Voor Thailand geldt eigenlijk hetzelfde maar dat wordt niet heel streng gecontroleerd. Indien je gecontroleerd wordt moet je wel direct een ticket aanschaffen...
Het lijkt mij dat de datum van het doorreisticket binnen de einddatum moet liggen van jouw visum.Janchii schreef:Wat vreemd is dat ik ambassade heb gebeld en de vrouw van ambassade in Den Haag zei dat de ticket vanaf Vietnam voldoende is als je maar laat zien dat je terug gaat naar Amsterdam.. Kan ik wel hierop vertrouwen?
Nee, dat kan je niet.Janchii schreef:Wat vreemd is dat ik ambassade heb gebeld en de vrouw van ambassade in Den Haag zei dat de ticket vanaf Vietnam voldoende is als je maar laat zien dat je terug gaat naar Amsterdam.. Kan ik wel hierop vertrouwen?
Erik, dit klopt niet. Óók de Indonesische ambassade wil een uitreisticket, anders wordt je visum geweigerd.Erik schreef:Het verschil zit hem hier in de regels van de luchtvaartmaatschappijen vs de ambassade. Van de ambassade heb je niet altijd een uitreisticket nodig, maar van vliegtuigmaatschappijen wél. Zij draaien namelijk op voor de kosten als je het land (om wat voor reden niet inkomt). Zonder een ticket het land uit of een terugreis kunnen ze je daarom weigeren.
Lineke Koomen Doe het in ieder geval niet in Labuan Bajo op Flores. Echt een drama, omdat ze naast veel andere onzin dingen ook vragen om een sponsor. Dat moet een inwoner uit Labuan Bajo zijn die met jou meegaat naar het immigratiekantoor en tekent dat hij voor de rest van je verblijf in Indonesië verantwoordelijk voor je is. Het is mij uiteindelijk gelukt maar ik vond het een hoop gedoe (lees: drama!)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten