanden (Sailing Tour)
28-7-2016 Whitsunday eilanden
29-7-2016 Townsville / Magnetic Island
30-7-2016 Townsville / Magnetic Island
31-7-2016 Mission Beach
1-8-2016 Cairns
2-8-2016 Cairns
3-8-2016 Cairns
5-8-2016 Nederland
Oostkust + Sydney
10-7-2016 Aankomst Sydney
11-7-2016 Sydney
12-7-2016 Sydney
13-7-2016 Sydney (Blue Mountains NP)
14-7-2016 Vlucht - Brisbane
15-7-2016 Brisbane
16-7-2016 Brisbane
17-7-2016 Sunshine Coast
18-7-2016 Sunshine Coast / Noosa NP
19-7-2016 Hervey Bay (Whale Watching)
20-7-2016 Fraser Island (4WD tour)
21-7-2016 Fraser Island
22-7-2016 Rockhampton
23-7-2016 Airlie beach
24-7-2016 Whitsunday eilanden (Sailing Tour)
25-7-2016 Whitsunday eilanden
26-7-2016 Townsville / Magnetic Island
27-7-2016 Townsville / Magnetic Island
28-7-2016 Mission Beach
29-7-2016 Cairns
30-7-2016 Cairns
31-7-2016 Cairns
1-8-2016 Daintree Forest / Cape Tribulation
2-8-2016 Daintree Forest / Cape Tribulation
3-8-2016 Cairns
5-8-2016 Nederland
Een behoorlijke lap tekst, maargoed.. We denken er ook goed over na en een reis naar Australie is ook niet even 1.2.3. gepland. Ik ben enorm benieuwd of jullie mij van tips en adviezen kunnen voorzien!!

- Kims
- Reisexpert
Re: Advies gevraagd bestemmingen 4 weken Australie
Hi,
Jullie trip in het Noorden is de perfekte tijd van het jaar in de Australische winter. Hou er wel rekening mee dat er schoolvakanties vallen tussen juli-augustus en het dus relatief druk kan zijn op bepaalde plekken (niet vergeleken met Europa trouwens). Het is het hoogseizoen voor het Noorden.
Prima strandweer dus. Zo gauw je het binnenland ingaat (woestijn), zullen de nachten aanzienlijk kouder zijn met rond Alice vorst en regelmatig -10.
Ik zou voor optie 3c kiezen! Het klinkt alsof jullie inderdaad flink doorreizen als jullie ergens zijn, dan zal Brisbane - Cairns voor jullie goed te doen zijn in ongeveer 2-3 weken. Je kan dan inderdaad Darwin en omgeving toevoegen. De natuur is schitterend in de tropen en zeer divers. Zeker een aanrader. Ik zou Sydney laten want het ligt totaal niet op de route en het weer is inderdaad rond die tijd koud, nat en stormachtig, niet echt aantrekkelijk. Persoonlijk vind ik dat het in Australie vooral gaat om de indrukwekkende natuur, de steden zijn zoals de meeste grote (wereld)steden...
Succes met de voorbereidingen!
Jullie trip in het Noorden is de perfekte tijd van het jaar in de Australische winter. Hou er wel rekening mee dat er schoolvakanties vallen tussen juli-augustus en het dus relatief druk kan zijn op bepaalde plekken (niet vergeleken met Europa trouwens). Het is het hoogseizoen voor het Noorden.
In de tropen zal het overdag rond de 25-30 graden en 's nachts afwisselen van 15-25 graden, ligt eraan waar je bent. Over het algemeen valt schijnt standaard dan de zon en is er geen wolkje aan de luchtBobV schreef:1. De vraag die natuurlijk al heel vaak is gesteld en waar veel onderwerpen over te vinden zijn, is het weer. Kun je in deze maanden nog een beetje op het strand liggen en relaxen, of is het daar toch echt net wat te fris voor? Is de ervaring van die hoogtepunten in deze maanden goed, of is het weer toch vaak een behoorlijk minpunt? Ik zie bij Brisbane vaak 18-20 graden staan en voor Cairns een graad of 25. Nu is 25 natuurlijk top, maar 18 weer twijfelachtig.

De volgorde maakt niet veel uit omdat jullie midden in de winter zitten dus niet half in andere seizoenen.BobV schreef:2. Welke volgorde adviseren jullie? Van Brisbane naar Cairns of andersom? En waarom?
BobV schreef:3. Eigenlijk onze belangrijkste vraag. We houden best van een beetje doorreizen. We zijn geen Japanners, foto en weer verder, maar hoeven vaak ook niet 3 of 4 dagen in 1 National Park te verblijven om alle uithoeken te zien. Het klassieke rondje westkust Amerika, New York + Yellowstone + Rocky Mountains, Java + Bali + Gili in 3 weken beviel ons prima. Daardoor vragen we ons af of we in 4 weken of:
Ik zou voor optie 3c kiezen! Het klinkt alsof jullie inderdaad flink doorreizen als jullie ergens zijn, dan zal Brisbane - Cairns voor jullie goed te doen zijn in ongeveer 2-3 weken. Je kan dan inderdaad Darwin en omgeving toevoegen. De natuur is schitterend in de tropen en zeer divers. Zeker een aanrader. Ik zou Sydney laten want het ligt totaal niet op de route en het weer is inderdaad rond die tijd koud, nat en stormachtig, niet echt aantrekkelijk. Persoonlijk vind ik dat het in Australie vooral gaat om de indrukwekkende natuur, de steden zijn zoals de meeste grote (wereld)steden...
