Vragen en antwoorden over Bali Indonesië

Stel hier je vragen over Indonesië.
kohraya
Reisexpert

Re: 3 weken Bali

Bericht door kohraya »

De nachtduiken bij de Liberty in Tulamben behoren nog steeds tot één van mijn mooiste duikervaringen.
Als je bij Liberty Dive Resort verblijft recht voor het wrak, wandel je de zee in en op 2 minuten ben je aan het wrak.
Zaaaaaalig !
De accommodatie prijzen zijn de laatste jaren wel de lucht in geschoten
Ik heb de evolutie van 20€ naar 40€ meegemaakt. En de keuken is er in al die jaren nog niets op vooruit gegaan :N
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Net nog gebeld met Garuda NL. Volgens de dame aan de lijn vliegen ze gewoon, maar je merkt dat de focus op AMS > JAK ligt en niet op de vervolgvlucht van JAK > DPS. Ze zei wel dat die vanochtend daar vertrokkken is (dus JAK > DPS) maar ik geloof dat niet echt.

Anyway, noodgeval ga ik over land vanaf Jakarta naar Bali. Doe ik gewoon wat daagje in java toeren.
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

GA 422
JAKARTA (JKT), SOEKARNO HATTA INTERNATIONAL AIRPORT (CGK)
05-11-2015 16:50
D
FLIGHT SUSPENDED

Vandaag, hopelijk is dit op zaterdag anders :(
Ivo1988
Reiziger

Bericht door Ivo1988 »

Ralph schreef:GA 422
JAKARTA (JKT), SOEKARNO HATTA INTERNATIONAL AIRPORT (CGK)
05-11-2015 16:50
D
FLIGHT SUSPENDED

Vandaag, hopelijk is dit op zaterdag anders :(
Ai, duimen inderdaad.
En zoals je zelf al zei: Anders over Java richting Bali reizen.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Toch even stoppen bij de Borobudur, de Bromo en Kawah Ijen dan ;)
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Inmiddels op Bali, vanaf Kuta gelijk doorgereisd naar Lovina. Net gedoken in het natuurlijkpark westelijk van hier, erg vet :) Morgen dolfijnen en erna scooter voor buddhist tempel \ hot springs.

Nu twijfel ik wat ik erna zal doen, Amed > Gili Air > 'ergens oost Bali' > Ubud (dan nog een dag trip Munduk als dat kan). Of naar Ubud en later naar Gili's / oosten van Bali. Mij lijkt de eerste route de beste optie, bij de tweede route sla ik waarschijnlijk Amed over. Duiken wil ik nog 2x doen, waarschijnlijk Amed of Gili's en anders Sanur/zuidelijk eilandje. Suggesties zijn welkom.

Overigens heb ik nog 16 dagen (minus nog 2 in Lovina en 2 in het zuiden voordat ik terug vlieg).
Ivo1988
Reiziger

Bericht door Ivo1988 »

Gelukkig toch nog aangekomen :).

In de buurt van Lovina zitten een aantal watervallen waar je vanaf kunt springen en glijden.
Toen ik hier 3 jaar geleden was waren we de enige mensen in de vallei samen met een lokale gids.
Deze hadden we gevonden bij Kantin21, een barretje in Lovina.
Tegenwoordig lijken meer toeristen hun weg gevonden te hebben aangezien het ook op Tripadvisor staat: http://www.tripadvisor.nl/ShowUserRevie ... _Bali.html

Maar nog steeds acht ik het de moeite waard!
Qua duiken ben ik alleen nog maar bij de Gili's geweest. Daar mijn Open Water gehaald wat nog steeds een geweldige ervaring was.
Over een aantel weken ben ik van plan om 5 duiken rondom Tulamben/Amed te doen.
Ben benieuwd of jij daar nog tips voor mij over hebt :).

Mij lijkt ook de eerste route het beste..
Mjan

Qreply

Bericht door Mjan »

Nou dat klinktvallemaal goed ik hoop dat je geen problemen heb gehad met de vluchten. Ik woon zelf op Nusa Lembongan. Mocht je hulp nodig hebben met boeken van taxis, boten of hotels. Of gewoon info. Neem dan contact met me op via Dive in Culture op facebook. Hele fijne vakantie. Bali is waanzinnig mooi!
Marianne
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

@Mjan bedankt voor het aanbod :)

@Ivo1988 Morgen ga ik naar Amed, de normale shuttle van 9:00 gaat niet omdat er geen 2de persoon is. Nu ben ik wat bureautjes afgegaan en uiteindelijk een ticket gekocht (150k) voor de bus van 6:00 naar Gili. Deze zal mij droppen in Amed. Ik denk dat ik daar 2 duiken doe en vervolgens naar de Gil Air ga. Ik laat wel even weten wat ik ervan vondt.

Vandaag nog met wat anderen een auto gehuurd en naar de buddhisten tempel \ hot springs geweest, het eerste was erg warm en daardoor was het tweede zeer welkom. De watervallen sla ik over, al paar van gezien in Laos\Thailand en ik ga nog genoeg andere water dingen doen.

Lijkt langzaam op een blog hiero, maar wel een handiger manier om hier en daar tips op te pikken tijdens mijn reis :)
Mjan

Bericht door Mjan »

Mocht je zin hebben om van Gili Air naar Nusa Lembongan te komen, laat het mij dan even weten. Duiken is hier geweldig en de watertemperaturen gaan omhoog, dus wordt ook plezieriger! Gili Air is een heel mooi eiland, lekker rustig en geen verkeer! Hier hebben we helaas wel brommers en pick ups, maar het is nog steeds relatief rustig. Ook in Tulamben en Amed is heel mooi duiken. Ik verblijf altijd in Paradise Resort in Tulamben. Geweldig resort, met duikcentrum erbij. Wij gingen in Amed altijd duiken met Dream Divers, heel leuk klein lokaal gerund duikshooltje. Heel veel plezier in Amed!
Mjan

Re: Bali - laatste 3 weken december 2015

Bericht door Mjan »

Hoi,

Nou dat klinkt allemaal geweldig, ik woon zelf op Nusa Lembongan, half uurtje van zuid Bali vandaan. De kerst week kan het in en rondom Bali best druk zijn, vanwege veel vaakntie gangers vanuit Australie. Ik kan je aanraden op sommige plekken voorruit te boeken. Maar over het algemeen kan je overal accomodatie vinden rond die tijd. En inderdaad duikscholen zijn ook meestal niet volgeboekt. Zeker de kleinere lokale duikscholen niet. Ik ben zelf duikinstructrice. Het is inderdaad min. 3 dagen voor een cursus. Bezoek mijn facebook page en neem contact met me op als je nog meer vragen heb, dingen georganiseerd wil hebben. Of mischien alleen een taxi vanaf de luchthaven. Mijn naam is Marianne en help graag mijn mede reizigers. Ken ook een aantal personen die te vertrouwen zijn en veilig rijden. Is ook altijd wel heel fijn! Hele fijne vakantie !!
Kims
Reisexpert

Re: Bali - laatste 3 weken december 2015

Bericht door Kims »

Hi,

Zoals Mjan schrijft, is het inderdaad dan de grote zomervakantie van Australie die dan in grote getalen naar Bali vertrekken... Kan dus erg druk zijn op bepaalde plekken. En voor de zomervakantie gaan veel geslaagde Australische jongeren naar Bali om hun "schoolies" te vieren...

Hou ook rekening met de vulkanen die die jaar al 3 keer het vliegverkeer enorm hebben verstoord van en naar Bali. Ik was er verleden week en heb enorm veel geluk gehad om een vlucht te krijgen om weer naar huis te kunnen...

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

@Mjan thanks voor het aanbod maar ik denk niet dat ik daar tijd voor heb.

Ik ga vandaag vanaf Amed voor 2 dagen naar Gili's. Erna kom ik terug > Candi Dasa > Pandagai > Ubud.

Duiken in Amed is wel tof, maar niet zo mooi als Ko Tao in Thailand of Isla Mucheres in Mexico. Heeft wellicht ook met geluk te maken, het is net wat je tegen komt op een dag. 4 duiken gedaan waarvan 2 in Tulamben (de betere ivm schip \ koraal). Al heb ik in Amed zelf een nachtduik gedaan en dat was gewoon erg tof i.v.m. de setting.
Ivo1988
Reiziger

Bericht door Ivo1988 »

How ironic...

Ik hoop juist de ietwat wrange nasmaak van 6 duiken op Koh Tao weg te spoelen bij Tulamben/Amed.
Heb in het voorjaar mijn Advanced gedaan op KT. Had voor mijn beleving een zeer slecht zicht, alhoewel mijn verbrijzelde teen ook meegespeeld zal hebben in deze ervaring.

Misschien was ik daarvoor wel te verwend met 10 duiken bij Komodo NP en 4 duiken op Gili Trawangan 8)7
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik vind Amed mooier dan de Gili's. Toegegeven, de kans op haaien en schildpadden is kleiner. Maar daarvoor in de plaats heb je minder coral bleaching en mooiere muck dives. Er zijn veel verschillende soorten naaktslakken, garnalen, octopussen, orangutancrabs enzovoorts.

Bovendien is Amed minder een duikfabriek dan Kao Tao of de Gili's.
Minder opleidingen en meer oog voor de klant.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie