5 weken Zuid - Amerika, advies route
5 weken Zuid - Amerika, advies route
Hoi allemaal,
In juli/augustus willen mijn vriend en ik 5 weken gaan backpacken door Zuid-Amerika. We kunnen helaas niet langer weg vanwege werk. We hebben al een keer ontslag genomen van werk om 7.5 maand te backpacken in Azië.
Hoogtepunten die ons erg aanspreken zijn:
Peru - Machu picchu
Bolivia - De zoutvlakten van Uyuni
Bolivia - Laguna Colorado
Bolivia - Laguna Verde
Bolivia - Sol de Manana
Bolivia - Death Road
Chili - Patagonia
Chili - San Pedro, Atacamawoestijn
Missen we dan hele grote hoogtepunten?
Nu vraag ik mij af of we deze hoogtepunten kunnen combineren in 5 weken of dat het totaal niet haalbaar is. Ondanks we veel willen zien willen we weer niet heel gehaast.
1 week Peru, rondom Machu Picchu naar Bolivia
2 weken Bolivia
1 week Noord Chili
1 week Zuid Chili
Of 2 weken Bolivia en 3 weken Chili? Kan je vliegen van Noord naar Zuid Chili? Ik denk namelijk dat Chili in 3 weken over land wel erg kort is?
Of alleen Machu Picchu, Bolivia en via Noord Chili naar huis maar het Zuiden van Chili is weer zo mooi..
Ik hoor het graag vanuit jullie ervaringen.
Groetjes
In juli/augustus willen mijn vriend en ik 5 weken gaan backpacken door Zuid-Amerika. We kunnen helaas niet langer weg vanwege werk. We hebben al een keer ontslag genomen van werk om 7.5 maand te backpacken in Azië.
Hoogtepunten die ons erg aanspreken zijn:
Peru - Machu picchu
Bolivia - De zoutvlakten van Uyuni
Bolivia - Laguna Colorado
Bolivia - Laguna Verde
Bolivia - Sol de Manana
Bolivia - Death Road
Chili - Patagonia
Chili - San Pedro, Atacamawoestijn
Missen we dan hele grote hoogtepunten?
Nu vraag ik mij af of we deze hoogtepunten kunnen combineren in 5 weken of dat het totaal niet haalbaar is. Ondanks we veel willen zien willen we weer niet heel gehaast.
1 week Peru, rondom Machu Picchu naar Bolivia
2 weken Bolivia
1 week Noord Chili
1 week Zuid Chili
Of 2 weken Bolivia en 3 weken Chili? Kan je vliegen van Noord naar Zuid Chili? Ik denk namelijk dat Chili in 3 weken over land wel erg kort is?
Of alleen Machu Picchu, Bolivia en via Noord Chili naar huis maar het Zuiden van Chili is weer zo mooi..
Ik hoor het graag vanuit jullie ervaringen.
Groetjes
Re: 5 weken Zuid - Amerika, advies route
Juli/augustus is laagseizoen voor Patagonia vanwege de korte dagen, kou en onvoorspelbare weersomstandigheden. Met Peru en Bolivia kun je makkelijk 5 weken van hoogtepunten vullen. Ik zou dat doen en Patagonia bewaren voor een andere reis. Volgens mij ligt je interesse bij woeste landschappen. In Peru heb je de Cordilleras (blanca en negra). Weet niet of je van hiken houdt maar in de omgeving van Huaraz (Peru) kan dat fantastisch (Santa Cruz trek bijvoorbeeld).
Ik heb een rondje Peru, Noord Chili, Bolivia gedaan in een maand tijd en dat was hurry hurry. Mijn advies zou zijn blijf in Peru, het noorden van Chili en Bolivia en ga niet naar Patagonie. In vijf weken tijd mag je je nog best haasten als je Patagonie overslaat. Zie ook andere posts in het Zuid Midden Amerika forum over Peru en Bolivia, bijvoorbeeld route-peru-bolivia-t30834.html
Voor wat betreft Patagonia kan ik alleen maar be-amen wat hierboven al gezegd is, vanwege het seizoen en je beschikbare reistijd zou ik deze overslaan en je concentreren op Peru/Bolivia/N-Chile.
Daarnaast is het een beetje de vraag wat je wilt/waar je naar op zoek bent. Ben je van plan om de/een Inca trail te lopen bij Machu Picchu? Dan kan je namelijk zo een week kwijt zijn (de hike alleen al is 4d/3n). Salar de Uyuni en de lagunas/geisers zitten als ik mij niet vergis in de standaard 3d/2n tour vanuit Uyuni.
Ik zou beginnen met een globale planning te maken (waar vlieg je op, vanaf waar vertrek je, welke route opties zijn er), dan weet je ook hoeveel tijd je eventueel nog in te vullen hebt en waar je een "tussenstop" in kan plannen. Een eventuele locatie die ik je in ieder geval nog zou aanraden is Arequipa (met de Colca Canyon).
Grz
Lodder
Daarnaast is het een beetje de vraag wat je wilt/waar je naar op zoek bent. Ben je van plan om de/een Inca trail te lopen bij Machu Picchu? Dan kan je namelijk zo een week kwijt zijn (de hike alleen al is 4d/3n). Salar de Uyuni en de lagunas/geisers zitten als ik mij niet vergis in de standaard 3d/2n tour vanuit Uyuni.
Ik zou beginnen met een globale planning te maken (waar vlieg je op, vanaf waar vertrek je, welke route opties zijn er), dan weet je ook hoeveel tijd je eventueel nog in te vullen hebt en waar je een "tussenstop" in kan plannen. Een eventuele locatie die ik je in ieder geval nog zou aanraden is Arequipa (met de Colca Canyon).
Grz
Lodder
Ik heb eens een hele week vast gezeten in Potosi (Bolivia) wegens stakingen.
Als je dan maar 5 weken hebt, ben je de pineut.
ZA reist niet zo soepel als Azië, maar dat heeft ook zijn ... euh ... charme >:)
Met 5 weken zou ik me concentreren op Bolivia en uitbollen bij Machu Pichu.
Als je dan maar 5 weken hebt, ben je de pineut.
ZA reist niet zo soepel als Azië, maar dat heeft ook zijn ... euh ... charme >:)
Met 5 weken zou ik me concentreren op Bolivia en uitbollen bij Machu Pichu.