Succes met de voorbereidingen!
Dank voor je uitgebreide reactie! Een combi met omgeving Darwin is wel een grote wens!
Iemand anders nog aanvullingen? Is het rondje omgeving Darwin in een week te doen? En mis ik, behalve Daintree, mooie spots tussen Brisbane en Cairns? Of moet ik ergens meer/minder nachten blijven?
Iemand anders nog aanvullingen? Is het rondje omgeving Darwin in een week te doen? En mis ik, behalve Daintree, mooie spots tussen Brisbane en Cairns? Of moet ik ergens meer/minder nachten blijven?
- Kims
- Reisexpert
No worries!BobV schreef:Dank voor je uitgebreide reactie! Een combi met omgeving Darwin is wel een grote wens!
Kakadu en Litchfield en een paar dagen Darwin zijn in een week te doen. Als je langer in die omgeving wil blijven, is er altijd meer te zijn, kun je bijvoorbeeld naar Katherine Gorge, Edith Falls, Berri Springs, Butterfly Springs, eventueel een uitstapje voor een dag naar Oenpelli in Arnhemland (moet je toestemming voor aanvragen) etc etc. Je kunt je ook daar weken vermaken mocht je willen.
De Daintree ligt boven Cairns trouwens. Port Douglas schijnt de moeite waard te zijn. Het zeilen rond de Whitsundays (net als toers op Fraser Island) zijn vaak meerdere dagen heb ik gehoord, maar je kunt ook vast kortere zeiltochten doen als je wil. De Tablelands zijn een must. Buiten je genoemde bestemmingen zijn er natuurlijk nog veel meer dingen om te zien, onder ander de Glasshouse mountains en alle diverse schitterende national parks onderweg. Jullie zullen je niet vervelen! Mochten jullie tijd over hebben, is het berggebied tussen Queensland en New South Whales ook een aanrader met schitterende natuur!
Je schema zoals je hebt beschreven is erg strak. Ik zou je niet vastleggen aan vaste dagen en extra tijd inbouwen voor het geval er iets gebeurd (vervoer die het niet doet, wegomleidingen, gecancelde toers etc). Het rijden lijk je ook niet ingecalculeerd te hebben, kost meer tijd dan in Nederland en is vermoeiend. Persoonlijk zie ik liever een gebied uitgebreid en neem de tijd om eventueel af te wijken van een plan dan heel veel (gebieden) in korte tijd te stoppen, maar dat is ieder voor zich. Ik weet wel dat reizen in Australie over het algemeen langer duurt dan je denkt...
Veel plezier!
Reisadvies Australië 4 weken
Hoi allemaal!
Ik ben me aan het voorbereiden op mijn eerste backpack reis alleen. Ik kan in de periode maart-april 2016 4 a 5 weken vakantie nemen. Route die ik in gedachten heb:
- Sydney (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Byron Bay (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Gold Coast (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Brisbane (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Fraser Island (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Arlie Beach (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Cairns (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Alice Springs (vlucht) (2 nachten)
- Melbourne (vlucht) (3 nachten)
- Sydney (Greyhound Short Hop Pass) (1 nacht)
Enig idee of dit haalbaar is? En mis ik iets wat ik niet mag missen? Of andere aanvullingen? Graag!
Ik zou de heen- en terugvlucht vooraf boeken, evenals de eerste nachten in Syndey. Aantal nachten dat ik heb bedacht is natuurlijk een richtlijn. Ter plekke kan ik bekijken if ik ergens korter of langer zou willen blijven. De hostells na Sydney en de excursies zou ik nog niet vooraf willen boeken. Is dat handig?
En zou het verstandig zijn om de binnenlandse vluchten (Cairns - Alice Springs en Alice Springs - Melbourne) wel al vooraf te boeken? Met het risico dat mijn reisschema onderweg minder flexibel is...?
Ik hoor graag van jullie!
groetjes,
Chantal
Ik ben me aan het voorbereiden op mijn eerste backpack reis alleen. Ik kan in de periode maart-april 2016 4 a 5 weken vakantie nemen. Route die ik in gedachten heb:
- Sydney (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Byron Bay (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Gold Coast (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Brisbane (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Fraser Island (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Arlie Beach (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Cairns (Greyhound Hop on - Hop off) (3 nachten)
- Alice Springs (vlucht) (2 nachten)
- Melbourne (vlucht) (3 nachten)
- Sydney (Greyhound Short Hop Pass) (1 nacht)
Enig idee of dit haalbaar is? En mis ik iets wat ik niet mag missen? Of andere aanvullingen? Graag!

Ik zou de heen- en terugvlucht vooraf boeken, evenals de eerste nachten in Syndey. Aantal nachten dat ik heb bedacht is natuurlijk een richtlijn. Ter plekke kan ik bekijken if ik ergens korter of langer zou willen blijven. De hostells na Sydney en de excursies zou ik nog niet vooraf willen boeken. Is dat handig?
En zou het verstandig zijn om de binnenlandse vluchten (Cairns - Alice Springs en Alice Springs - Melbourne) wel al vooraf te boeken? Met het risico dat mijn reisschema onderweg minder flexibel is...?
Ik hoor graag van jullie!
groetjes,
Chantal
Re: Reisadvies 4 weken
Dit is waar ik ongeveer 2 maanden over gedaan heb. Het lijkt me dus erg veel. Als ik het zo zie ben je ongeveer 1/3 kwijt aan reisdagen.
Heb je vaker zoveel in een dergelijke periode gereisd? Trips naar Fraser Island, Whitsundays en red centre (Uluru etc.) zijn vaak 3d/2nachten, dus dat is sowieso erg krap in je schema. Als je in Sydney bent wil je eigenlijk ook naar de Blue mountains, als je in Cairns bent wil je misschien een paar dagen duiken of naar Daintree NP en als je in Melbourne bent wil je wat zien van de Great ocean road en Grampians NP. Ik zou denk ik wat schrappen en minder plaatsen wat uitgebreider bezoeken. Als je toch zoveel in korte tijd wilt doen ontkom je er denk ik niet aan om zaken van te voren vast te leggen. Het is niet zo dat je de ruimte hebt om 1 of 2 dagen te wachten als vluchten, bussen of excursies vol zitten of je zit met dure aanbieders of lage kwaliteit.
Heb je vaker zoveel in een dergelijke periode gereisd? Trips naar Fraser Island, Whitsundays en red centre (Uluru etc.) zijn vaak 3d/2nachten, dus dat is sowieso erg krap in je schema. Als je in Sydney bent wil je eigenlijk ook naar de Blue mountains, als je in Cairns bent wil je misschien een paar dagen duiken of naar Daintree NP en als je in Melbourne bent wil je wat zien van de Great ocean road en Grampians NP. Ik zou denk ik wat schrappen en minder plaatsen wat uitgebreider bezoeken. Als je toch zoveel in korte tijd wilt doen ontkom je er denk ik niet aan om zaken van te voren vast te leggen. Het is niet zo dat je de ruimte hebt om 1 of 2 dagen te wachten als vluchten, bussen of excursies vol zitten of je zit met dure aanbieders of lage kwaliteit.
Drie weken reis Australië, wie kan me helpen?
Hoi allemaal,
Begin maart vlieg ik naar Brisbane. Vanaf dat moment heb ik twintig dagen om naar Cairns te reizen, vanaf daar vlieg ik weer naar Sydney voor mijn stage.
Nu heb ik een tijd geleden een zware hoofdblessure opgelopen, waardoor computeren en - überhaupt actief bezig zijn - mij direct zware hoofdpijn bezorgen. Hierdoor kan ik helaas niet actief en met al m'n enthousiasme mijn reis samenstellen en uitdokteren. En ben ik momenteel aan het revalideren om te zorgen dat ik op tijd fit ben voor mijn reis naar Australië.
Zijn er mensen die ideeën hebben/een mooie route weten die in drie weken haalbaar is en waar het niet één en al gehaast en tijdsdruk is van Brisbane naar Cairns in twintig dagen?
Ik kan het helaas nu niet zelf regelen en hoop op tips/hulp hierbij.
Voor de mensen die reageren, alvast heel erg bedankt!
Victor
Begin maart vlieg ik naar Brisbane. Vanaf dat moment heb ik twintig dagen om naar Cairns te reizen, vanaf daar vlieg ik weer naar Sydney voor mijn stage.
Nu heb ik een tijd geleden een zware hoofdblessure opgelopen, waardoor computeren en - überhaupt actief bezig zijn - mij direct zware hoofdpijn bezorgen. Hierdoor kan ik helaas niet actief en met al m'n enthousiasme mijn reis samenstellen en uitdokteren. En ben ik momenteel aan het revalideren om te zorgen dat ik op tijd fit ben voor mijn reis naar Australië.
Zijn er mensen die ideeën hebben/een mooie route weten die in drie weken haalbaar is en waar het niet één en al gehaast en tijdsdruk is van Brisbane naar Cairns in twintig dagen?
Ik kan het helaas nu niet zelf regelen en hoop op tips/hulp hierbij.
Voor de mensen die reageren, alvast heel erg bedankt!
Victor
Re: Drie weken reis Australië, wie kan me helpen?
Ik zou het houden bij de plaatsen die op die route liggen. Leuk zijn denk ik Australia zoo, Noosa, Fraser Island, Whitsunday Islands, Daintree NP, Cape Tribulation, Port Douglas, Kuranda, Atherton tablelands en Brisbane en Cairns zelf. Vanuit Cairns kun je ook mooie duik-en snorkeltrips maken. Genoeg om drie weken te vullen.