Files rondom Schiphol

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
heidi01
Vakantieganger

Files rondom Schiphol

Bericht door heidi01 »

Op dinsdag 17 november vertrekken we om 20u50 met een KLM Vlucht naar Buenos Aires.

We zijn van België en het is onze eerste vlucht vanuit Schiphol en kunnen de files rondom Schiphol niet inschatten.

We willen ten laatste om 18u00 op Schiphol zijn. Wanneer begint de avondspits rondom Schiphol en kunnen we daar veel files verwachten? Wie weet raad?

bedankt!
ketting
Reisexpert

Re: Files rondom Schiphol

Bericht door ketting »

Doorgaans begint de spits rond 16:00 uur. Ik weet niet waar je in België vandaan moet komen maar over de A27/A2 bijvoorbeeld ga je voornamelijk tegen de filerichting in en zal je er niet veel last van hebben. Wat je kunt doen is komende dinsdagen even de filemeldingen op internet in de gaten houden op de route. Vervolgens op de dag van vertrek even de weersvoorspelling in de gaten houden en daarop je reistijd baseren.
heidi01
Vakantieganger

Bericht door heidi01 »

Dag Ketting bedankt voor je reactie. Wij komen vanuit Belgisch Limburg. Ik heb eens gauw gekeken en normaal gezien komen we via de A2.

Als ik je goed begrijp is het richting Schiphol minder druk dan als je vertrekt vanop Schiphol? De grootste file is dus voor diegene die ons heeft afgezet...
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Klopt.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Je zou http://www.anwb.nl kunnen gebruiken voor het plannen van je route, de huidige file meldingen en ook de wegwerkzaamheden (niet geheel onbelangrijk). Verwacht in ieder geval grootte drukte rondom knooppunten bij grote steden. En hou op de dag zelf ook even de radio en het nieuws online in de gaten voor eventuele ongelukken. Mijn ervaring is overigens dat de spits rondom Schiphol/Amsterdam Zuid veel eerder begint dan elders in het land.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

De laatste weken is er continu gedoe op de A27. Met name in zuidelijke richting, maar daardoor lopen ook de A2, A12, en A28 vast (zeg maar alles van en naar Utrecht). De ring Utrecht is nauwelijks te vermijden wanneer je vanuit het zuiden naar Schiphol gaat.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik reis regelmatig en op verschillende tijden vanuit het zuiden naar Schiphol. Vanaf Den Bosch doe je er precies een uur over wanneer er geen file staat. Ik houd zelf altijd aan dat ik 2 uur van de voren op de luchthaven wil zijn. 9 van de 10 keer is er niets aan de hand, maar wanneer er wat te doen is heb je het uur hard nodig. Op www.verkeersinformatiedienst.nl kijk ik altijd voor vertrek waar de files en ongelukken staan en hoe lang het duurt.

De tip van ketting lijkt me inderdaad slim om even de komende dinsdagen even snel rond dat tijdstip te kijken. En voor vertrek.
Plaats reactie