enkele reis bangkok
-
Re: enkele reis bangkok
Ik heb ook even een vraagje:
Ik vertrek in februari voor een half jaar (maar kan ook korter worden) naar Cambodja. Heb bij LTU een enkele reis Düsseldorf-Bangkok geboekt omdat het nu nog niet zeker is wanneer ik weer naar huis vlieg. In Bangkok stap ik over op het vliegtuig naar Phnom Penh (ik verlaat het vliegveld BKK dus niet). Nu is mijn vraag of ik voor het traject BKK-PNH een retour vlucht moet hebben of dat een enkele reis ook mag om Cambodja binnen te komen? En kunnen ze in Düsseldorf moeilijk doen om mijn enkele reis naar BKK ook al kan ik ze dan wel het ticket BKK-PNH laten zien?
Alvast bedankt!
Gr Evelien
Ik vertrek in februari voor een half jaar (maar kan ook korter worden) naar Cambodja. Heb bij LTU een enkele reis Düsseldorf-Bangkok geboekt omdat het nu nog niet zeker is wanneer ik weer naar huis vlieg. In Bangkok stap ik over op het vliegtuig naar Phnom Penh (ik verlaat het vliegveld BKK dus niet). Nu is mijn vraag of ik voor het traject BKK-PNH een retour vlucht moet hebben of dat een enkele reis ook mag om Cambodja binnen te komen? En kunnen ze in Düsseldorf moeilijk doen om mijn enkele reis naar BKK ook al kan ik ze dan wel het ticket BKK-PNH laten zien?
Alvast bedankt!
Gr Evelien
- bolletjeom
- Reisexpert
ja, ze kunnen bij LTU al moeilijk gaan doen. ook al heb je bewijs dat je het land dezelfde dag nog verlaat. Maar inprincipe hebben ze volgens mij niet echt een poot om op te staan
maar hoe zit het met je visum voor Cambodia? is het daarvoor niet ook een vereiste dan je een uitreis ticket hebt?
Ik meen van wel
maar hoe zit het met je visum voor Cambodia? is het daarvoor niet ook een vereiste dan je een uitreis ticket hebt?
Ik meen van wel
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
Bedankt voor je snelle reactie. Voor het traject BKK-PNH ga ik dan maar een open retour boeken om risico's te vermijden. Heb zojuist met LTU gebeld over mijn enkele reis DUS-BKK en de dame aan de telefoon vertelde me dat dit geen probleem is, dus nu maar hopen dat ze gelijk heeft! Heb nog wel even een andere vraag: stel dat ze in DUS geen mogelijkheid hebben om mijn koffers door te labelen naar PNH, moet ik dan in BKK door de douane of kan ik gewoon achter de douane mijn koffers opnieuw inchecken voor het traject BKK-PNH?
misschien is ook dit recentelijk veranderd, maar twee jaar geleden was het nog mogelijk om zonder uitreisbewijs Cambodja in te reizen. Ook als je niet overland maar met het vliegtuig aankwam.bolletjeom schreef: maar hoe zit het met je visum voor Cambodia? is het daarvoor niet ook een vereiste dan je een uitreis ticket hebt?
Ik meen van wel
Als ze in DUS je koffers niet door kunnen labelen naar PP, zul je door de douane moeten, krijg je een stempel in je paspoort, moet je opnieuw inchecken en dan moet je weer door de douane voor een stempel dat je het land verlaat. Ik heb dit een keer gehad in Kuala Lumpur op weg van Bali naar BKK, en leuk is anders...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Als het niet dezelfde maatschapij is kunnen ze niet doorlabelen. Dit weet ik van een vriendin die bij KLM werkzaam is.
Dan moet je dus opnieuw je koffer in Bangkok inchecken.
Ik ben in 2007 in Cambodja geweest en ze hebben nooit een uitreisbewijs gevraagd dus dat moet geen probleem zijn.
Groetjes van Moira
Als het niet dezelfde maatschapij is kunnen ze niet doorlabelen. Dit weet ik van een vriendin die bij KLM werkzaam is.
Ik ben in 2007 in Cambodja geweest en ze hebben nooit een uitreisbewijs gevraagd dus dat moet geen probleem zijn.
Groetjes van Moira
Niet helemaal waar hoor. Als het maar een maatschappij is waar de betreffende maatschappij een alliantie mee heeft dan kan het vaak wel. Vlieg je met Lufthansa? Dan zou je geluk kunnen hebben als je 2e vlucht ook met de star alliance is....Moira schreef:Hallo,
Groetjes van Moira
Klopt. Sommige maatschappijen werken gelukkig samen.ErikB schreef: Niet helemaal waar hoor. Als het maar een maatschappij is waar de betreffende maatschappij een alliantie mee heeft dan kan het vaak wel. Vlieg je met Lufthansa? Dan zou je geluk kunnen hebben als je 2e vlucht ook met de star alliance is....
En het tegenovergestelde is soms ook waar: zowel Air Egypt als Air Asia kunnen (soms) niet doorlabelen, ookal vlieg je verder met dezelfde maatschppij.
-
Hoi allemaal,
Ik heb gisteren even met het Thaise consulaat gebeld en daar wisten ze mij te vertellen dat als je een enkele reis BKK hebt geboekt je voor alle zekerheid het beste een Thais visum aan kunt schaffen. Zonder dit visum kan elke vliegmaatschappij je de toegang tot het toestel weigeren of ze kunnen in Thailand altijd besluiten om je op de eerstvolgende vlucht naar huis te zetten. Ook al blijf je bijv., net als in mijn geval, maar enkele uren op het vliegveld in BKK waarna je doorvliegt naar Cambodja of een andere bestemming. Dus een tip om toch maar even een visum aan te schaffen!
Gr Evelien
Ik heb gisteren even met het Thaise consulaat gebeld en daar wisten ze mij te vertellen dat als je een enkele reis BKK hebt geboekt je voor alle zekerheid het beste een Thais visum aan kunt schaffen. Zonder dit visum kan elke vliegmaatschappij je de toegang tot het toestel weigeren of ze kunnen in Thailand altijd besluiten om je op de eerstvolgende vlucht naar huis te zetten. Ook al blijf je bijv., net als in mijn geval, maar enkele uren op het vliegveld in BKK waarna je doorvliegt naar Cambodja of een andere bestemming. Dus een tip om toch maar even een visum aan te schaffen!
Gr Evelien
- bolletjeom
- Reisexpert
hmmm, vind dat toch een gek advies. aangezien een visum on arrival gratis is. en je een uitreis ticket hebt.
En je had toch positief nieuws van je luchtvaartmaatschappij dat ze je aan boord zouden laten?
gek hoor, een visum voor een transit op een luchthaven moeten hebben! willen ze niet gewoon geld verdienen?
En je had toch positief nieuws van je luchtvaartmaatschappij dat ze je aan boord zouden laten?
gek hoor, een visum voor een transit op een luchthaven moeten hebben! willen ze niet gewoon geld verdienen?
-
Dat was ook mijn eerste gedachte: ze willen gewoon geld verdienen, maar dat verbaasd me niet zoveel, heb dat wel vaker meegemaakt in Thailand & Cambodja, overal geld uit willen halen. Heb nog even de website van het Thaise consulaat bezocht en daar staat het volgende:
Indien u niet langer dan 30 dagen in Thailand verblijft, de dag van aankomst en vertrek meegerekend, en een retourvlucht heeft geboekt binnen 30 dagen, heeft u geen visum nodig. Heeft u een enkele reis of een open ticket, dan heeft u altijd een visum nodig. (http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/descr_nl.asp)
Ik moet toch zeggen dat ik het risico niet wil lopen en toch maar een visum aanschaf (hoe zuur het eigenlijk ook is, voor die paar uurtjes dat ik op de luchthaven ben).
Indien u niet langer dan 30 dagen in Thailand verblijft, de dag van aankomst en vertrek meegerekend, en een retourvlucht heeft geboekt binnen 30 dagen, heeft u geen visum nodig. Heeft u een enkele reis of een open ticket, dan heeft u altijd een visum nodig. (http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/descr_nl.asp)
Ik moet toch zeggen dat ik het risico niet wil lopen en toch maar een visum aanschaf (hoe zuur het eigenlijk ook is, voor die paar uurtjes dat ik op de luchthaven ben).
Wat een gedoe!
Dat zou dus in theorie betekenen dat ze je ook kunnen weigeren als je aan kunt tonen dat je binnen 30 dagen Thailand verlaat met een internationale vlucht?
Dat zou dus in theorie betekenen dat ze je ook kunnen weigeren als je aan kunt tonen dat je binnen 30 dagen Thailand verlaat met een internationale vlucht?
als dat zo zou zijn zou niemand in aanmerking komen voor een VOA, dat lijkt me dus sterk!Leiv schreef:Wat een gedoe!
Zoals ik de informatie interpreteer komen alleen mensen met een retourticket - binnen dertig dagen - in aanmerking voor een VOA.Jenny schreef:als dat zo zou zijn zou niemand in aanmerking komen voor een VOA, dat lijkt me dus sterk!Leiv schreef:Wat een gedoe!
- bolletjeom
- Reisexpert
@leiv en Jenny
de info is de laatste tijd idd wat verwarrend.
Over het algemeen zou een uitreis ticket ook voldoende moeten zijn maar
de info is de laatste tijd idd wat verwarrend.
Over het algemeen zou een uitreis ticket ook voldoende moeten zijn maar
als het thaise consulaat dit soort dingen gaat roepen word het wel knap verwarrendIk heb gisteren even met het Thaise consulaat gebeld en daar wisten ze mij te vertellen dat als je een enkele reis BKK hebt geboekt je voor alle zekerheid het beste een Thais visum aan kunt schaffen......................... Ook al blijf je bijv., net als in mijn geval, maar enkele uren op het vliegveld in BKK waarna je doorvliegt naar Cambodja of een andere bestemming