Ik wil en GA backpacken, wat moet ik doen?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Niek1992

Ik wil en GA backpacken, wat moet ik doen?

Bericht door Niek1992 »

Halloo iedereen,

Mijn naam is Niek, ik ben 23 jaar en ben nu bezig met het afronden van mijn studie.
Nu druk bezig met afstuderen en ik hoop eind februari mijn studie afgerond te hebben.

Als ik klaar ben wil ik een half jaar gaan reizen en ik wil naar Azië: Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam staan op mijn lijstje.
Ik wil alleen gaan reizen en tijdens mijn reis met mensen/backpackers die ik onderweg tref verder reizen.

Wat adviseren jullie?
Moet ik een route helemaal uitstippelen? of op de bonnevooi?
Volgens mij is het voordeligste om te vliegen naar Bangkok? Of is het slimmer ergens anders heen te vliegen?
Wanneer kan ik het beste een ticket boeken? (is nog wel lastig aangezien ik niet weet wanneer ik precies klaar ben)
Hebben jullie nog handige links? backpacken in Azië heb ik al veel op gelezen.
Hebben jullie nog andere tips of dingen waar ik aan moet denken?

Ik heb er iig heel erg veel zinin, mooi vooruitzicht in deze ellendige afstudeerperiode.

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes Niek Wopereis
Justtravelme

Re: Ik wil en GA backpacken, wat moet ik doen?

Bericht door Justtravelme »

Gaaf plan!
Ik zou wel enigszins een route uitstippelen, zodat je ook een beetje een houvast hebt. Zoek uit wat je echt heel graag wil zien en dan kan je tussendoor daar nog van afwijken. De goedkoopste plekken om naartoe te vliegen vanaf hier zijn Bangkok, Kuala Lumpur en Singapore. Beetje spelen met data wil helpen. Ik kreeg een goedkoop ticket om van Amsterdam naar Bangkok te vliegen en terug vanaf Bangkok naar Dusseldorf.
Een ticket boeken is vaak het goedkoopst zo vroeg mogelijk. Lastig als je nog niet weet wanneer je klaar bent.
Qua tips heb ik er genoeg. Aanraders vond ik: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Sapa, Halong Bay, Hanoi, Luang Prabang en Siem reap.
Wil je hulp bij een route of meer ideeën? Stuur mij dan even een privébericht. Ik heb vorig jaar ook zo'n zelfde reis gemaakt en ben nu toevallig bezig om dit op te schrijven op mijn eigen website
Marcell`
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Marcell` »

Hi Niek,

Geweldig plan! In een half jaar kan je enorm veel mooie dingen zien - en meemaken.

Je route is van enorm belang en ik zou zeer zeker niet op de bonnenfooi gaan reizen. Het zou jammer zijn als je achteraf gezien wat mooie plekken hebt gemist.Ik raad aan om wat research te doen en alle hoogtepunten die je wilt zien op een landkaart te schrijven. Zodra je deze compleet hebt, zal het er uitzien als hieronder. Dit is een voorbeeld van mijn aankomende reis naar Noorwegen. Een vergelijkbare oefening kan je natuurlijk ook maken met een kaart van Azie. Zo krijg je wat meer inzicht in wat de landen te bieden hebben en wat je écht niet wilt missen tijdens je reis.
Norway.jpg
Norway.jpg (132.9 KiB) 597 keer bekeken
Vervolgens kan je een globale route maken die je gaat volgen. Uiteraard wil je deze niet té gedetailleerd maken, ruimte voor spontaniteit hoort erbij! Je zou een wekelijkse/maandelijkse planning kunnen maken, waarbij je een ongeveer weet waar je naartoe gaat. Echter hou je de ruimte om ergens bv. 1 of 2 weken later aan te komen.

Waar je je ticket naartoe boekt hangt van je globale route af. Zodra je dit in kaart hebt gebracht vloeit een duidelijk begin- en eindpunt hier vanzelf uit.
“Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.”
Niek1992

Bericht door Niek1992 »

Iedereen bedankt voor de informatie! Afgelopen tijd druk geweest met het afstuderen, maar ik ben inmiddels zo goed als klaar, alleen nog presenteren.

Heb er goed over nagedacht en zit te denken aan de volgende route:
Singapore-Maleisie-Thailand-Laos-Cambodja-Vietnam en afsluiten op Filipijnen, El Nido

Dit lijkt mij het meest gaaf aangezien Maleisie wel een must is qua land, wat ik er over lees en de filipijnen moeten schitterend zijn en lijken mij een geschikte relaxte afsluiting van de reis.

Iemand ervaring hiermee? en of tips.

Ik ga aan de gang met het uitstippelen van dingen die ik graag wil zien.
Plaats reactie