Beste forumleden,
Eind januari wil ik een reis gaan maken en hiervoor heb ik het schema hieronder gemaakt.
Amsterdam - Dubai
Drie dagen in Dubai.
Dubai - Auckland
40 dagen in Nieuw-Zeeland met Stray Travel Bus Pas en dan vanaf Christchurch naar Australië.
Christchurch - Melbourne
60 dagen in Australië en dan per land van Melbourne naar Cairns.
Cairns - Bangkok
Van Cairns naar Bangkok om vervolgens 70 dagen in Azië te blijven.
Hoe denken jullie over dit schema? Is dit realistisch? In NZ wil ik via Stray Travel reizen en ik zit te denken om in AUS ook met de bus te reizen met Grayhound, maar ik lees niet al te goede ervaringen hiermee? Hebben jullie hier ervaring mee of andere alternatieven?
In Azië wil ik naar noord en zuid Thailand, Cambodja en wellicht nog Laos. Ook lijkt mij het wel vet om een aantal stedenstrips te doen vanaf Bangkok naar Hong Kong en Singapore (dus bijvoorbeeld 4 dagen). Is dit te doen denken jullie?
Alvast bedankt!
Groet,
Peter
Reis Azie & Oceanië
Re: Reis Azie & Oceanië
Hee!
Ik denk zeker dat het haalbaar is. Het ligt er gewoon vooral aan in hoe lang jij overal wil blijven. Weet je, je komt ook mensen tegen die in 30 dagen laos, vietnam, thailand en cambodja doen. Zelf probeer ik gewoon te gaan op het tempo wat goed voelt. Maar dit moet zeker haalbaar zijn!
Beetje kort berichtje, maar de strekking is hopelijk duidelijk;)
Veel plezier
Ik denk zeker dat het haalbaar is. Het ligt er gewoon vooral aan in hoe lang jij overal wil blijven. Weet je, je komt ook mensen tegen die in 30 dagen laos, vietnam, thailand en cambodja doen. Zelf probeer ik gewoon te gaan op het tempo wat goed voelt. Maar dit moet zeker haalbaar zijn!
Beetje kort berichtje, maar de strekking is hopelijk duidelijk;)
Veel plezier
Re: Reis Azie & Oceanië
Je legt een behoorlijke afstand af en je reist veel maar het zou allemaal kunnen. Zorg er ook voor dat je wat tijd inbouwt waarbij je kunt rusten. Het lijkt niet nodig maar flinke afstanden afleggen en elke dag wat ondernemen om te bekijken is best vermoeiend. Zorg dus dat je ergens in je schema opneemt om een paar dagen te relaxen als dat nodig is.
Nieuw Zeeland zou in 5 weken kunnen met eigen vervoer of met inderdaad een buspas. Australië lijkt mij gevoelsmatig wat krap. Dus hier zou ik duidelijke keuzes maken. In Thailand heb je volgens mij ook voldoende tijd om heel wat te zien. Wanneer je ongeveer drie weken per land zou uittrekken (globaal / als indicatie) dan zou je heel wat highlights kunnen zien.
Nieuw Zeeland zou in 5 weken kunnen met eigen vervoer of met inderdaad een buspas. Australië lijkt mij gevoelsmatig wat krap. Dus hier zou ik duidelijke keuzes maken. In Thailand heb je volgens mij ook voldoende tijd om heel wat te zien. Wanneer je ongeveer drie weken per land zou uittrekken (globaal / als indicatie) dan zou je heel wat highlights kunnen zien.