Meest gestelde Thailand visum vragen
Re: VOA Thailand verandering
Je kunt wellicht ook een boete riskeren? Ken mensen die dat in Bolivia deden (langer dan 30 dagen blijven en geen extension gehaald). Ze kregen een boete aan de grens, maar erg hoog was die niet...
- bolletjeom
- Reisexpert
200 baht per dag! (€4 ) wij dachten dat ook en lieten het voor 4 daagjes ook op een boete aankomen. verlengen was toen goedkoper geweest.
@dexter. ik heb je info overgenomen in het hoofdstuk over visa van Thailand. Bedankt nog!!!!
@dexter. ik heb je info overgenomen in het hoofdstuk over visa van Thailand. Bedankt nog!!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Nou ja, voor een paar dagen kan dat dan een optie zijn he. Als een visa-run nou erg slecht uitkomt, en je niet in de buurt van een plaats bent waar je kunt verlengen (Bangkok ofzo).bolletjeom schreef:200 baht per dag! (€4 ) wij dachten dat ook en lieten het voor 4 daagjes ook op een boete aankomen. verlengen was toen goedkoper geweest.
Cheers, no problemo. De $10 betreft de kosten van een day-permit voor Myanmar, wat eigenlijk een 3-daagse permit is. Ik heb gelezen dat je Myanmar niet in hoeft, even rondhangen na het uitchecken bij de Thai border, en weer terug Thailand in. Qua planning komt het beter uit om een nachtje of 1-2 in Myanmar te blijven, dus dat doe ik.bolletjeom schreef:200 baht per dag! (€4 ) wij dachten dat ook en lieten het voor 4 daagjes ook op een boete aankomen. verlengen was toen goedkoper geweest.
Nog niet alle reisbureaus in BKK zijn op de hoogte van de 15day borderpass, dus ik zal nog verder navragen hoe duur een extension is hiervan (normaal 1900b voor 10dagen extension bij 30d visa, dan is je paspoort overstayen voor 4dagen wel duurder toch).
[Thailand] Geen visum nodig met doorreisticket!
Aangezien er nogal wat verwarring was over de vraag of je met een doorreisticket wel of niet een visum moet aanschaffen voor Thailand, heb ik vandaag een mail gestuurd naar het Thais Verkeersbureau. Zie hieronder het antwoord:
Goedemiddag
Indien u kunt aantonen met een doorreisticket dat u binnen 30 dagen het land verlaat heeft u geen visum nodig.
Alle informatie hierover op de site http://www.thaiconsulate-amsterdam.nl
Indien u langer blijft en niet kunt aantonen dat u doorreist dan kan men u sturen naar de visum bali op Suvarnabhumi
Uitgebreide informatie.
Voor de landen uit de EU geldt dat reizigers die niet langer dan 30 dagen in Thailand blijven, na aankomst een toeristenvisum wordt verstrekt door de Immigration op de luchthaven. U heeft daartoe geen retourticket nodig. Soms wordt binnenkomende reizigers daarnaar gevraagd, als de dienstdoende ambtenaar daartoe aanleiding heeft.
Uw verblijf mag bij vertrek vanuit Thailand niet langer dan 30 dagen geduurd hebben. Voor elke dag te lang, betaalt u ter plaatse een boete. Uw paspoort moet bij vertrek uit Thailand nog minimaal 6 maanden geldig zijn.
Als u langer in Thailand wilt blijven dient u in Nederland een visum voor langer verblijf aan te vragen bij het Thais consulaat. Op het vliegveld kunt u een visum upon arival kopen (dus voor langer verlijf dan 30 dagen). Het is echter niet verstandig om dit te doen aangezien daar veelal lange rijen wachtenden zijn.
In Bangkok en Chiang Mai en andere grotere plaatsen in Thailand is het mogelijk om bij de Immigration office een verlenging of visum ter plekke te verkrijgen.
Bangkok Immigration Office
Soi Suan Phlu, Th. Sathon Tai
Tel. 02287 3101 ma-vrij 9.00 -12.00 uur en 13.00 - 16.30 uur
Alle informatie:
http://www.thaivisa.com/274.0.html
Vr. Groet en een goede reis.
Thais Verkeersbureau
Ik vertrouw er maar op dat ze weten waar ze het over hebben en anders weet ik ze te vinden als ik het vliegtuig niet in kom!
Goedemiddag
Indien u kunt aantonen met een doorreisticket dat u binnen 30 dagen het land verlaat heeft u geen visum nodig.
Alle informatie hierover op de site http://www.thaiconsulate-amsterdam.nl
Indien u langer blijft en niet kunt aantonen dat u doorreist dan kan men u sturen naar de visum bali op Suvarnabhumi
Uitgebreide informatie.
Voor de landen uit de EU geldt dat reizigers die niet langer dan 30 dagen in Thailand blijven, na aankomst een toeristenvisum wordt verstrekt door de Immigration op de luchthaven. U heeft daartoe geen retourticket nodig. Soms wordt binnenkomende reizigers daarnaar gevraagd, als de dienstdoende ambtenaar daartoe aanleiding heeft.
Uw verblijf mag bij vertrek vanuit Thailand niet langer dan 30 dagen geduurd hebben. Voor elke dag te lang, betaalt u ter plaatse een boete. Uw paspoort moet bij vertrek uit Thailand nog minimaal 6 maanden geldig zijn.
Als u langer in Thailand wilt blijven dient u in Nederland een visum voor langer verblijf aan te vragen bij het Thais consulaat. Op het vliegveld kunt u een visum upon arival kopen (dus voor langer verlijf dan 30 dagen). Het is echter niet verstandig om dit te doen aangezien daar veelal lange rijen wachtenden zijn.
In Bangkok en Chiang Mai en andere grotere plaatsen in Thailand is het mogelijk om bij de Immigration office een verlenging of visum ter plekke te verkrijgen.
Bangkok Immigration Office
Soi Suan Phlu, Th. Sathon Tai
Tel. 02287 3101 ma-vrij 9.00 -12.00 uur en 13.00 - 16.30 uur
Alle informatie:
http://www.thaivisa.com/274.0.html
Vr. Groet en een goede reis.
Thais Verkeersbureau
Ik vertrouw er maar op dat ze weten waar ze het over hebben en anders weet ik ze te vinden als ik het vliegtuig niet in kom!
Re: [Thailand] Geen visum nodig met doorreisticket!
Verwarring? In Thailand kan je altijd een gratis visum 'on arrival' krijgen. Theoretisch is het zo dat je idd een bewijs moet hebben dat je binnen de termijn weer het land uit gaat, maar ik denk dat dit is om bepaalde mensen mss het land toegang te ontzeggen als ze dit zo uitkomt. Komt dus bijna niet voor.
Je kan ook een toeristenvisum kopen, dan heb je meer dagen en bv. meerdere entries mogelijk.
Je kan ook een toeristenvisum kopen, dan heb je meer dagen en bv. meerdere entries mogelijk.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Wat jij nu zegt klopt niet. Het is zo dat als je geen bewijs hebt dat je het land verlaat binnen 30 dagen dat je zo terug gestuurd kan worden. Ik heb in september met Eva Air gevlogen enkele reis naar Bangkok. Ze checkte mijn ticket en vroeg toen heeft u een visum voor Thailand. Ik gaf ja want die had ik ook. Ik vroeg daarna aan haar stel dat ik die niet had wat dan. Ze gaf dat ik dan niet mee had gemogen op de vlucht.Dexter schreef:Verwarring? In Thailand kan je altijd een gratis visum 'on arrival' krijgen. Theoretisch is het zo dat je idd een bewijs moet hebben dat je binnen de termijn weer het land uit gaat, maar ik denk dat dit is om bepaalde mensen mss het land toegang te ontzeggen als ze dit zo uitkomt. Komt dus bijna niet voor.
Dus met een enkele reis moet je echt wel een visum hebben.
gr van Moira
- bolletjeom
- Reisexpert
@Dexter
De verwarring kwam omdat het Thaise Consulaat laatst aan 1 van de reizigers hier iets anders vertelde
ik vond het al zo vreemd. Zo zie je maar weer dat zelfs de mensen wiens werk het zou moeten zijn er wel eens naast zitten.
Ik heb geleerd dingen altijd wetenschappelijk te onderzoeken. Je test iets en daarna herhaal je de test tien keer en dan neem je het gemiddelde
En op die manier bel ik dus ook altijd die instanties meerdere keren met dezelfde vraag
De verwarring kwam omdat het Thaise Consulaat laatst aan 1 van de reizigers hier iets anders vertelde
Fijn om nu te lezen dat ze dus toch verkeerde info gaven!!Ik heb gisteren even met het Thaise consulaat gebeld en daar wisten ze mij te vertellen dat als je een enkele reis BKK hebt geboekt je voor alle zekerheid het beste een Thais visum aan kunt schaffen......................... Ook al blijf je bijv., net als in mijn geval, maar enkele uren op het vliegveld in BKK waarna je doorvliegt naar Cambodja of een andere bestemming
ik vond het al zo vreemd. Zo zie je maar weer dat zelfs de mensen wiens werk het zou moeten zijn er wel eens naast zitten.
Ik heb geleerd dingen altijd wetenschappelijk te onderzoeken. Je test iets en daarna herhaal je de test tien keer en dan neem je het gemiddelde

En op die manier bel ik dus ook altijd die instanties meerdere keren met dezelfde vraag

Om het nog wat harder te maken:
Geachte mijnheer,
Als u met een internationaal ticket aan kan tonen niet langer dan 30 dagen in Thailand te verblijven, dan kunt u zonder visum reizen.
Voor uitspraken op forums kunnen wij geen verantwoordelijkheid nemen.
Met vriendelijke groet,
Kind regards,
Madelon Lagendijk
Royal Thai Consulate-General, Amsterdam
De Lairessestraat 143
1075 HJ Amsterdam
Tel: +31(0)20-4651532
Geachte mijnheer,
Als u met een internationaal ticket aan kan tonen niet langer dan 30 dagen in Thailand te verblijven, dan kunt u zonder visum reizen.
Voor uitspraken op forums kunnen wij geen verantwoordelijkheid nemen.
Met vriendelijke groet,
Kind regards,
Madelon Lagendijk
Royal Thai Consulate-General, Amsterdam
De Lairessestraat 143
1075 HJ Amsterdam
Tel: +31(0)20-4651532
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Nou de vliegmaatschappij die weigerd je dus gewoon. Deze ervaring dus met Eva Air dus gehad dat ze je dan niet meenemen. Dus ik zou wel even contact opnemen met je vliegmaatschappij.
gr van Moira
Nou de vliegmaatschappij die weigerd je dus gewoon. Deze ervaring dus met Eva Air dus gehad dat ze je dan niet meenemen. Dus ik zou wel even contact opnemen met je vliegmaatschappij.
gr van Moira
10 $ betaal je idd om in myanmar te mogen zijn. je mag max 7 of 10 dagen blijven (weet ik niet meer zeker )maar je mag niet naar de volgende plaats reizen.
vanuit ranong kun je met een bootje voor 70 baht enkel reis even naar myanmar. je moet wel een nieuw briefje van 10 $ hebben. (ook geen 2 van 5 $)
vanuit ranong kun je met een bootje voor 70 baht enkel reis even naar myanmar. je moet wel een nieuw briefje van 10 $ hebben. (ook geen 2 van 5 $)
Als je een internationaal doorreisticket hebt zul je niet geweigerd worden. Zonder uitreisbewijs wel.Moira schreef:Hallo,
gr van Moira
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Ik praat ook alleen maar over mijn geval dat ik geen uitreisbewijs had. Ik weet inderdaad ook van andere dat als je een bewijs heb dat je binnen 30 dagen het land verlaat dat je dan geen visum nodig. Dit is zoals ik de regels ken en zelf ook ervaring mee heb.
gr van Moira
Ik praat ook alleen maar over mijn geval dat ik geen uitreisbewijs had. Ik weet inderdaad ook van andere dat als je een bewijs heb dat je binnen 30 dagen het land verlaat dat je dan geen visum nodig. Dit is zoals ik de regels ken en zelf ook ervaring mee heb.
gr van Moira
Ik heb vernomen dat met de nieuwe regels er geen maximum aan re-entries is. De Thaise officiele info is vrij lastig te vinden, het 'schijnt' zo te zijn volgens toeristen die langs de Thai Immigration zijn geweest. Door een planningsfoutje, moet toch echt minder gaan drinken
heb ik 1 dag overstay. De fine is nu 500baht, niet 200.

- bolletjeom
- Reisexpert
200 was ook in 2004 ofzo. dus ook daar is de inflatie alweer toegeslagen