Zelf naar het Noorderlicht

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
annenas
Vakantieganger

Zelf naar het Noorderlicht

Bericht door annenas »

Hallo allemaal,

Ik wil in februari 2016 een trip van 8/9 dagen maken om het Noorderlicht te zien. Dit zal waarschijnlijk Lapland of noord-Noorwegen worden. Ik wil liever niet met een groepsreis gaan en nu hoop ik van jullie tips te ontvangen over hoe ik dit het beste kan organiseren. Wat is de beste plek om het Noorderlicht te zien? Waar moet ik heen vliegen? Verblijf plaats/overnachten, lokale tours, auto huren(?), waar moet ik rekening mee houden etc.

Alvast bedankt! _O_
Erik
Site Admin

Re: Zelf naar het Noorderlicht

Bericht door Erik »

Hele mooie plannen! Ik weet niet wat de beste plekken zijn om het noorderlicht te zien, maar ik weer wel een aantal landen die er erg populair om zijn.
Finland en dan in Rovaniemi, in Spitsbergen Noorwegen en in IJsland (schijnbaar de goedkoopste optie). Het noorderlicht zien staat ook hoog op mijn verlanglijstje dus heb er ook over gelezen dat na volgend jaar het noorderlicht minder actief zal zijn. Of dit ook echt allemaal klopt weet ik niet, maar mogelijk wel interessant om te weten.

Volgens mij zijn de meeste plekken waar je het noorderlicht kunt zien ijskoud. Denk aan min 20 of erger. Dus zorg dat je zeer warme kleding mee neemt.
Wat zijn je plannen tot nu toe?
Jenny
Reisexpert

Re: Zelf naar het Noorderlicht

Bericht door Jenny »

Ik heb het noorderlicht in het noorden van Noorwegen gezien. Ik was daar een week en ben per boot van Bodo naar Lofoten naar Tromsø gereisd. Ik had een open jaw ticket met SAS.

Ik heb twee avonden het noorderlicht in Bodo gezien op loopafstand van het hotel, een keer vanaf de boot bij Lofoten en ik heb een tour in Lofoten geboekt. Tijdens die tour was er echter weinig te zien :)

In Tromsø had ik pech en alleen maar regen.

Spitsbergen wat Erik noemt lijkt me gaaf, maar is meteen heel veel duurder. En Noorwegen is al duur!

Eerder heb ik in IJsland een poging gedaan en noorderlicht te spotten en ook toen had ik pech met het weer.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie